حمله روسیه به انبار نیروی هوایی اوکراین با 100 هزار تن سوخت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی یک حمله یک انبار سوخت نیروی هوایی اوکراین را از بین برده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که طی یک حمله موفق به مرکز اوکراین، یک انبار سوخت نیروی هوایی این کشور را از بین برده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک انبار سوخت هوانوردی در مرکز اوکراین را که بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت ذخیره می‌کرد، منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه در نشست روزانه خود اعلام کرد که این انبار سوخت نزدیکی روستای «اسمیلا» در منطقه «چرکاسی» قرار داشت و بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت برای نیروی هوایی اوکراین ذخیره می‌کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  روز شنبه گفت که ارتش روسیه به ایجاد رعب و وحشت در اوکراین ادامه می‌دهد و در بیست و چهار ساعت گذشته حمله گسترده‌ای‌ انجام داد و ۳۶ راکت به اوکراین پرتاب کرد. زلنسکی مدعی سرنگون کردن شماری از راکت‌های روسیه شد.«کایریلو تیموشنکو» معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین  نیز گفت حملات شنبه  روسیه برق بیش از ۱.۴ میلیون خانوار اوکراینی را قطع کرده است.

معاون اداره شهری کی‌یف هشدار داده حملات روسیه می‌تواند باعث قطعی برق و گرمایش پایتخت اوکراین برای روزها یا هفته‌ها شود.

 روسیه مجموعه‌ای از حملات را علیه زیرساخت‌های برق اوکراین انجام داده که دستکم نیمی از تولید برق حرارتی و تا ۴۰ درصد از کل سیستم را متاثر کرده است.

حملات اخیر روسیه بعد از انفجار مهیبی در پل کریمه انجام شده است. این انفجار به تخریب بخشی از پل منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

این در حالی است که  روسیه در جبهه زمینی نیز همچنان پرقدرت ظاهر شده  و وزارت دفاع این کشور از تسلط نیروهای خود در منطقه «خرسون» و دفع ضد حملات ارتش اوکراین خبر داد.  وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور تلاش اوکراین در شکستن تسلط  در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین را درهم شکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید فروزان CH ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    زلنسکی هم‌ زیاد بازی جدید کامپیوتری را انجام میدهد و فکر میکند حقیقی است در سه ماه اول جنگ میکفت روزی هزار نفر از ارتش روسیه را کشته اند ، حالا هم از سرنگونی ۲۳۰پهپاد و تعداد زیادی از موشکهای روسیه می‌گوید فقط مانده بگه مثل تام کروز سوار جنگنده شده و کلیه مراکز اتمی روسیه را نابود خدایی چی میزنه این دلقک ؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    اگر ایران همانطور که روسیه در سوریه بصورت عملی و میدانی وارد نبرد شد وارد نبرد اوکراین نشود روسیه بزرگترین حامی نظامی جبهه مقاومت از هم می پاشد و نوبت بعدی طی چند سال آینده ایران و چین خواهند بود
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    اینها نمایش یک جنگ علیه ارتش اوکراین است کشور اوکراین 58 انبار بزرگ نفت دارد تنها 3 عدد تاکنون مورد حمله واقع شده اند آیا 8 ماه زمان کمی است و آیا اگر ارتش امریکا می بود تمامی 60 انبار سوخت اوکراین را در 4 روز نمی توانست از بین ببرد مسلما همه را در چن روز از بین می برد پس چرا روسیه هر دو ماه یک انبار ار هدف می گیرد معلوم است خیانت بالاست خیانت بالاست باید سپاه به داد روسهای مخالف ناتو برسد
  • محسن IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    3 0
    روسیه هم شل کن سفت کن وراورده فوجی با پهباد حمله کنه تمام پست های برق را نابود کنه حاموشی مطاق اوکرائن را بگیره
  • رضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    اوکراین رو انگلیس با نقشه و مداخله و کشاندن پای روسیه به جنگ از بین برد انگلیسها برا تضعیف روسیه شرایط رو برای جنگ فراهم کردند زلسنکی عامل انگلیس است تمام بدبختیهای مردم اوکراین به عهده انگلیس است روسیه بی گناه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس