کد خبر 1429232
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

برای اینکه کاندید ‌های تزریق ژل زیر چشم بتوانند به نتیجه ‌ایده‌آل خود بدون بروز عوارض جانبی آزاردهنده و خسته‌کننده برسند رعایت برخی مراقبت‌ های قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم ضروری است.

بررسی مراقبت بعد از فیلر چشم و صورت

عمل تزریق ژل، عملی سریع و سرپایی است که بدون نیاز به بیهوشی در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. بنابراین شما بدون ایجاد مشکلی خاص و عوارض جانبی جدی می‌توانید بلافاصله شاهد نتایج مثبت حاصل از تزریق بوده و به انجام کارهای سبک روزانه خود مشغول شوید. با این حال برای جلوگیری از بروز هر گونه عارضه جانبی خطرناک و ناخوشایند توصیه می‌شود انجام یک سری مراقبت‌ها جدی گرفته شود. از جمله عوارض جانبی شایعی که ممکن است به دلیل عدم توجه به مراقبت‌های لازم ایجاد شود می‌توان به ورم بعد از تزریق فیلر زیر چشم، کبودی، خونریزی، احساس درد، ایجاد نتایج ناخوشایند و نامتقارن در چهره و موارد بسیاری از این قبیل اشاره کرد. در زیر چند مورد از ضروری‌ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر زیر چشم را گردآوری کرده‌ایم:

  1. استفاده از کمپرس سرد در روزهای اولیه بعد از تزریق جهت جلوگیری و کاهش کبودی و ورم
  2. خودداری از اعمال هر گونه فشار به نواحی تزریق ژل در ۲۴ ساعت اول جهت جلوگیری از نامتقارن شدن نتیجه نهایی
  3. مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک و خودداری از مصرف هر گونه دارو اعم از ویتامین‌ها و مسکن‌ها بدون هماهنگی با پزشک
  4. طاق باز خوابیدن در ۴۸ ساعت اول بعد از تزریق فیلر و بالاتر بودن سر از بدن
  5. خودداری از انجام هرگونه ماساژ صورت و روش‌های پاکسازی پوست مثل میکرودرم در ۱۴ روز اول
  6. خودداری از انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین در ۴۸ ساعت اول
  7. عدم مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تا ۲ هفته بعد از تزریق
  8. تکرار پروسه تزریق فیلر هر ۶ ماه یکبار برای ماندگاری و بروز نتایج مثبت بیشتر
  9. پرهیز از شستن چشم‌ها در ۲۴ ساعت اول
  10. خودداری از مصرف دخانیات و الکل حداقل به مدت ۷۲ ساعت

اهمیت مراقبت از پوست بعد از جوانسازی و تزریق ژل

برای اینکه کاندید ‌های تزریق ژل زیر چشم بتوانند به نتیجه ‌ایده‌آل خود بدون بروز عوارض جانبی آزاردهنده و خسته‌کننده برسند رعایت برخی مراقبت‌ های قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم ضروری است به طوری که می‌توان گفت اگر مراقبت‌های لازم رعایت نشوند فرد نمی‌تواند انتظار رسیدن به نتیجه دلخواه خود را داشته باشد. از عوارض جانبی ناشی از تزریق ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کبودی و یا خونریزی در محل تزریق شده
  2. عفونت
  3. واکنش آلرژیک به فیلر
  4. ناهمواری پس از تزریق ژل
  5. درد
  6. سردرد
  7. خارش
  8. تورم

با رعایت مراقبت ‌های لازم بعد از تزریق ژل زیر چشم احتمال بروز این عوارض به حداقل رسیده و در صورت مشاهده عارضه‌ای، مشکل در مدت زمان بسیار کوتاه برطرف خواهد شد.

هدف از تزریق فیلر زیر چشم  

  • روشن کردن پوست زیر چشم
  • درمان چروک‌ها به خصوص چروک‌های پنجه غازی
  • درمان گودی زیر چشم
  • شستن صورت بعد از تزریق فیلر زیر چشم

حداقل به مدت یک روز صورت خود را نشویید و بعد از آن از آب ولرم و و شوینده‌ای که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.

آیا بعد از تزریق فیلر زیر چشم می‌توان دراز کشید؟

  •  حداقل چند ساعت از دراز کشیدن پرهیز کرده و مدت یک هفته در زمان خواب طاق باز بخوابید.
  •  همچنین سر زاویه ۴۵ درجه با بدن داشته باشد تا ورم پوستی کاهش یابد.
  • نوشیدن آب بعد از تزریق ژل زیر چشم 
  • برای اینکه ماندگاری فیلر زیر چشم افزایش یابد، در طول روز آب کافی بنوشید تا سرعت جذب آن توسط بدن کاهش یابد.

چه کسانی نمی توانند عمل تزریق فیلر را انجام دهند؟

روش تزریق فیلر یکی از آسان‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های زیباسازی است. به همین دلیل اغلب افراد می‌توانند در صورت نیاز از مزایای این روش بهره ببرند. افرادی که به طور مادرزاد زیر چشم گودی دارند و یا به دلیل کاهش وزن یا افزایش سن دچار گودی زیر چشم شده‌اند؛ همچنین کسانی که در اثر بیماری‌های خاص چنین اتفاقی برای آن‌ها افتاده، می‌توانند برای درمان از تزریق فیلر زیر چشم استفاده کنند. اما در حالت کلی توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند از انجام عمل تزریق فیلر خودداری کنند:

  1. زنان باردار و شیرده
  2. افراد زیر ۱۸ سال
  3. افراد با بیماری‌های خودایمنی بدن
  4. بیماران دیابتی
  5. افراد با زمینه حساسیت‌های شدید

مراقبت بعد از مزوتراپی

مراقبت های بعد از درمان در هر روش زیبایی سبب می شود تا روند بهبودی سریعتر مشاهده شود. یکی از مهمترین عواملی که می تواند نتایج ماندگاری را از درمان برای شما به وجود آورد، انجام مراقبت های پس از مزوتراپی است. از این طریق عوارض احتمالی کاهش پیدا می کند و روند بهبودی سریع تر اتفاق می افتد.

برای اینکه با مراقبت های بعد از این درمان آشنا شوید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

  • بعد از درمان بلافاصله از یخ برای برای کاهش التهاب و تورم در نواحی تحت تزریق استفاده کنید. ممکن است نیاز باشد تا این کار را ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بعد از درمان نیز ادامه دهید. زیرا بیشترین تورم را در ۱۵ دقیقه اول تا ۲ ساعت بعد از درمان مشاهده می کنید. تورم و کبودی ایجاد شده از ۶ تا ۷۲ ساعت افزایش پیدا می کند. حتی ممکن است قرمزی، سوزش در پوست یا ایجاد لک را روی صورت خود مشاهده کنید.
  • سعی کنید تا ۴ ساعت اول بعد از درمان از شستشوی پوست خود بپرهیزید.
  • استفاده از ژل آرنیکا تا سه مرتبه در روز و تا ۴۸ ساعت اول می تواند به رفع کبودی و از بین بردن آن کمک بسیاری کند.
  • تا ۴۸ ساعت اول بعد از درمان به استخر و سالن های سونا و جکوزی نروید. از گرفتن دوش آب داغ نیز خودداری کنید. این امر می تواند التهابات پوستی را افزایش دهد.
  • تا ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق داروهای ضد التهاب مانند آسپرین و ویتامین E استفاده نکنید. برای کاهش درد، مسکن های تجویز شده مانند تیانول می تواند به شما کمک بسیاری کند.
  • به دلیل اینکه پوست بعد از درمان مزوتراپی دچار حساسیت می شود، به همین دلیل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن خود بدین روش خودداری کنید. حتی استفاده از دستگاه سولار نیز می تواند پوست شما را با خطرات جدی روبرو کند.
  • سعی کنید تا یک هفته پس از درمان از شنا در آب دریا یا رودخانه بپرهیزید. جریان فشار آب می تواند در نتایج مزوتراپی تاثیرات منفی را بر جای بگذارد.
  • یکی از روش هایی که می توان به از بین بردن چربی کمک کند، ماساژ ناحیه تزریق شده یک بار در روز و تا دو هفته است.
  • سعی کنید رژیم غذایی متعادلی را برای خود در نظر بگیرید. خوردن سبزیجات و فیبر سبب می شود تا کلیه سموم از دستگاه گوارش دفع شود. در ۷۲ ساعت اول بعد از مزوتراپی از غذاهایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا استفاده کنید. این رژیم می تواند نتایج بی نظیری را از درمان برای شما ایجاد کند.
  • در صورتی که هر گونه قرمزی و التهاب را در پوست خود مشاهده کردید از کمپرس آب گرم در روز به مدت چندین بار استفاده کنید.
  • پیاده روی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طور مداوم و هر روز می تواند درمان را اثربخش تر کند. توجه داشته باشید که ورزش های شدید تا ۴۸ ساعت بعد از مزوتراپی ممنوع است. زیرا سبب تعریق و افزایش جریان خون می شود. این امر در نتیجه مزوتراپی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس