کد خبر 1428744
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
طالبان از تلاش برای تدوین قانون اساسی جدید خبر داد  

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد که تلاش می‌شود تا کار برای تهیه قانون اساسی در افغانستان آغاز شود و قانون اساسی تازه جایگزین قانون اساسی گذشته خواهد شد.  

به گزارش مشرق، سرنوشت قانون اساسی پس از حاکمیت طالبان در بیشتر از یک سال گذشته در افغانستان نامشخص بود؛ اما اکنون سخنگوی طالبان می‌گوید که تلاش‌ها برای تدوین قانون اساسی جدید در جریان است. مجاهد در توضیح تلاش های انجام شده گفت: در نظر است که قانون اساسی هماهنگ و تصویب شود و ارکان باقی مانده نظام هم سازماندهی شود. چهره‌های سیاسی افغانستان قانون اساسی را یکی از نیازهای مهم کشور می‌دانند و از حکومت خواسته اند تا در این باره به گونه جدی فعالیت کند. قانون اساسی کنونی نظام جمهوری افغانستان ۱۲ فصل و ۱۶۲ ماده دارد که بیشتر ماده‌های این قانون بارها از سوی مقام‌های پیشین نقض شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 1
    انشالله
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 2
    شما تروریستهای نجس چه میدانید قانون چیه
  • هزاره و تاجیک IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 2
    گروه افراطی انتحاری تروریستی طالبان و حقانی ها هرگز نماینده مردم و اقوام افغانستانی نبوده و نیستند ، گروه طالبان و حقانی ها صلاحیت تدوین و نوشتن قانون اساسی برای افغانستان را ندارد ! افغانستان فقط به یک قوم و قبیله ( پشتون ) تعلق ندارد افغانستان سرزمین اقوام تاجیک و هزاره و متعلق به شیعه و سنی است همه اقوام و مذاهب افغانستانی باید در تعیین سرنوشت تدوین قانون اساسی مشارکت داشته باشند ، همه اقوام افغانستانی باید در حاکمیت و قدرت و سرنوشت این سرزمین مشارکت کنند و سهیم باشند !
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 2
    گروه تروریستی طالبان و حقانی مگر قانون هم می‌دانند ؟ مگر غار نشینان انتحاری طالب و حقانی ارزشی هم برای قانون قائل هستند ؟ تدوین و تعیین قانون اساسی هر کشوری باید با مشارکت بزرگان و همه اقوام آن سرزمین انجام شود گروه طالبان به هیچ عنوان صلاحیت چنین کاری را نداشته و ندارد !
  • عمو IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    وِوِوِ ... با دست راست یا چپ?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس