کد خبر 1430518
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و سریلانکا

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا به صورت تلفنی در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دو کشور و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و علی صبری، وزیر امور خارجه سری لانکا به ابتکار طرف سری لانکایی در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دو کشور و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک، تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این گفتگو همچنین در مورد آخرین تحولات مربوط به جنایت تروریستی در شیراز و مناسبات فی ما بین دو کشور تبادل نظر به عمل آمد.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از ابراز همدردی و پیام تسلیت طرف سریلانکایی تاکید کرد: دولت و مردم سریلانکا، تجربه تلخ عملیات تروریستی را در کشورشان داشته اند و به خوبی از آثار سنگین چنین جنایتی و آلام انسانی مردم ایران به ویژه خانواده قربانیان این جنایات تروریستی اطلاع دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با انتقاد شدید از رویکرد برخی دولت های غربی در تشویق ترور و خشونت در ایران و حمایت از فضاسازی دروغین رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران از مردمسالاری برخورداریم و احترام به کرامت انسان ها از اصول مهم جمهوری اسلامی است. اما متاسفانه برخی کشورهای غربی به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران هستند و در این راستا دو روز پیش شاهد یک اقدام تروریستی در یک مکان مقدس دینی بودیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این گفت وگوی تلفنی، ضمن ابلاغ سلام گرم آیت الله رییسی رئیس جمهور کشورمان به مقامات عالی سریلانکا و همچنین دعوت از وزیر امور خارجه این کشور برای سفر به تهران، به دیدار و تبادل نظر خوب فی مابین طرفین در نیویورک اشاره و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از توسعه بیش از پیش روابط رو به گسترش دو کشور در همه ابعاد حمایت می کند.

علی صبری وزیر امور خارجه سری لانکا نیز در ابتدای این گفت و گوی تلفنی، مراتب تسلیت و ابراز همدردی دولت و مردم کشورش را در مورد حمله تروریستی به زائران حرم شاه چراغ در شیراز ابراز داشت.

وزیر خارجه سری لانکا ابراز اطمینان کرد جمهوری اسلامی ایران بر حوادث اخیر فائق می آید و آرامش و امنیت کامل برای مردم ایران فراهم می شود.

علی صبری خطاب به همتای ایرانی خود گفت امیدوار هستم در نزدیک ترین زمان ممکن برای پیگیری توسعه و گسترش روابط دو کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس