نصب شیشه‌های ضد گلوله در دفاتر انتخاباتی آمریکا از بیم ناآرامی‌ها

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، بیم تشدید خشونت و تهدیدات داخلی مقامات این کشور را به واکنش واداشته است.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۲۲، دولت این کشور روز جمعه هشداری درباره تهدیدات تندروهای خشونت طلب داخلی صادر کرد.

وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» روز شنبه نوشت، در همان روز جمعه «پل پلوسی» شوهر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، توسط مردی که وارد خانه این زوج در «سانفرانسیسکو» شده بود با چکش مورد ضرب و شتم قرار گرفت. به گفته «درو هامیل» سخنگوی پلوسی، علیرغم جراحات شدید، پل پلوسی تحت عمل جراحی شکستگی جمجمه قرار گرفته است و انتظار می‌رود که به طور کامل بهبود یابد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به‌صورت تلویحی، هواداران «دونالد ترامپ» را بابت حمله به شوهر مجلس نمایندگان آمریکا مقصر دانست.

 بایدن در مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای نامزد دموکرات انتخابات پیش‌روی کنگره آمریکا در ایالت پنسیلوانیا، حمله روز گذشته به منزل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و زخمی شدن شوهر وی را «نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «دیگر کافی است. هر فرد باوجدانی صرف نظر از گرایش سیاسی، باید به روشنی و بدون ابهام علیه خشونت در فضای سیاسی بایستد.»

او در اظهاراتی برای گرم کردن تنور انتخابات آمریکا به نفع دموکرات‌ها گفت: «امسال، نه به‌طور نمادین بلکه به‌طور واقعی، بر سر دموکراسی رأی‌گیری می‌شود.»

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، اینک این حمله باعث نگرانی در مورد خشونت سیاسی کشور در طول انتخابات شده است. وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس فدرال این کشور اعلام کرده‌اند که تنش‌های شدید پیرامون انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ احتمالا باعث می‌شود تندروهای داخل آمریکا  نامزدها، دفاتر حزبی، قضات، رویدادهای انتخاباتی یا مراکز نظرسنجی را هدف قرار دهند.

«آلخاندرو مایورکاس» دبیر وزارت امنیت داخلی آمریکا روز جمعه گفت که این وزارتخانه گزارش‌های بسیاری از نامزدهای انتخاباتی دریافت کرده است که نسبت به امنیت فیزیکی خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

این گزارش حاکیست، دفاتر انتخاباتی در سراسر آمریکا  اقدامات پیشگیرانه از نصب شیشه‌های ضد گلوله تا ارائه آموزش تیراندازی انجام داده‌اند. در سال‌های اخیر، تحقیقات مربوط به افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز در ایالات متحده در حال افزایش بوده است. طبق آمارها، خشونت‌های افراط گرایان در سال ۲۰۲۰، ۱۴۰۰ مورد بوده، اما این تعداد در سال ۲۰۲۱ به ۲۷۰۰ مورد رسیده که تقریبا دو برابر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    انتخابات امریکا این دوره دیدنیه
  • علی افصحی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    خدایاشکرت. دولت جنایت کارآمریکا میلیون ها دلار هزینه می کند تا ایران اسلامی را بی ثبات کرده و امنیت جامعه اسلامی را به مخاطره اندازد آن وقت خداوند منان درست از درون خود جامعه فرعون زده آمریکا " تروریزم داخلی" پدید می آورد که دستگاه جنایت پیشه حاکم بر آمریکا مجبور می شودستادهای انتخاباتی را باشیشه های ضد گلوله پوشش دهد. امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه فرمود هرکس شمشیرظلم ازنیام کشد باهمان شمشیر هلاک خواهد شد آمریکا که خالق گروه های تروریستی واستخدام مزدور برای آشوب و اغتشاش است اینک خوددر آشوب و اغتشاش گرفتارشده است. شیشه های ساختمان کنگره هم ضدگلوله بود اماپارسال درانتخابات ریاست دیکتاتوری ثروت اندوزان! آمریکا سقوط کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس