به گزارش مشرق، جریان رسانهای ضدایرانی و ضدانقلاب نشان داده هر زمان که در انتشار اخبار خود به موفقیت نمیرسند ، روشها و ترفندهای خود را عوض میکند. به عنوان نمونه در اغتشاشات اخیر مانند سال ۹۸ به جعل لوگوهای خبرگزاری های رسمی کشور روی آورد.
از سوی دیگر جعل جملات شاذ و دور از ذهن به برخی شخصیتهای کشور با لوگوی رسانههای مطرح، ترفند پراستفاده این روزهای جریان معاند در فضای مجازی است.
در جدیدترین موارد جمله ای شاذ و عجیب از انسیه خزعلی معاون امور بانوان رییس جمهور با لوگوی یک خبرگزاری داخلی منتشر شده است. جمله ی جعلی که این خبرگزاری درباره آن نوشت: علاوه بر اینکه محتوای گلدرشت و سادهلوحانه جملات انتساب داده شده به معاون رئیسجمهور بهخودی خود کذب بودن آن را معین میکند، این مطلب هم جعلی است و هیچ وقت بر روی خروجیهای ما منتشر نشده است.
نکته عجیب آن است که امیرحسین صادقی بازیکن اسبق باشگاه استقلال و چند تن دیگر نیز برمبنای همین خبرجعلی، توهین و نفرتافکنی هم کردند.
پیش از این نیز در زمان اجتماع مردم تهران اکانتی جعلی در توئیتر به نام خبرگزاری تسنیم خبر جعلی لغو مراسم به دستور شورای تامین استان تهران را منتشر کرده بود.
در نمونه دیگر، یک اکانت فیک با جعل عنوان خبرگزاری تسنیم، خبری دروغ مبنی بر حمله به خودروی سردار حاجیزاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر کرد. این در حالی است که اکانت توئیتری رسمی تسنیم با آدرس Tasnimnews_Fa سالهاست به صورت رسمی فعالیت میکند و سایر اکانتهای با نام تسنیم در توییتر از جمله اکانت Tasnimnws-Fa@ که لوگوی خبرگزاری تسنیم را هم دارد جعلی است.
البته این نخستین باری نیست که چنین شایعاتی را علیه فرماندهان ایران منتشر میکنند به عنوان مثال خبر مجروحیت و حتی شهادت سردار حاجی زاده را بارها در سالهای گذشته منتشر کردند.
در زمان اوج کرونا، این رسانهها برای بیاعتماد کردن افکار عمومی، نقل قولی جعلی از آیتالله اعرافی(مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور) مبنی بر یارانه ۵ میلیونی ویژه روحانیون و طلاب شهر قم را با جعل لوگوی خبرگزاری حوزه مطرح کردند، موضوعی که صحت نداشت و خبرگزاری حوزه هم آن را منتشر نکرده بود.
یا در همان ایام خبری در برخی رسانهها با لوگوی صدا و سیما و با عنوان «۲۸ هزار بطری واکسن کوبرکت در یک انبار سیستان و بلوچستان کشف شد» انتشار یافت.
البته با بررسیهای ساده مشخص شد که چنین اتفاقی اساسا صحت نداشته و اصل خبر مربوط به احتکار این تعداد بطری آب معدنی در استان سیستان و بلوچستان بوده است.
اما همین خبر جعلی بهظاهر خندهدار، بلافاصله در بسیاری از کانالها و گروههای شبکههای اجتماعی منتشر شد و بسیاری از هموطنان را نسبت به واکسن ایرانی بدبین کرد.
در ادامه نیز به نمونه های دیگر که برای بی اعتماد کردن مردم با جعل لوگوی خبرگزاری های رسمی صورت گرفته را مشاهده می کنید: