کد خبر 1428
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹

جلسه دفاعيه پايان نامه کارشناسي ارشد مذاهب کلامي با عنوان «عوامل و موانع پيشرفت شيعه در دوران معاصر با تأکيد بر آراء و سيره امام موسي صدر» برگزار شد.

به گزارش مشرق، جلسه دفاعيه پايان نامه آقاي سيد علي بطحايي دانشجوي کارشناسي ارشد مذاهب کلامي با عنوان «عوامل و موانع پيشرفت شيعه در دوران معاصر با تأکيد بر آراء و سيره امام موسي صدر» عصر پنج شنبه 31 تيرماه ساعت 18 در سالن کنفرانس دانشگاه اديان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش پايگاه اينترنتي دانشگاه اديان و مذاهب، در اين جلسه که آقايان دکتر شريعتمداري به عنوان استاد راهنما و دکتر طباطبايي به عنوان استاد داور حضور داشتند و در غياب دکتر کماليان به عنوان استاد مشاور انجام شد، جمعي از اساتيد و دانشجويان علاقمند و همچنين رياست دانشگاه اديان و مذاهب حجت الاسلام و المسلمين نواب حضور داشتند.

در ابتداي اين مراسم سيد علي بطحايي به دفاع از رساله خود در مهلت مقرر پرداخت. وي در بيان چکيده اي از رساله خود گفت: امام موسي صدر شخصيت کم نظيري است که در مدت بيست سال حضور و رسالت اجتماعي اش در لبنان اقدامات بزرگي را انجام داد.

بطحايي در مورد جايگاه امام موسي صدر در اين رساله، تأکيد کرد: هدف اين بوده که امام موسي صدر به عنوان يک شخصيت ارزشي معرفي شود.

وي در بيان فصل دوم رساله خود تصريح کرد: مصداق عالم به زمانه، امام موسي صدر است و توجه به عوامل و راه هاي کاميابي او مي تواند چراغ راهي روشن در جهت مسير تبليغ دين و پيشرفت شيعه در دنياي معاصر باشد.

بطحايي در پايان توضيحات خود، با بيان اينکه امام موسي صدر توانست نظام متحد و متکامل همگرايي بر مبناي انسان را بنيان گذاري کند، خاطر نشان کرد: وحدت يعني کاملا يکي شدن، اما اتحاد يعني در پاره اي از موقعيت ها براي اهداف مشترک يکي شويم.

در ادامه اين دفاعيه، دکتر طباطبايي داور اين مراسم و خواهر زاده امام موسي صدر، درباره جايگاه امام موسي صدر توضيحاتي داده و خاطره اي از ايشان بيان نمود.

پس از صحبت هاي اساتيد داور و راهنما، حجت الاسلام و المسلمين نواب نيز در مورد جايگاه امام موسي صدر توضيحاتي داده و از برگزاري کنگره امام موسي صدر در دانشگاه اديان و مذاهب، در آينده نزديک خبر داد.

رئيس دانشگاه اديان و مذاهب امام موسي صدر را پدر علمي اين دانشگاه و پدر معنوي خود اعلام کرده، رساله آقاي بطحايي را مقدمه اي در برگزاري کنگره امام موسي صدر دانست و در نهايت از خداوند متعال براي امام موسي صدر طلب استخلاص و آزادي نمود.

در پايان اين جلسه اساتيد راهنما و داور پس از شور و مشورت و با توجه به نحوه دفاع دانشجو، رساله وي را مورد قبول تشخيص دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس