پرسپولیس و سپاهان

چهار تیم صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تا پایان هفته نهم در بازی‌های بیرون از خانه نمایش بهتری داشته‌اند.

به گزارش مشرق، تقریبا یک سوم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در بیست و دومین دوره‌ی خود سپری شده و قرار است مسابقات تا پایان هفته‌ی یازدهم ادامه پیدا کند و سپس به خواب پاییزی برود تا تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی خود را آماده کند.

نکته‌ی جالب توجهی که در صدر جدول می‌توان مشاهده کرد این است که تیم‌های بالانشین در بازی‌های خارج از خانه‌ی خود نه‌تنها عملکرد بدی نداشته‌اند بلکه موفق شده‌اند از نتایج به دست آمده در دیدارهای خانگی نیز نمایش بهتری داشته باشند.

بدون تماشاگر بودن بازی‌ها بیش از همه به ضرر تیم‌هایی شده که از لحاظ فنی جزو تیم‌های متوسط رو به پایین هستند و می‌توانستند به واسطه‌ی حضور هواداران‌شان و جو ورزشگاه رقابت پایاپایی با تیم‌های بالانشین داشته باشند اما حالا این امکان برای آنها وجود ندارد. در این بین تیم‌های بدون هواداری چون هوادار و پیکان هم توانسته‌اند امتیازات خوبی را در بازی‌های بیرون از خانه به دست بیاورند.

پرسپولیس به عنوان صدرنشین لیگ برتر تا به اینجای کار هفت امتیاز از دیدارهای خانگی و ۱۱ امتیاز از دیدارهای خارج از خانه به دست آورده است. استقلال به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سرخپوشان تهرانی با ۱۰ امتیازِ بیرون از خانه و هشت امتیاز خانگی مانند فصل قبل نشان داده تبحر فراوانی در مسابقات خارج از ورزشگاه آزادی دارد.

سپاهان که هم‌اکنون با ۱۶ امتیاز تیم سوم جدول است؛ در مسابقات بیرون از خانه به اندازه‌ی پرسپولیس یعنی ۱۱ امتیاز اندوخته دارد و تنها پنج امتیاز در مسابقات خانگی به خود اختصاص داده است. گل‌گهر نیز که در جایگاه چهارم ایستاده؛ هشت امتیاز بیرون از خانه و هفت امتیاز خانگی به دست آورده است.

هوادار تهران با هفت امتیاز بیرون از خانه و چهار امتیاز خانگی و صنعت نفت آبادان با یک امتیاز خانگی و چهار امتیاز خارج از تختی آبادان دیگر تیم‌هایی هستند که وقتی میهمان بوده‌اند امتیاز بیشتری را نسبت به دیدارهای خانگی از آن خود کرده‌اند.

در کنار این تیم‌ها باید به سه تیم آلومینیوم اراک، پیکان تهران و نفت مسجدسلیمان هم اشاره داشته باشیم. تیم‌هایی که امتیازات جمع‌آوری شده در داخل و بیرون از خانه برای آنها برابر است. با این حساب بیش از نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ بیست و دوم نمایشی مساوی و یا بهتر در بازی‌های خارج از خانه نسبت به مسابقات خانگی از خود نشان داده‌اند.

در سوی مقابل تیم‌های نساجی مازندران، تراکتور تبریز، مس رفسنجان، فولاد خوزستان(فقط سه بازی خارج از خانه داشته)، ذوب‌آهن اصفهان، مس کرمان و ملوان بندرانزلی حضور دارند. تیم‌هایی که فعلا در خانه عملکرد بهتری داشته‌اند. نساجی، مس رفسنجان، ملوان و مس کرمان به وضوح در خانه تیم بهتری بوده‌اند اما تیم‌هایی مثل فولاد، تراکتور و ذوب‌آهن دیدارهایی که در خانه برگزار کرده‌اند بیشتر بوده و ممکن است خیلی زود نتایج آنها در خارج از خانه بهتر از دیدارهایی شود که میزبان بوده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس