گاردین: تحریم‌های اتحادیه اروپا 3 فرمانده نظامی ارشد ایران را شامل می‌شود

سران اتحادیه اروپا در دومین روز برگزاری اجلاس خود بر تغییر راهبرد در قبال چین تاکید کردند.

به گزارش مشرق، شارل میشل، رئیس شورای اروپا و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا (EC) پس از دومین روز برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل بلژیک در کنفرانس خبری برگزار کردند.

به گزارش آناتولی، دو طرف تاکید کردند: گفت‌وگوی رهبران اتحادیه اروپا نشان دهنده اراده بسیار روشن برای پرهیز از ساده‌لوحی در رابطه با نحوه تعامل با چین است در عین حال ما هرگز نمی‌خواهیم وارد تقابل سیستماتیک با این کشور شویم.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: چین به ماموریت خود برای تثبیت سلطه‌اش در شرق آسیا و نفوذ در سطح جهانی ادامه می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه مسکو و پکن در ماه فوریه سال‌جاری میلادی و کمی پیش از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، «شراکت بدون محدودیت» را اعلام کردند، اظهار داشت: این تحولات، روابط اتحادیه اروپا و چین را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بدیهی است که ما باید در مورد وابستگی‌های خود بسیار هوشیار باشیم.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز در حاشیه نشست اتحادیه اروپا برنامه‌های خود را برای سفر به چین را اعلام کرد، زیرا برلین در حال بازنگری راهبرد کلی خود در قبال پکن است.

این اولین سفر شولتز به چین از زمان تصدی پست صدراعظمی آلمان در اواخر سال گذشته است و به گفته سخنگوی وی این سفر در اوایل ماه نوامبر (آبان ماه) انجام خواهد شد.

این سفر برنامه‌ریزی شده در زمانی انجام می‌شود که وزارت خارجه آلمان به دنبال تجربه ناکام وابستگی بیش از حد اقتصادی به روسیه بر روی استراتژی جدید چین کار می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس