کد خبر 1430575
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
خوراکی‌های تقویت‌کننده دانش‌آموزان

معمولا با شروع سال تحصیلی و بازشدن مدارس اولین پرسشی که ذهن خانواده‌ها را درگیر می‌کند این است که به فرزندم چه خوراکی‌هایی بدهم تا بتواند رشد جسمی و ذهنی خوبی داشته باشد.

به گزارش مشرق، ساندویچ‌های خانگی با نان‌های سنتی با مختصری سبزی و مقداری گوشت گوسفند یا مرغ، شیرینی‌های خانگی که از بادام تهیه شده باشد، انجیر، روزانه دو تا سه عدد خرما، هویج، سیب شیرین، مویز، کشمش و نخودچی گزینه‌های مناسبی هستند. بهتر است مرباهایی که دانش‌آموزان در وعده صبحانه مصرف می‌کنند از نوع مربای هویج، انجیر، بالنگ، به یا سیب همراه با کره یا استفاده از دوشاب اصل یا شیره انگور همراه با شیر گرم گاو برای کودکان دارای ضعف و کم‌خونی به‌ویژه در فصل پاییز باشد. همچنین تخم‌مرغ آبپز از بهترین خوراکی‌های مصرفی در وعده صبحانه و بهترین آبمیوه‌ها، هفته‌ای دو لیوان آب هویج و مصرف روزانه آب سیب شیرین است.

افزایش تمرکز و یادگیری

به عقیده متخصصان طب سنتی اگر غذا، سالم و مزاج معتدلی داشته باشد با رفع سستی و تنبلی و کمک به چالاکی باعث سلامت بدن و تقویت حافظه و فهم می‌شود و، چون مزاج کودکان در نهایت لطافت است برای سلامت ذهنی و تمرکز آن‌ها باید از بی‌خوابی و همچنین خواب زیاد جلوگیری شود. برخی خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که باعث تقویت حافظه و حواس و یادگیری می‌شود شامل انجیر، پسته، فندق، بادام شیرین، گردو، زعفران، شیر گاو و نوشیدن دمنوش‌هایی مثل بادرنجبویه و اسطوخودوس در حد متعادل براساس نظر متخصص طب سنتی است. خانواده‌ها می‌توانند روزانه ترکیبی از ۱۰ عدد مغزهای آجیلی و خشکبار را به‌عنوان تغذیه مدرسه در اختیار دانش‌آموز قرار دهند.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    جسارتأ اگر از طرف جیره خوران مشرق و بالادستیاش متهم به اغتشاش گر و ضد انقلاب نمیشیم، این موادی که گفتن بخورید یه مقدار گرونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس