سرلشکر باقری: حضور 3 هزار نیروی گروهک ترویستی پشت مرزها را تحمل نمی‌کنیم - کراپ‌شده

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ اینکه ۳ هزار نفر نیروی مسلح پشت دیوار مرز ما مرکز ساخت بمب و نظامی داشته باشند، به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و ما با آن‌ها مقابله می کنیم.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مورد وضعیت گروه‌های تروریستی در شمالغرب کشور، گفت: این یک موضوع قدیمی است؛ این گروه‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی با کمک آمریکا و سایر دشمنان در اقلیم شمال عراق لانه کردند اما در چند سال اخیر با حمایت آمریکا، مقرهای آنان تبدیل به یک مجموعه‌ای علیه امنیت ملی ما شد.

وی افزود: ما چند نمونه داشتیم که اسرائیل از داخل اینها نفراتی را انتخاب می کردند و بعد آموزش می دادند و بعد آنها داخل کشور ما می آمدند و ترور ‌ و کارهای ضد امنیتی انجام می دادند و از اینها به عنوان تروریست اجاره ای استفاده می کردند. به نوعی اینها مقرهای صهیونیست ها بود که یک نمونه از این مقرها در اربیل توسط نیروی هوافضای سپاه مورد حمله قرار گرفت.

سرلشکر باقری ادامه داد: طی این سالها مدام به اقلیم کردستان عراق تذکر دادیم و گفتیم این رسم همسایگی نیست که ما این همه به ملت عراق خدمت کنیم و بعد شما به اینها اجازه ایجاد مقر نظامی و رسانه می دهید؛ بارها به ما قول دادند که جلوی اقدامات گروهک های تروریستی را بگیرند اما عمل نکردند، بنابراین تصمیم بر این شد تا با اینها مقابله کنیم و این براساس منشور ملل متحد و دفاع از خود است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه مقرهای گروه های تروریستی در شمال عراق تاکید کرد: این عملیات هم با رعایت تمام اصول انسانی عملیات کردیم و مراقب هستیم از بینی یک غیرنظامی خون نیاید، در مواردی بوده که گروهک های تروریستی در یک طبقه از یک آپارتمان کارگاه ساخت بمب داشتند اما ما برای جلوگیری از آسیب به مردم این ساختمان را هدف قرار ندادیم.

وی تصریح کرد: ما به مقامات اقلیم گفتیم دو راه وجود دارد، یا اینها باید تبدیل به یک گروه غیرنظامی شده و خلع سلاح شوند، با اینکه اقلیم کردستان باید گروهک‌های ترویستی را از این منطقه اخراج کند، اینکه ۳ هزار نفر نیروی مسلح پشت دیوار مرز ما مرکز ساخت بمب و نظامی داشته باشند به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و ما با آنها مقابله می کنیم، لذا این عملیات ادامه خواهد داشت، هر قدر هم که طول بکشد ما این عملیات و بزرگتر از این را ادامه می‌دهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: الآن مردم اقلیم در چند مورد جلوی دفاتر گروه‌های تروریستی تظاهرات کردند و مطالبه دارند که تروریست ها اقلیم را ترک کنند، این گروهک ها دقیقا دنبال تجزیه کشور هستند و رهبران و حقوق‌بگیران سرویس‌های جاسوسی دنبال این هستند که بخشی از کشور ما را جدا کنند و برای خودشان حکومتی داشته باشند.

سرلشکر باقری با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر سرنگونی پهپاد ایرانی بر فراز اربیل گفت: ما می دانیم پایگاه حریر کجاست در اربیل و دهوک هم می دانیم پایگاه آمریکایی ها کجاست و چه تعداد نیرو در آن حضور دارند و چه اقدامی در آنها صورت می‌گیرد، از امروز به بعد اگر نسبت به پهپادهای ما اقدامی کنند حتما مقابله می کنیم و پاسخ این اقدام اخیر نیز برای محفوظ است.

وی درباره حضور پایگاه های آمریکایی در برخی کشورهای همسایه گفت: کشورهای همسایه می گویند که پایگاه های آمریکایی در کشورهای ما اقدامی علیه ایران انجام نمی دهند، بعد که ما می‌گوییم فلان اقدام توسط پایگاه های آمریکایی علیه ما صورت می گیرد، می گویند که آمریکایی ها ما را به پایگاه‌ها راه نمی دهند و ما از فعالیت آنها اطلاع نداریم، ما به کشورهای همسایه گفتیم که اگر اقدامی علیه امنیت ملی ما از پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه صورت گیرد، ما حتما پاسخ آن پایگاه را خواهیم داد، البته در دو سال اخیر همکاری با سرویس های اطلاعاتی کشورهای همسایه داشته ایم و آنها هم اصلاحاتی انجام داده اند. در برخی موارد هم خلاف تعهد خود عمل کرده اند که ما هم به وقتش تلافی خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با مقایسه بودجه دفاعی نیروهای مسلح با آمریکا عنوان کرد: بودجه دفاعی ما در بهترین حالت ۵ میلیارد دلار و بودجه دفاعی آمریکا ۸۰۰ میلیارد دلار است، اگر فرض کنیم یک دهم بودجه آمریکا هم معطوف به ماست از سوی دیگر برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی تمام بودجه دفاعی خود را معطوف به ما کرده‌اند، اما نیروهای مسلح ما متکی به داخل هستند ‌و نیروهای مسلح ما توانسته اند امنیت پایدار را به ارمغان آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    24 2
    تروریسم را نابود باید کرد
    • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      4 1
      باید مثل ترکیه دیوار مرزی با ارتفاع ۸ متری ایجاد کنیم، خود مردم هم حاضرن، مشرق یه نظر سنجی بذار ببین نتیجه چی میشه، اگر مردم نظرشان مثبت بود لطفاً به ستاد کل اطلاع بدید ، در باره هزینه‌های ساخت هم خیلی ها هستند که حاضر به کمک هستن
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 9
      اگه وجودش رو داری به پایگاه های اسراییل تو اذربایجان که چشبیده به مرز ایران حمله کن
    • علی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      اسرائیل پایگاهش کجا بود...
  • US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    30 3
    مشکل از بارزانی ها هستند، بارزانی ها اولین فرصت طلب هایی هستند برای تجزیه ایران
  • محمد IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    14 1
    حواستون باشه. اغتشاش در داخل و جنگ در مرز هزینه زاست. میشه اول انقلاب.سر مار رو له کنیم تا نیشمون نزده.
  • US ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    22 4
    با تشکر از شما. ولی چند نکته رو باید متذکر شد که اولا حاکمیت اقلیم کردستان عراق در ظاهر با ایران دوست و در باطن به خون امنیت ملی ایران تشنه هست، دوما چرا سالیان سال بخاطر امنیت ملی با علم این همه پایگاه ها نامه نگاری و خاله بازی کردید؟!
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    21 1
    سه هزارتاشون و به درک واصل کنید اگر عقب نشینی نکردن
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    22 1
    همه 3هزار نیروی تجزیه طلب باید نابود بشن سردار باقری
    • US ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      امر دیگه ای نیست!!
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 0
    سردار ضعیفه هنوز عملکرد ما. نباید برای دفعاتی بعدی چیزی رو باقی بگذارید.وقتی از شرارت و خباثت آنها اطلاع موثق وجود دارد چرا در همین دفعه کارشون رو تمام نکردید؟ چرا می فرمایید اگر فلان ما هم بهمان؟!! این ابراز و اعلام قدرت اون هم در حد ایران جمهوری اسلامی و اون هم منطبق با رجزخوانی های جنابعالی و فرماندهان سپاه عزیز نیست. ببخشید رک میگم، اما خود شما در ما مردم ایران توقعی آنچنانی در باره خودتون ایجاد کردید اما متاسفانه فقط حرف می شنویم و تهدید کلامی!!! سردار جان رو به شهادت رساندند بعد از کلی ایاخنجر موندن ده دوازده تا موشک زدید به یه پایگاه آمریکایی ها اون هم بعد از اطلاع قبلی به دولت عراق! وقتی اینگونه عمل می کنید که یعنی نخواستید حتی یک سرباز آمریکایی به هلاکت برسه ما نتیجه می گیریم اینکه می گفتید ترامپ و بورتون و پومپئو و اونایی که در ترور سردار دخیل بودند رو می زنیم قطعاً شک و تردید خواهیم کرد! چرا؟ همین کارهاست دیگه. مراقب هلاکت سرباز آمریکایی بودید حماقته اگر باور کنیم رییس جمهور قبلی آمریکا رو بزنید!!! حالا هم که همه عاملین این اغتشاشات رو در خارج از ایران یک به یک با مدارک و شواهد نام می برید و براشون فاکتور پر می کنید اما اقدام؟؟ متاسفانه مثل گذشته، هیچ! سعودی‌ها دخالت مستقیم داشته و دارند، از جمهوری باکو توطئه می کنند، اقلیم کردستان عراق به همچنین، از امارات، البته، از ترکیه حالا یه جورایی کمتر ولی هست. خوب سردار، یه زهر چشمی بگیرید از اینها. اگه قرار باشه هی اونها هر غلطی بکنند و ما فقط اولدوروم بولدوروم کنیم که خیلی زود میشیم مضحکه عام و خاص!
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      سربازای آمرکایی بههلاکت رسیدند ولی تحت سانسور شدید خبری قرار گرفتند اینکه امریکا اطلاع داشت و باز هم نتوانست جلوی موشکهارو بگیره برای امریکا خیلی بدتره
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    6 0
    ایران از شمال شرقی با ترکمنستان 1200 کیلومتر مرز خاکی داره و چند صد کیلومتر مرز ابی و 800 کیلومتر با ادربایجان مرز خاکی داره و چند صد کیلومتر مرز ابی و 450 کیلومر با ترکیه مرز خاکی داره که روی هم رفته حدود 3 هزار کیلومتر میشه ولی ازین مرزها ایران به اندازه یک صدم مرز کوتاه اقلیمک اذیت نشده
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 1
      چون ترک ها یک قومی ایرانی هستند و مهم تر از همه ایران را این ترک ها بودند که در هزار سال اخیر محافظت کردند. سلام مادرمان ایران بر پسران ترک های سلحشورش
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      1 0
      اسلام پرچم همه ی اقوام است
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 3
    هرجا کرد هست آنجا ایران است. اگر صداسیما بهترین سریال ها را در مورد تاریخ ایران باستان می ساخت الان بسیاری از مرد های عراق و سوریه خواستار پیوستن سرزمین هایشان به ایران بودند.
  • US ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    با تشکر از شما. ولی چند نکته رو باید متذکر شد که اولا حاکمیت اقلیم کردستان عراق در ظاهر با ایران دوست و در باطن به خون امنیت ملی ایران تشنه هست، دوما چرا سالیان سال بخاطر امنیت ملی با علم این همه پایگاه ها نامه نگاری و خاله بازی کردید؟! آمریکا از اون سر دنیا میاد میگه امنیت ملی ما در خط است و حمله می کند!شما بیخ گوش ما رو می‌گین رسم همسایگی؟! شما نباید شر داعش رو از سر آنها کم می کردید، خود کرده را تدبیر نیست، سوما وقتی موشک می زنید بغداد و الکاظمی داد می‌زدند!ولی برای این خیانت بارزانی ها خود را به کری کوری میزنند؟! چرا وزارت منفعل خارجه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد رجوع نمی کند؟! شاید وزارت خارجه شده وزارت برجام!!
  • فردین FR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    این اقلیمک صیهونیستی بارزانستان فقط منطق موشک نقطه زن و پهباد انتحاری را می فهمد و بس.
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    فقط سریعتر نابودشان کنید. زمان رو از دست ندهید زمان دادن و فرصت دادن به فعالیت مجدد تروریست های کومله بزرگترین اشتباه ایران است.
  • نریمان جعفری SE ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 1
    کردها با شروع صلاح الدین ایوبی طلسم شدند، و حلقه تنهای در انتظار زنجیره هم نیستند. مگر انهایی که در آغاز زندگی خود می فهمند رنسانس ایرانی را باید با خود انرا جوش بدهند.
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    کار خوب رو ترکیه با عراق و کردها می‌کنه هم عراق رو تصرف کرده هم کردها رو به جون هم انداخته خودش هم چند وقت یکبار میزنه
  • حمیدرضا IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    4 0
    سه هزار نیروی مسلح تجزیه طلب؟!! این مماشات ایران در برابر بارزانی های کثیف و خائن رو نمیکنم
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    احسنت
  • مهدی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    باید منابع و مراکز هدایت تروریست ها را بزنیم، میادین نفتی عربستان سقوطی و بنادر اسقاطیل را باید موشک باران کنیم. این تروریست ها توسط آل سقوط تامین مالی و بدست آل صهیون آموزش داده میشوند
  • ش. AE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    با سلام و خسته نباشید به سردار تمام صحبت های شما متین و درست اما چرا از نیروهای نیابتی برای قطع ریشه این مزدوران استفاده نمی‌کنید ؟؟؟؟؟تمام گروهای نظامی و شبه نظامی با ایران مورد بسیار خوبی برای ریشه کن کردن این عوامل استکبار هستند برای نمونه اشرف را با خاک یکسان نکردیم حالا رفتن توی آلبانی برای ایران شاخ شدن اینکه ۳۰۰۰ نیرو از اقلیم مزاحم کردستان عراق اخراج بشن این یعنی دست ما از آنها کوتاه میشه به یک کشور دیگه میرن و باز هم همین آش و همین کاسه تازه با فعالیتی بیشتر باید ریشه این مزدوران از نطفه خشکیده بشه
  • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    متاسفانه خیلی از دوستان فقط سوزنشون روی مردم بی دفاع کورد گیر کرده اگه تاریخ جنگ ۸سال دفاع مقدس رو بخونید متوجه میشید همون کوردهای عراق چطور با صدام جنگیدن و عراق برای انتقام گرفتن مناطق کوردنشین حلبچه ...در اقلیم کوردستان و سردشت و گیلانغرب رو بمباران شیمیایی کرد در مورد جنایات منافقین هم که کسی که کمی تاریخ جنگ رو خونده باشه نسل کشی انفال با همکاری صدام و منافقین که باعث کشته شدن بیش از ۱۸۰هزار کودک کورد شد دوستان اینکه تعداد اندکی گروهک خرابکار وجود داره نباید همشون رو به مردم وطن پرست کورد نسبت داد ما کوردها تنها ایلات و عشایری بودیم که با عراق جنگیدیم که مستندات و عملیات و تمام مدارک نظامی ش در سامانه (گمجن) ارتش جمهوری اسلامی هست ایل سربلند کلهر و خزل در جنگ از خودشون رشادت بخرج دادن.. در مورد پایگاه های آمریکا در عراق بهتره این نکته رو بدونید پایگاه های آمریکا در عراق کمتر از ۵ عدد هست ولی در کشور ترکیه پایگاه های آمرسکا و ناتو حدود ۴۳ پایگاه دارن که بزرگترینشون اینجرلیک هست ترکیه و آذربایجان دارن خط مرزی ایران و ارمنستان رو از ایران میگیرن یعنی عملا ایران ارتباطش رو با اروپا و ارمنستان از دست میده آذربایجان عملا برای ایران و تجزیه ایران شاخ شونه میکشه خود الهام علی اف و اردوغان بارها شعرها و سخنرانی های در این مورد داشتن شما این دولت های تروریست ساز رو ول کردید چسبیدید به چندتا گروهک که حتی بین کوردها طرفدار ندارن...ترکیه ارتش آزاد رو تشکیل داد جبهه النصره رو تشکیل داد و حمایت کرد که مدافعان حرم خودمون رو به شهادت رسوندند...چرا حتی در جنگیدن با دشمنان اولویت بندی نداریم...کشوری مث ترکیه با ۴۳ پایگاه آمریکا و ناتو و حمایت کننده گروه های تروریستی و حامی تجزیه آذربایجان؟؟؟؟؟یا گروهک های انحلال شده ؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 0
      برای همین خانواده دینی کردمان است که بافاسدین بی دین وضدعفت وشکنجه گرواتل کموله ودموکرات میجنگیم
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 3
    این چه نوع مبارزه با تروریسمی هست که داره با زبون خوش میگه ما نمیتونیم در مورد بعضی ساختمانها کاری کنیم؟؟؟؟
  • سربدار IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    سلام و درود بر سردار بزرگوار باقری خدا قوت از نکته سنجی تان خیلی خیلی ممنون هستیم خداوند شما را برای ما و اسلام محفوظ دارد انشاءالله
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    درود به سردار عزیز وکوردهای غیور،.ولعنت به هرچی گروهک تجزیه طلب وتروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس