واکنش چین به استقرار بمب‌افکن های بی-۵۲ آمریکا در شمال استرالیا

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز به خبر استقرار بمب‌افکن های بی- ۵۲ آمریکا در شمال استرالیا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه به استقرار بمب افکن های بی- ۵۲ آمریکا در شمال استرالیا واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اعلام کرد که همکاری های دفاعی و امنیتی بین کشورها نباید هیچ طرف ثالثی را هدف قرار داده و یا به منافع اشخاص ثالث آسیب بزند.

«ژائو لیجیان» در این خصوص اضافه کرد: رفتارهای ایالات متحده تنش های منطقه‌ ای را افزایش داده، صلح و ثبات منطقه‌ ای را به‌ طور جدی تضعیف کرده و ممکن است باعث مسابقه تسلیحاتی در منطقه شود. پکن از طرف‌ های مربوط می‌ خواهد تا ذهنیت کهنه جنگ سرد و بازی با حاصل جمع صفر را کنار گذاشته و کاری انجام دهند که به صلح و ثبات منطقه‌ ای و افزایش اعتماد متقابل بین کشورها کمک کند.

در ادامه افزایش تنش ها بین پکن و واشنگتن، آمریکا در حال بررسی احتمال استقرار چند بمب‌ افکن «بی- ۵۲» در استرالیا است.

پیشتر شبکه «ای بی‌ سی‌ نیوز» به نقل از منابعی آگاه افزود که آمریکا تصمیم دارد ۶ بمب‌ افکن بی -۵۲ را در پایگاه هوایی «تیندال» در شمال استرالیا مستقر کند؛ اقدامی که احتمالاً موجب اعتراض شدید چین خواهد شد.

«بِکا واسِر» پژوهشگر مرکز امنیت ملی جدید آمریکا در این باره می‌ گوید: استقرار این بمب‌ افکن‌ ها در شمال استرالیا هشداری به چین است که نگرانی‌ ها نسبت به آماده‌ سازی این کشور برای حمله به تایوان افزایش یافته است.

آمریکا، استرالیا، و انگلیس در سپتامبر ۲۰۲۱، پیمان دفاعی سه جانبه موسوم به «آکوس» را اعلام کردند؛ بر پایه این توافق نظامی و امنیتی، آمریکا و انگلیس متعهد به ساخت زیردریایی اتمی برای استرالیا شده‌ اند. چین به‌ شدت با این توافق سه‌ جانبه مخالف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 1
    چین هم بمب افکن ساخته ولی بخاطر جنگ رسانه ای غرب مجبور مخفی نگه داره
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 1
    چین باید به سرعت تعداد صدها اسکادران آواکس برای بمباران تایوان بخرد آواکس آواکس آواکس اوجب شرعی و واجب کفاعی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس