کد خبر 1426701
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
پوتین در نشست آب و هوای سازمان ملل شرکت نمی‌کند

مشاور رئیس‌جمهوری روسیه در امور آب‌وهوا گفت که ولادیمیر پوتین در کنفرانس آب‌وهوای سازمان ملل(کاپ۲۷) در مصر شرکت نمی‌کند، زیرا قرار نیست در این نشست پیشرفتی حاصل شود.

به گزارش مشرق، «روسلان ادلگریف» مشاور رئیس جمهوری روسیه در امور آب و هوا امروز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس تغییرات آب و هوایی ۲۰۲۲ (کاپ۲۷) که قرار است ماه آینده در شرم الشیخ مصر برگزار شود، شرکت نمی کند.

ادلگریف یادآور شد آخرین باری که رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل شرکت کرد، سال ۲۰۱۵ بود. وی یادآور شد که حضور پوتین در نشست سال ۲۰۱۵ همزمان با تصویب توافق نامه پاریس بود؛ پیمانی مهم در در روند بین المللی تغییرات آب و هوایی.  

مشاور پوتین این رویداد را بسیار مهم ارزیابی کرد و در عین حال افزود که انتظار نمی رود اتفاق مهمی مانند تصویب توافقنامه پاریس در سال ۲۰۱۵ در سال جاری نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: شخص رئیس جمهوری روسیه در این کنفرانس من را به عنوان رئیس هیات اعزامی به مصر منصوب کرده و واقعا از اعتمادی که به من شده قدردانی می کنم و قصد دارم آن را کاملا توجیه کنم.

پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) گفته بود که پوتین در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل مورخ ۶ تا ۱۸ نوامبر (۱۵ تا ۲۷ آبان) در مصر حضور پیدا نخواهد کرد.  

توافقنامه پاریس در دسامبر ۲۰۱۵ (آذر ۱۳۹۴) پس از بیست و یکمین کنفرانس کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی در پاریس به تصویب رسید. این پیمان با ۱۹۳ امضاکننده تا به امروز، نخستین تلاش بین المللی در تاریخ برای هماهنگی مبارزه با تغییرات آب و هوایی بشمار می رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ع IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    نشست آب و هوا ترجمه خوبی نیست ...نشست تغییر اقلیم
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    سازمان ملل که نیست!!! سازمان بعضی ملل است!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس