رئیس جمهوری آلمان: برلین و مسکو در برابر هم ایستاده‌اند

رییس دولت آلمان در اظهاراتی خطاب به مردم این کشور گفت که جنگ اوکراین و روسیه، روابط میان برلین و مسکو را تخریب کرده و دو کشور را در برابر یکدیگر قرار داده است.

به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین مایر» در سخنانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، خطاب به آلمانی‌ها گفت: حمله روسیه به اوکراین، تخریبی تاریخی در روابط برلین و مسکو رقم زده است.

وی افزود: این جنگ رویای «میخائیل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی درباره "خانه‌ مشترک اروپایی‌" را در هم شکست.

این سیاست مدار سوسیال دموکرات آلمانی، جنگ روسیه و اوکراین را سرآغاز دوره جدیدی از تاریخ اعلام و تاکید کرد: دیگر جایی برای رویاهای کهنه نمانده و کشورهای ما (آلمان و روسیه) امروز در برابر یکدیگر ایستاده‌اند.

اشتاین مایر در این اظهارات با بیان اینکه سال‌های سخت‌تر و دشواری در پیش است، ادامه داد: جنگ روسیه و اوکراین نظم امنیت اروپا را به خاکستر تبدیل کرده است.

وی به عنوان رئیس دولت آلمان که عنوانی بیشتر تشریفاتی در ساختار سیاسی این کشور است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را مسئول ناآرامی در اروپا اعلام کرد.

رئیس جمهوری آلمان روز سه‌شنبه سوم آبان در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر کرد. او در جریان این سفر به اوکراینی‌ها وعده داد که کشورش ارسال کمک‌ها به خصوص در زمینه پدافندها را به کی‌یف ادامه خواهد داد. گفتنی است که این نخستین سفر وی به اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور بود.

میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود که از طریق تعامل با رهبران بلوک غرب به جنگ سرد و فضای دوقطبی بین‌الملل پایان داد. در همین حال سیاست‌های اصلاحی او به ویژه در حوزه سیاسی و سیاست خارجی پایان عمر را برای اتحاد جماهیر شوروی رقم زد. گورباچف را به حتم می‌توان یکی از تاثیرگذارترین رهبران جهان در نیمه دوم قرن گذشته دانست. رهبران بسیاری از کشورهای غربی گورباچف را به عنوان «مرد صلح» و پایان‌دهنده جنگ سرد ستوده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 2
    آخه برلین مگه وجود داره ؟؟ برلین طفیلی آمریکاست. برلین عددی نیست که کسی بخواد روبروش بایسته
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    ت ج ج دوم تجربه کردید نتیجه نگرفتید
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 2
    زمان تروریسم و فاشیسم هیتلری گذشته. درود بر روسیه و درود بر رییس جمهور روسیه که به صورت قدرتمند فاشیسم و تروریسم را از پای درخواهد اورد
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 1
    نازی بی صفت
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    اروپا نباید به روسیه اطمینان میکرد .
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    اروپاییها به روسیه زیادی رو دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس