کد خبر 1429936
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
گوشی

با توجه به خبری که به‌تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد گوشی اکسپریا Ace مارک ۴ که گوشی کوچک و مورد انتظار سونی هم به شمار می‌رود یک محصول اقتصادی باشد.

به گزارش مشرق، سونی قصد دارد به احتمال زیاد در سال آینده از یک گوشی کوچک و جمع‌وجور تحت عنوان اکسپریا Ace مارک ۴ رونمایی کند. از ماه سپتامبر تاکنون خبرهای مختلفی در رابطه با این گوشی منتشر شده که به لطف آن‌ها از بابت قابلیت‌ها و امکانات مختلف نماینده‌ی مورد انتظار سونی آگاه شده‌ایم اما به لطف خبری که به‌تازگی به دستمان رسیده، دریافتیم که این محصول به احتمال زیاد یک گوشی اقتصادی خواهد بود.


اکسپریا Ace مارک ۴ قرار است به عنوان جانشین گوشی اکسپریا Ace مارک ۳ رونمایی و راهی بازار شود. البته مدل کنونی فقط در بازار کشور ژاپن به فروش می‌رسد اما گفته می‌شود به احتمال زیاد در بازار جهانی شاهد عرضه‌ی مدل جدید خواهیم بود. اینطور که از خبرها فهیمده‌ایم، ظاهرا قلب تپنده‌ی این محصول تراشه‌ی اسنپدراگون ۴ نسل ۱ خواهد بود تا بدین ترتیب اکسپریا Ace مارک ۴ عملا یک گوشی اقتصادی باشد. سونی باید این گوشی را در سال ۲۰۲۳ راهی بازار کند بنابراین شاید کمی زود باشد که بخواهیم به صورت صد درصد بگوییم این خبرها حقیقت دارند. اینکه سونی در نهایت چه نامی را برای این محصول انتخاب می‌کند هم فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اسنپدراگون ۴ نسل ۱ یک تراشه‌ی ۶۴ بیتی است که با فناوری ساخت ۶ نانومتری تولید شده و از هشت هسته بهره می‌برد؛ چهار هسته از نوع Cortex-A۷۱۰ با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته از نوع Cortex-A۵۱۰ با فرکانس ۱٬۴ گیگاهرتز. عهده‌دار وظایف گرافیکی هم آدرنو ۶۶۰ است که گرافیک نسبتا خوبی به حساب می‌آید.

بنابراین اینکه می‌بینیم این تراشه در سونی اکسپریا Ace مارک ۴ ایفای نقش می‌کند به این معنا نیست که گوشی یادشده خیلی ضعیف است. علاوه بر این‌ها، گوشی یادشده نمایشگری ۵٫۵ اینچی با وضوح ۲۵۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل خواهد داشت (+FHD) تا بدین ترتیب یکی از کوچک‌ترین گوشی‌های بازار لقب بگیرد. نوع پنل بکار رفته در این گوشی هم OLED است که نسبت تصویر در آن به ۲۱:۹ می‌رسد. اگر این گوشی واقعا همان اکسپریا Ace مارک ۴ باشد بنابراین از لحاظ نمایشگر خیلی بهتر از نسل قبلی خواهد بود که به نمایشگری +HD با پنلی از جنس LCD مجهز شده است.

همچنین این گوشی جدید به احتمال زیاد از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم بهره خواهد برد اما نمی‌دانیم آیا این تنها ترکیب سخت‌افزاری گوشی یادشده است یا خیر. با این حال از این حیث هم شاهد پیشرفت در مقایسه با نسل قبل خواهیم بود که از ترکیب ۴/۶۴ گیگابایتی استفاده می‌کند. به عنوان منبع تغذیه هم احتمالا یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نماینده‌ی کوچک سال ۲۰۲۳ سونی ایفای نقش خواهد کرد که می‌توان آن را با شارژر ۱۸ واتی سریع شارژ کرد. از لحاظ ظرفیت باتری اما پیشرفت خاصی مشاهده نمی‌شود.

با توجه به مشخصات فنی، به نظر می‌رسد علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک باید از وجود اکسپریا Ace مارک ۴ خوشحال باشند چرا که در مقایسه با گوشی قبل بهتر به نظر می‌رسد اما باید این مورد را هم در نظر گرفت که گوشی‌های سونی معمولا گران‌قیمت هستند و این موضوع می‌تواند مدل‌های اقتصادی را هم تحت تأثیر قرار دهد.

منبع:دیجی کالا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس