اوکراین: ۴ سامانه دیگر هیمارس را از آمریکا تحویل گرفتیم

وزیر دفاع اوکراین از دریافت ۴ سامانه موشکی دیگر هیمارس از آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، «آلکسی ریزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین از دستیابی کی یف به ۴ موشک انداز دیگر از نوع هیمارس خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع اوکراین روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ۴ سامانه دیگر هیمارس از شرکای آمریکایی به دست ما رسید.

این در حالی است که سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه اخیراً با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای هوافضای این کشور یک انبار نظامیان اوکراینی را نزدیک روستای «برزنگواتوئه» در منطقه نیکولایف منهدم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است که در این انبار، بیش از ۲۰۰ راکت هیمارس و اورگان میلرز ( Uragan MLRS) ذخیره شده بود که همگی نابود شدند.

از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، آمریکا بیش از ۱۵.۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که اکثریت قریب به اتفاق این کمک‌ها با آغاز درگیری‌ها در اوکراین تخصیص داده شده است.

بزرگنمایی درگیری‌ها در اوکراین و رساندن آن به حد رویارویی نظامی و ایدئولوژیک دو جبهه شرق و غرب، سیاستمداران غربی را وادار ساخته تا از هرچه دارند برای پیروزی در این جنگ بهره بگیرند.

یک عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی گفت که کنگره نمی‌تواند بدون اطلاع از راهبرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تا ابد به کمک مالی به اوکراین ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، «کریس استیوارتان» در مقاله‌ای در پایگاه شبکه فاکس نیوز نوشت: کنگره نمی‌تواند بدون اطلاع از راهبرد بایدن برای پایان اقدامات نظامی، به کمک مالی به اوکراین تا زمان نامشخصی ادامه دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    3 1
    خوبه، فردا روس‌ها میزنن شون مثل الباقی این آت و آشغالهای غربی!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس