کد خبر 1427824
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
‌

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با زلنسکی، همتای اوکراینی خود، به او توصیه کرد که بحران کنونی کشور و جنگ با روسیه را از طریق مذاکره حل کند.

به گزارش مشرق  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه به‌صورت تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود گفتگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با اعلام خبر این تماس تلفنی، گفت که اردوغان به زلنسکی توصیه کرده تا بحران کنونی کشور و جنگ با روسیه را از طریق مذاکره حل کند. به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در این بیانیه آمده است: «اردوغان با زلنسکی گفتگوی تلفنی انجام داد. در این گفتگو آخرین تحولات جنگ روسیه و اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

آنکارا می‌گوید که اردوغان در این تماس تلفنی به زلنسکی گفت که راهکار دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ اوکراین باید تحت هر شرایطی حفظ شود و آمادگی خود را برای کمک به توقف درگیری‌ها از طریق مذاکره ابراز کرد. این در حالی است که رئیس جمهور اوکراین یک روز قبل، حملات روسیه به زیرساخت‌ها و تأسیسات انرژی این کشور را بهانه‌ای قرار داد تا بار دیگر هرگونه مذاکره با روسیه برای پایان دادن به بحران و درگیری‌ها را رد کند.

پیش از این نیز «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بر لزوم اقدامات دیپلماتیک هماهنگ برای کاهش آسیب جنگ اوکراین بر صلح و ثبات جهانی و همچنین امنیت اقتصادی، غذایی و انرژی دنیا تاکید کرده بود.

آنکارا همچنین بار دیگر تعهد ترکیه برای ادامه دادن طرح‌های دیپلماتیک درخصوص جنگ اوکراین، از جمله تمدید توافقنامه‌های استانبول مربوط به صادرات غلات و مواد غذایی از بنادر این کشور را - که در ماه نوامبر منقضی می‌شود - اعلام کرد.

از سوی دیگر، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با «دمیترو کولِبا» همتای اوکراینی خود، حملات موشکی روسیه به مناطق مختلف این کشور را محکوم و بر تداوم حمایت آنکارا از کی‌یف تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 3
    مواضع حكيمانه و هوشمندانه تركيه در جنگ روسيه كه در حال نفع بردن از هر دو طرف جنگ هست را با مواضع احمقانه و از موضع بردگي و وابستگي جمهوري اسلامي نسبت به روسيه مقايسه كنيد.اين كشور تا كي بايد تاوان حماقت هاي سياست گذاران نادان را بدهد؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 1
    اردوغان خودش تقریبا با همه کشورهای همسایه اش بحران درست کرده اونوقت توصیه هم میکنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس