اشتباه مرگبار رنه هیگوئیتا و گل روژه میلا

تیم ملی کلمبیا در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا با اشتباه مرگبار دروازه بان معروف خود و تیزهوشی مسن ترین بازیکن جام از دور مسابقات کنار رفت.

سرویس ورزش مشرق - بدون شک «رنه هیگوئیتا» عجیب‌ترین و پرحاشیه‌ترین دروازه‌بان تاریخ است. این دروازه بان کلمبیایی که در دهه ۹۰ در اوج بود و با ضربه عقربی خود معروف شد، لقب "مرد دیوانه" را یدک می کشد.

هیگوئیتا در جام جهانی ۱۹۹۰ به دلیل خروج هایش از دروازه و حرکات خطرناکش، در میان تماشاگران به شهرت رسیده بود. او از دروازه اش خارج می شد، مهاجمان را دریبل می کرد و این کار را بارها و بارها تکرار کرد. در بازی مرحله یک هشتم نهایی در مقابل کامرون شگفتی ساز، سقوط او و کلمبیا رقم خورد. بازی بدون گل دو تیم، وارد وقت های اضافی شده بود که هیگوئیتا سعی کرد «روژه میلا» ستاره جام ۹۰ را تقریبا در مرکز زمین دریبل بزند. اما مهاجم ۳۸ ساله کامرونی توپ را ربود و تقلای هیگوئیتا به دنبال میلا فایده نداشت و ستاره شیرهای رام نشدنی دروازه را باز کرد تا گلر کلمبیا نقش بر زمین شود. کامرون این بازی را با دو گل میلا در مقابل تک گل برناردو ردین با نتیجه ۲-۱ برد و به مرحله بعدی راه یافت، کلمبیا حذف شد و مقصر اصلی «رنه هیگوئیتا» بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس