جزئیات لحظه مرگ بن لادن از زبان افسر آمریکایی عامل قتل او

افسر سابق ارتش آمریکا که شلیک مرگ‌بار به سوی «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده را انجام داده، در نخستین‌ مصاحبه با یک رسانه عربی، جزئیاتی جدید از این عملیات فاش کرد.

به گزارش مشرق،«رابرت اونیل» افسر سابق ارتش آمریکا که به همراه یک تیم از تفنگداران دریایی آمریکا معروف به «ناوی سیلز» در عملیات قتل «اسامه بن لادن» سرکرده سابق القاعده شرکت داشت و خود تیر خلاص را به سوی او شلیک کرده، برای نخستین بار با یک رسانه عربی مصاحبه کرد و درباره این عملیات سخن گفت.

وی در مصاحبه با تلویزیون «الیوم السابع»، جزئیاتی از عملیات نابودی سرکرده القاعده در می ۲۰۱۱ و مشارکتش در بیش از ۴۰۰ عملیات نظامی برای ارتش آمریکا ارائه کرد.

افسری که موفق به کشتن بن لادن شده در این مصاحبه گفت: من فکر می‌کنم برای مردم مهم است که بدانند چرا وقتی برای انجام کاری برنامه‌ریزی می‌کنید، و آن کار، آن‌طور که می‌خواهید پیش نمی‌رود؟ دلیلش آن است که اتفاق دیگری افتاده است. نخستین اشتباهی که برای ما اتفاق افتاد، سقوط بالگرد در حیاط جلویی خانه اسامه بن لادن بود. ما در جای اشتباهی قرار داشتیم و مردان القاعده در حال دفاع از خود بودند و قبل از ورود ما به خانه با آن‌ها تبادل آتش داشتیم. تبادل آتش دیگری نیز در راه پله‌های خانه بن لادن صورت گرفت».

وی درباره نقشش در این عملیات و لحظه شلیک تیر به سوی بن لادن، گفت: «پس از آن خود را در بالای طبقه سوم خانه‌ای دیدم که بن لادن در آن حضور داشت. یکی از همکارانم روبروی من ایستاده بود و چون جلوتر از من بود، به طرفی پیچید و من طرف دیگر را گرفتم و به همین دلیل برگشتم و اسامه بن لادن و همسرش امل بن لادن را دیدم و چون بین دو طرف تبادل آتش می‌شد، ما فرض کردیم، یا بهتر است بگویم من فرض کردم که اگر فردی  قرار باشد در این میان، جلیقه انفجاری به تن داشته باشد، اسامه بن لادن خواهد بود».

این افسر سابق ارتش آمریکا ادامه داد: «زمانی که او را دیدم، بلافاصله اقدام به ارزیابی وضعیت او کردم. قدش بلندتر از آن چیزی بود که فکر می‌کردم، لاغرتر بود و  ریشش آن‌طوری که در عکسها دیده بودم، بلند نبود اما رنگش خاکستری بود. از نحوه گذاشتن دستش بر روی کتف همسرش، به نظر می‌رسد که می‌خواهد او را به طرف من هل دهد تا مرا تهدید کند. در آن لحظه فکر کردم که آن زن کمربند انفجاری را منفجر خواهد کرد و کل اتاق منفجر خواهد شد. بر اساس قواعد اولیه درگیری، می‌بایست به طرف او [بن لادن] شلیک می‌کردم. زیرا بایستی این‌گونه با شخصی که می‌خواهد خود را منفجر کند، رفتار کرد. بعد از آن معلوم شد که وی جلیقه انفجاری بر تن نداشت ولی من در آن موقع و بر اساس سطح بالای تهدید ناچار بودم که آن کار را انجام دهم».

وی در پاسخ به این سوال که آیا بن لادن در لحظه‌ای که با او روبرو شد، چیزی بر زبان آورد، گفت: چیزی نگفت. من نیز چیزی نگفتم. در واقع من در هنگام کار در هر حالت زیاد حرف نمی‌زنم. من در آن لحظه چیزی متوجه نشدم اما پس از آن خواندم که وی به اطرافیانش گفته بود: "آن‌ها برای شما این‌جا نیستند. آن‌ها برای من آمده‌اند." اما در آن لحظه به من چیزی نگفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 29
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    16 7
    این سخنان و پخشش اونم الان چه معنایی می‌تونه داشته باشه آیا ...
    • وطن پرست DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      33 30
      معنیش اینه که ارتشی امریکایی حتی وقتی حس خطر کنه طرف رو می کشه ولی تو ایران اراذل و اوباش با چاقو به سمت مامور پلیس جمله می کنند باز هم پلیس اجازه شلیک نداره.
    • وطن پرست باشرف IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      33 9
      درجواب اون به ظاهروطن پرست بی شرف بچه 15ساله که باگلوله کشته میشه ارازل واوباش نیست درظمن تووطن پرست نیستی بلکه خیانت کاربه وطنتی که ازبه درک واصل شدن اون تروریست اجنبی بهت برخورده ،تووامثال شمامردیدان امثال القاعده وطالبان وداعش هستین
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    15 13
    خوب خودت هم روزی خواهی مرد اما چگونه ؟الله اعلم
    • mehdi IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      34 10
      مهم اینه که یه جانی و تروریست رو به درک واصل کرد
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      23 17
      خودش ازاو ترویست است چون این یانکی ها استاد بن لادن بودن
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      4 7
      گوانتامو وابوغریب وفساد ونویسنده کتاب گزین ههای سخت که پیشگویی داعش بابودجه وتسلیحات کاخ نجس صهیوینستی بود چی برادربن لادن بابوش همین الان درواشنگتن دی سی تجارت داره مهندس تخریب امریکایی خودش باامضاگیری ازجامعه مهندسی امریکا اورده بود که ستونهابمب گذاری شده بماند که هیچ کدام ازکارمندان فاشیست صهیونیستی سی وچهارنفرهمزمان فقط دران روزغیبت داشتند .حتی نزدیک خیابان تخریب هم نشدند که بایه هوایما دوبرج کاملاتخریب و5000 نفرکشته شدند ودارای عقایدی بودند که امریکاوتل اویودرمانشان میکردتامنطق رانابودوذبح وانتحاری کنند وایران ومدافعان حرم نابودش کردند
  • ج د ا IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    14 18
    کاملا البته دروغ است...داستان سرایی به سبک هالیود... هیچوقت آمریکایی ها جنگ تن به تن با هیچ دشمنی نمیکنند...اول با موشک از راه دور منفجرش میکنند بعد میرن سراغ جنازه فرد مورد نظر...
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    13 16
    تو گفتی ماهم باور کردیم.. یانکی دوزاری
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      16 7
      احسنت، بعدشم فوری جنازشو انداختین تو دریا ما هم قبول کردیم کشتینش!! الان ریشاشو زده با بقیهٔ سران القاعده که ادعا کردین کشتینشون دارن تو میامی، هاوایی یا یه جای دیگه بسلامتی هم میرن بالا، خر خودتونین یانکی‌ها !!!!
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    12 12
    امریکا و اسراییل هر کسی از دشمنان خود را بخواهند می توانند به راحتی نابود کنند . اگر نمی کنند یعنی دارند از او سواری می گیرند
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      لطفا حرف الکی نزن چون ایران و ونزوئلا و ... رو نتونسته نابود کنه
  • ایرانی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 1
    بالاخره روی پشت بام بودید یا در اتاق؟. حتی یک کارگردان مبتدی هم چنین وضعیتی را برای مهاجم و فراری ترسیم نمیکند.
  • ایرانی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    8 3
    توی اون گردوخاک و انفجار و دود وسروصدا ، تو روی پشت بام و آنها دراتاق!!، برو اینارو برای کارگردانهای فیلمهای اکشن هندی تعریف کن، نه برای کسانی که هشت سال جنگ و دههاسال توطئه را دیدند و ازسرگذراندند.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 1
    وطن پرست وطن فروش چاه مستراح رو ببند
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 2
    این نیروی ویژه برای عملیاتهای خاص استفاده میشود نه هم وطن خودش
  • DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 0
    الآن توی یک کاخ شیشه ای در منهتن نشسته و داره با چکش گردو می‌شکنه و میخوره و قهقهه میزنه مهره ی دست آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس