کد خبر 1430823
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
اوکراین: قدردان حمایت ترکیه هستیم

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در تماس تلفنی با معاون رجب طیب اردوغان تاسیس جمهوری ترکیه را تبریک گفت و از مواضع آنکارا در قبال کی‌یف تشکر کرد.

به گزارش مشرق، نود و نهمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه نخست‎‌وزیر اوکراین را بر آن داشت که با معاون رئیس‌جمهور ترکیه رایزنی کند و به نیابت از کی‌یف این روز را تبریک بگوید.

در شرایطی که مقام‌های ترکیه از ابتدای حمله روسیه به اوکراین با هر دو طرف این درگیری‌ها روابط خوب خود را حفظ کرده است، مقام ارشد کی‌یف با معاون رجب طیب اردوغان درباره روابط دو کشور رایزنی کرده است.

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین به مناسبت نود و نهمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه با معاون رئیس‌جمهور ترکیه صحبت کرده و به او این روز را تبریک گفت.

این مقام کی‌یف در توییتر خود نوشت: «من به ترکیه و فواد اوکتای معاون رئیس‌جمهور نود و نهمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه را تبریک گفتم. ما قدردان ادامه حمایت شما از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین هستیم».

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «ما با اشتیاق منتظر ادامه همکاری با شرکای ترکیه‌ای خودمان برای بازسازی صلح در اوکراین هستیم».

مقام‌های آنکارا از ابتدای حمله مسکو به کی‌یف این اقدام را محکوم و بر لزوم حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید داشته و دولت ترکیه، همزمان روابط خوب خود با روسیه را حفظ کرده است.

روابط نزدیک رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی سبب شد که با نقش آفرینی آنکارا و دبیرکل سازمان ملل بین مسکو و کی‌یف برای  انتقال غلات از بنادر اوکراین توافق صورت بگیرد.

به رغم این توافق، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اعتراض مسکو نسبت به عدم اجرای بخش دوم توافقات استانبول برای صادرات غلات از بنادر اوکراین، به سازمان ملل خبر داد.

«ماریا زاخارووا» گفت که مقامات روسیه مرتباً به دبیرخانه سازمان ملل درباره عدم تحقق بخش دوم «توافق غلات» که درباره صادرات غلات و کود از روسیه است اعتراض می‌کنند .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 13
    اردوغان تروريست و حامي داعش قصاب كردها
  • هموطن IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 14
    ...واقعا که بوقلمونی بنام اردوغان turkey
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 13
    جالب اینجاست که در اکراینی ها نئونازی های افراطی حاکم هستند که به شدت به برتری آریایی ها در جهان معتقد هستند خیلی عجیبه از نظر نئونازی های اکراین ترک ها و حتی ایرانی ها انسان درجه 2 هستند. --------- آقای ترکیه در انتخاب ارباب دقت کن
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 5
    اینجانب با نام مستعار یک ترک از دو ماه پیش مرتب می گویم خرسون سقوط خواهد کرد با اشراف به اینکه ناتو در ارتش روسیه نفوذ گسترده ای کرده است و خیانت در این ارتش بالاست به مقامات برسانید هم اکنون ارتش اوکراین به دروازه های خرسون رسیده و حالا بجرات می توانم بگویم خرسون دروازه فتح مسکو خواهد بود نبرد خرسون مادر جنگها است و مزیت ارتش روسیه جنگ در خارج شهر و زمین های صاف است و مزیت چریک های اوکرانی پناه گرفتن در داخل شهر و جنگ شهری است کشیدن جنگ به داخل خرسون یک حقه از سوی برخی فرماندهان خاین روسیه است
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    اینها نمایش یک جنگ علیه ارتش اوکراین است کشور اوکراین 58 انبار بزرگ نفت دارد تنها 3 عدد تاکنون مورد حمله واقع شده اند آیا 8 ماه زمان کمی است و آیا اگر ارتش امریکا می بود تمامی 60 انبار سوخت اوکراین را در 4 روز نمی توانست از بین ببرد مسلما همه را در چن روز از بین می برد پس چرا روسیه هر دو ماه یک انبار ار هدف می گیرد معلوم است خیانت بالاست خیانت بالاست باید سپاه به داد روسهای مخالف ناتو برسد
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 2
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به خطوط راه اهن روسیه هم رحم نمی کند اما روسیه حتی یکی از پلهای راه آهن را تخریب نمی کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند چرا روسیه پلهای مهم زمینی اوکراین را مورد حمله قرار نمی دهد این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس