کد خبر 1425663
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
سیل در نیجریه/ ۵۰۰ نفر کشته و ۸۰۰ هزار تن آواره شدند

به گفته یک مقام رسمی نیجریه، سیل در این کشور امسال حدود ۵۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و ۸۰۰ هزار نفر را هم آواره کرده است. 

به گزارش مشرق، «نصیر سانی گوارزو»، دبیر دائمی وزارت امور بشر دوستانه و مدیریت بلایای طبیعی نیجریه اعلام کرد سیل در این کشور تاکنون در ۳۱ ایالت از مجموع ۳۶ ایالت سبب خرابی شده و زندگی ۱.۴ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است».

 این مقام مسئول همچنین گفت نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر آواره شده و ۴۵ هزار خانه نیز بر اثر سیل به طور کلی ویران شده‌اند.  به گفته او، امسال بیش از ۵۰۰ نفر در این کشور بر اثر بارش باران و سیل کشته و هزار و ۵۴۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.خبرگزاری سی‌ان‌ان نیز گزارش داده تنها در روزهای اخیر، ۸۰ نفر بر اثر سیل در نیجریه جان خود را از دست داده‌اند. 

سیل در نیجریه/ ۵۰۰ نفر کشته و ۸۰۰ هزار تن آواره شدند

سیل یکی از اصلی‌ترین بلایای طبیعی در نیجریه است. باران‌های سیل‌آسا در نتیجه تغییرات اقلیمی در این کشور تشدید شده و نیجریه را با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

سیل در نیجریه/ ۵۰۰ نفر کشته و ۸۰۰ هزار تن آواره شدند

کشاورزان نیجریه می‌گویند سیل شدید سبب خراب‌شدن محصولات کشاورزی شده و به کمبود مواد غذایی دامن خواهد زد. بورس کالای مستقر در نیجریه تخمین می‌زند سیل و عوامل دیگر باعث کاهش تولید ذرت تا ۱۲ درصد و برنج تا ۲۱ درصد می‌شود. این در حالی است که تورم در نیجریه در ماه آگوست به بالاترین حد خود در ۱۷ سال گذشته رسیده و مردم را با افزایش ۲۳ درصدی قیمت مواد غذایی مواجه کرده است. رئیس بخش داده‌های بازار بورس نیجریه رخدادهای اخیر را «بدترین حالت ممکن» حداقل در دهه گذشته توصیف کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس