با رد تحریم کانادا؛ شبکه لبنانی خواستار همبستگی جهانی با رسانه‌های ایران شد

شبکه خبری المیادین لبنان در واکنش به اقدام کانادا در تحریم‌ برخی رسانه‌های ایرانی، خواستار همبستگی جهانی با رسانه‌های ایران شد و تأکید کرد، این تحریم‌ها به جایی نخواهد رسید.

به گزارش مشرق، «غسان بن جدو» مدیر شبکه خبری المیادین لبنان در بیانیه‌ای از رسانه‌های ایرانی در مقابل تحریم کانادا اعلام حمایت و همبستگی کرد.

کانادا چهارشنبه ۲۷ مهر، شش فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریمی خود قرار داد. یکی از این چهار نهاد، خبرگزاری فارس بود. شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، سه نهاد دیگر هستند.

بن جدو در بیانیه‌ای گفت، شبکه رسانه‌ای المیادین، تصمیم مقامات کانادایی در تحریم رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی آن هم به بهانه‌های واهی را تعجب‌برانگیز و تردیدبرانگیز می‌بیند.

غسان بن جدو افزود: «المیادین همستگی عمیق خود را با تلویزیون ایران و خبرنگاران آن، با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های ایران و همه اعضای آنان اعلام می‌کند. المیادین اساساً تحریم را از هر نوعی باشد رد می‌کند و آن را گزینه‌ای شکست خورده، متهورانه و بی‌فایده می‌داند. انتقام گرفتن از طریق تحریم، صرفا بیان ضعف است نه قوت».

 شبکه لبنانی خواستار همبستگی جهانی با رسانه‌های ایران شد
غسان بن جدو، رئیس هیأت مدیره شبکه رسانه‌ای المیادین

مدیر شبکه المیادین گفت، «رفتاری که با رسانه‌های روسی شد مثل حذف و کنارگذشتن، تأکیدی بر شکست این مسیری است که با اولیه‌ترین قواعد حرفه‌ای رسانه و احترام به آزادی مطبوعات، در تناقض است. تحریم‌های کنونی علیه رسانه‌های ایرانی نیز بی‌شک شکست خواهد خورد».

غسان بن جدو در ادامه از «تعامل دو گانه برخی کشورها و سازمان‌ها» با مسائل فلسطین بشدت انتقاد کرد و ادامه داد: «المیادین تأکید می‌کند که تعامل برخی کشورها و سازمان‌ها با رسانه‌های بین‌المللی، بر اساس استانداردهای دوگانه شگفت‌آور که حقایق فلسطین اشغالی را سرپوش می‌گذارد، از بین بَرنده اعتبارشان است چرا که ماشین کشتار اسرائیل اشغالگر همچنان به تجاوزهای روزانه در حق ملت فلسطین و آزادگانش ادامه می‌دهد».

مدیر شبکه لبنانی المیادین در پایان خواستار همبستگی جهانی با رسانه‌های ایران شد و گفت، «المیادین از رسانه‌های آزاده جهان درخواست می‌کند تا با همکاران رسانه‌ای در ایران ابراز همبستگی و بر رد سیاست‌های تحریم ظالمانه، تأکید کنند».

کنعانی سخنگوی وزارت خارجه نیز اخیرا درباره تحریم‌های کانادا علیه شماری از رسانه‌های ایرانی اعلام کرد: جنون تحریم آمریکا ویروسی شده و بسرعت به دوستانش منتقل می‌شود. کانادا به رفتارهای آپارتایدی عادت دارد. گورهای جمعی کودکان بومی این سرزمین، سند آن است! و اینک به آپارتاید رسانه‌ای روی آورده است. آنگاه که شعار رنگ می‌بازد و منطق ضعیف می‌شود، چاره‌ای جز توسل به زور و تحریم باقی نمی‌ماند. تحریم؛ زبان بین‌المللی آمریکا و متحدانش شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 14
    شبکه لبنانی پولش از جيب ملت بدبخت ايران تامين ميشه معلومه خواهان هم بستگيه
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      9 3
      مردم ایران بدبخت نیستند عزتمند هستند بدبخت مردم امریکاهستند که کاخ نجس صهیونیست زده ی سفیدتوش تبلیغ فساد ومخدروبی بندوباری والکل وسلاح خیابانی میکنه ایران مجری دستورات پیامبران خدا وحامی دینداران سالمین ازاده ها وتوبه کرده های مصلح است
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      6 1
      چون لبنانی هست این فکر به ذهنت خطور کرده و یا رسانه هوادار محور مقاومت و در برابر رژیم اشغالگر هست و نقش موفق و بارزی در دنیای عرب دارد
    • ایرانی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      1 0
      بوقهای استکباری شیاطین بزرگ و کوچک هم از جیب ملت بدبخت عربستان و آمریکا و انگلیس تامین میشن و معلومه که باید مزدوری کنند و خواهان تجزیه ایران عزیز و بر هم زدن نظم و آرامش و امنیت باشند و شب و روز برای شستشوی مغزی مخاطبانشون دروغ بگن!!!
  • US ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 4
    خنده داره
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 2
    این شبکه ایرانی است که در لبتان از طرف ایران دایر شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس