کد خبر 14282
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲

سيستم بي‌سيم بلوتوث براي مانيتورينگ سيگنال قلب با قابليت ارسال به تلفن همراه توسط پژوهشگر دانشکده مهندسي پزشکي دانشگاه صنعتي اميرکبير طراحي و ساخته شد.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مهدي فلاح‏نژاد مجري اين طرح گفت: اين سيستم قابليت مانيتورينگ فعاليت الکتريکي قلب افراد را از راه دور ميسر مي‏سازد و از آنجا که امروزه درصد بسيار بالايي از افراد در شهرها و روستاها امکان استفاده از سيستم تلفن همراه را دارند در صورت ايجاد پايگاه‏هاي مناسب در بيمارستان‏ها و درمانگاه‏ها امکان پايش‏‏ وضعيت قلبي افراد تحت خطر فوق‏العاده ميسر مي‏شود.
وي ‏‏تصريح کرد: استفاده از چنين سيستم‏هايي باعث افزايش سلامت افراد جامعه، کاهش درصد مرگ و مير ناشي از سکته‏هاي قلبي، کاهش هزينه‏ها و سفرها مي‏شود.
وي در بيان قابليت‏هاي اين پروژه گفت: اين پروژه‏ منجر به ساخت يک سيستم چند منظوره شد که چندين کاربرد از جمله افزودن قابليت‏هاي ذخيره در فايل، نمايش در محيط گرافيکي و ارسال از طريق MMS به يک گوشي تلفن همراه ديگر در شبکه مخابراتي کشور، ساخت سيستم ثبت سه کاناله ECG و پايش بلادرنگ توسط کامپيوتر و امکان ذخيره‏سازي بر روي آن را شامل مي‏شود.
وي بيان داشت: اين پروژه به صورت کامل در ايران براي اولين بار انجام شده که با توجه به سيستم مخابراتي کشور و نيازهاي آن قابل توسعه است.
فلاح‌نژاد خاطر نشان کرد: در پروژه طراحي شده کاربر در صورت عدم دسترسي به رايانه مي‏تواند سيگنال را به گوشي تلفن همراه خود ارسال کرده و آن را براي پزشک، درمانگاه يا مرکز مربوطه ارسال کند.
اين پروژه در قالب پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي پزشکي گرايش بيوالکتريک ارائه و به راهنمايي محمدحسن مرادي به انجام رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس