پاشینیان: ارمنستان موافق همکاری با آذربایجان در جهت توافق صلح است

نخست وزیر ارمنستان بار دیگر برای همکاری با جمهوری آذربایجان به منظور دستیابی به توافق دو جانبه در خصوص تنش های مرزی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر ارمنستان از آمادگی این کشور برای کار بر روی توافق دو جانبه با جمهوری آذربایجان خبر داد.

«نیکول پاشینیان» امروز جمعه اعلام کرد که دولت ایروان موافق کار بر سر راه حلی با جمهوری آذربایجان براساس اصول پیشنهاد شده از سوی روسیه است. نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد که آمادگی دارد این موضوع را در نشستی در سوچی تایید کند.

نخست وزیر ارمنستان در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود در این باره آورد: در اوایل سپتامبر، ارمنستان موافقت کرد که بر اساس اصول و پارامترهای اساسیدر جهت برقراری روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، که از سوی روسیه ارائه شده، کار کند و آماده است تا این موضوع را در سوچی تایید کند. امیدواریم روسیه از پیشنهادات خود حمایت کند.

سران کشورهای روسیه، ارمنستان و آذربایجان قرار است روز ۳۱ اکتبر در سوچی دیدار کنند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیری‌های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس