برادر شهید مدافع حرم: دروغگوها متهمان ردیف اول فتنه اخیرند

برادر شهید مدافع حرم عبدالله باقری می‌گوید: اگر دادگاهی در خصوص اغتشاشگران برگزار شود، دروغ‌پراکن‌ها و شایعه‌سازها متهم ردیف اول هستند؛ زیرا کار زشت آنها به قیمت کشته شدن چند فرد بی‌گناه تمام شد.

به گزارش مشرق، فتنه‌ای که این روزها جامعه ما را به اغتشاش و آشوب کشانده در بستری از دروغ و شایعه ایجاد شد. متأسفانه بسیاری از چهره‌ها اعم از سیاسی و نماینده مجلس و هنرمند و فوتبالیست نیز گرفتار این حجم از دروغگویی شدند و بعضا خود نیز دامن زدند به آتش شایعه پراکن‌ها.

جریمه‌های سنگین برای دروغگوها

برادر شهید عبدالله باقری که محافظ رئیس دولت نهم و دهم نیز بود و در سال ۹۴ حین دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید، گفت: باید افرادی که خصوصا چهره‌های شناخته شده هستند و بدون اطلاع، اخبار دروغ را در صفحات مجازی خود و یا به هر صورت دیگری منتشر می‌کنند، جریمه‌های سنگین شوند.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین روش‌ها این است که رسانه‌ها با سند و مدرک نشان دهند که فلان خبر منتشر شده توسط این افراد دروغ بوده، خاطرنشان کرد: اگر چند بار به صورت ریشه‌ای دروغ‌ها و شایعه‌ها توسط افراد پیگیری شود، آنها هم درس می‌گیرند تا بدون اطلاع هر چه را که شنیدند، انتشار ندهند و با احساسات مردم بازی نکنند.

برادر شهید مدافع حرم: دروغگوها متهمان ردیف اول فتنه اخیرند

شایعه‌ها به صورت ریشه‌ای پیگیری شود

این برادر شهید می‌گوید: اگر شایعه‌ها به صورت ریشه‌ای دنبال شود، عده‌ای از روی جوگیری و یا دشمنی دستشان بسته می‌شود برای نشر اخبار دروغ. جالب است حتی بعضا روی آن دروغ ها تحلیل و گزارش می‌دهند.

برخورد با امثال خانم بازیگری که با تغییر پروفایل فضا را ملتهب می‌کند

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه برخی از این افراد جزو سیاسیون هم هستند که با وجود تجربه فراوان، خود نیز عاملی برای شایعه پراکنی شده و حتی بعد از اینکه متوجه می‌شوند اشتباه کرده‌اند، هم این موضوع را جبران نمی‌کنند.

برادر شهید باقری می‌افزاید: باید با افرادی که به عمد تحرکی در این خصوص دارند به شدت برخورد شود. مانند خانم بازیگری که عکس پروفایل خود را تغییر می‌دهد و تصویری می‌گذارد که در این برهه خیلی‌ها فکر کنند او را بردند و شکنجه کردند و توضیحی هم نمی‌دهد. این‌ها کسانی هستند که به خاطر شهرتشان برخی از مردم عامه حرفشان را می‌پذیرند و دروغ‌هایشان را باور می‌کنند. 

مماشات با سلبریتی‌های دروغگو کار را خراب می‌کند

وی می‌گوید: مراعات بیش از حد با سلبریتی‌های شایعه پراکن که اتفاقا در همین جامعه اسلامی به جایی رسیده‌اند و رشد کردند کار را به آنجا رسانده که عده‌ای جوان بی‌تجربه را احساساتی می‌کند و به کف خیابان می‌فرستد، اما خود در خانه‌هایشان داخل و خارج ایران با خیال راحت به زندگی ادامه می‌دهند.

شایعه سازان متهم ردیف اول هستند

این برادر شهید افزود: در آمریکا خبرنگاری را که دروغ پراکنی کرده بود به شدت جریمه کردند، اما در ایران این افراد هزینه‌ای بابت دروغگویی‌های خود نمی‌دهند. 

وی در پایان با اشاره به هزینه این شایعه پراکنی‌ها گفت: اگر دادگاهی در خصوص اغتشاشگران برگزار شود، دروغ پراکن‌ها و شایعه سازها متهم ردیف اول هستند، زیرا در این فضای غبارآلود فتنه کسانی که دست به چنین کارهایی می‌زنند ضررش بسیار زیاد است و حتی به قیمت کشته شدن چند فرد بی‌گناه می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 3
    آقای قاضی، همین امروز جلوی ظلمی را که به سازمان انتظامی کشور، بسیج و ملت ایران شد، با حکم اسلام بگیر.
  • رز IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 1
    تسلیت عرض میکنم
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 1
    سلام من هم باصحبت ایشان موافقم هرکس حرفی بزند مسئول حرفهایش هست واین باید قانون بشودکه هرفردی هرچیزی بگوید بنابه صحبتی که کرده تشویق ویاتنبیه بشوداین باعث می شود هرچیزی نگویدوبه عاقبت حرفهایش فکرکند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 2
    برادر شهید مدافع حرم: دروغگوها متهمان ردیف اول فتنه اخیرند."و آزادانه در حال زندگی لاکچری بوده و به بدنه انقلاب چسبیده اند!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس