کد خبر 1427249
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
بورل

وزیر کشور قطر در واکنش به اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که بیانات وی نشانگر نژادپرستی و انحطاط فرهنگی و اخلاقی غرب است.

به گزارش مشرق، «حمد بن عبدالعزیز الکواری» وزیر کشور قطر در واکنش به اظهارات «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اروپا را به باغ و جهان را به جنگل تشبیه کرده بود، گفت این اظهاری «نژاد پرستانه» است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الکواری در توئیتی نوشت: «بیانیات جوزپ بورل بیانگر نژادپرستی، عدم تعادل و انحطاط فرهنگی و اخلاقی است».

وزیر قطری افزود: «غرب فاقد رهبرانی است که قادر به تصمیم‌گیری‌های شجاعانه باشند؛ تصمیماتی که با توانایی‌های خود و واقعیت غرب پس از پایان استثمار استعماری جهان جنوب غرب همخوانی داشته باشد. غرب به کجا می‌رود و جهان را به کدام سو می‌برد؟»

پیش از قطر، وزارت خارجه امارات نیز شب گذشته (دوشنبه، ۱۷اکتبر) اظهارات بورل را «نژادپرستانه» توصیف کرده و ضمن محکوم کردن آن، سفیر اتحادیه اروپا در ابوظبی را برای ابلاغ رسمی اعتراض خود، احضار کرده بود.

این وزارتخانه با بیان اینکه چنین اظهاراتی «بی‌جا و تبعیض‌آمیز» است، گفت: «اظهارات نژادپرستانه بورل، مردود است. این اظهارات وضعیت تحمل‌پذیری و تبعیض در جهان را وخیم‌تر می‌کند».

بورل پنج‌شنبه هفته گذشته در مراسم افتتاحیه مرکز دانشگاهی دیپلماسی اروپا در شهر بروژ بلژیک سخنرانی کرده و در آن گفته بود: اروپا یک باغ است، همه ما این باغ را ساخته‌ایم... این باغ بهترین ترکیب از آزادی سیاسی، چشم‌اندازهای اقتصادی و انسجام اجتماعی را دارد. بقیه دنیا واقعاً باغ نیست. بیشتر نقاط جهان جنگل است و جنگل‌ها ممکن است به باغ حمله کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 1
    ببینید آش چقدر شوره خان هم فهمیده!!
  • حمید IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    باز به غیرت قطری ها، کارمندان وزارت امورخارجه(تعدادی) چون بچه هایشان در اروپا هستند، به راحتی زد اروپایی ها حرف نمی زنند.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    حالا باز اگ کشورای چون مانند ایران ، روسیه ، چین ، هند ، مصر ، وو....اینا اعتراض کنن جای حق دارند ولی این شیخک های حاشیه نشینان در خلیج فارس چه ؟؟ نه تاریخ باستان کوهن نه فرهنگ ، کشورآ شون هم به هرچه که رسوندن و مدرن سازی کردن توسط این باغ نشینان اروپای ها و از زیر سایه هاشون به اینجاها رسیدن !!!
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    جوزپ بورل اگر به گذشته اروپا باز گردد خواهد دید اروپای وحشی در زمانی وجود داشته که آسیا از تمدن بسیار بالایی برخوردار بوده است. و هنوز هم شخصیت و تمدن آسیایی در دنیا حرف اول را می زند. قابل توجه سران وحوش اروپایی در لباس آدمیزاد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس