سیاسی‌کاری و اسلام‌هراسی؛ دلایل مخالفت فرانسه با میزبانی قطر در جام جهانی

مردم و فعالان قطری ضمن اظهار ناراحتی از مخالفت‌های فرانسه با میزبانی کشورشان در جام جهانی، دلایل این امر را سیاسی‌کاری و اسلام‌هراسی می‌دانند.

به گزارش مشرق، روزنامه فرانسوی «لوموند» اخیراً با انتشار مطلبی به درخواست‌ها برای تحریم جام جهانی قطر و عدم پخش این مسابقات در برخی شهرهای فرانسه پرداخت؛ مطلبی که واکنش‌هایی از سوی قطری‌ها به همراه داشت.

طبق گزارش وبگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱»، روزنامه لوموند اخیراً در یادداشتی این درخواست‌ها برای تحریم جام جهانی قطر را تکرار کرد؛ امری که موجب یک ناراحتی در این کشور عربی شده و آن را آماده‌ی پذیرفتن یک «شوک فرهنگی» در آستانه میزبانی از رویدادی بزرگ در ماه نوامبر آینده کرده است.

«بنیامین بارت» در مقاله‌ای نوشت: دوحه هم‌اکنون ترکیبی از هیجان و دلهره را در شروع شمارش معکوس روزهای باقی مانده تا افتتاحیه جام جهانی تجربه می‌کند. علاوه بر احساس نگرانی گسترده، حالا قطری‌ها مفتخرند که به عنوان اولین کشور عربی میزبان این رویداد جهانی می‌شوند. زیرا پیش‌بینی شده که ۱.۵ میلیون هوادار خارجی وارد شیخ‌نشین کوچک قطر شوند؛ آماری که در این کشور کوچک، مهم و قابل توجه خواهد بود.

این نویسنده به اظهارات مدیر هواپیمایی کشوری قطر در ابتدای ژوئیه گذشته اشاره کرد که انتظار داشت روزانه ۱۶۰۰ پرواز در طول ۳۰ روز این مسابقات وارد شود که آمار زیادی خواهد بود.

یکی از منابع آگاه قطری که خواست نامش فاش نشود، از ترس خشم مقامات قطری می‌گوید که این یعنی هر ۵۰ ثانیه یک پرواز! او ضمن امیدواری برای موفقیت این مسابقات و انجام شدن پروازها، درباره اما و اگرهای آمادگی قطر برای انجام تست‌های کرونا و توانایی سازماندهی حمل‌ونقل جمعیت و جلوگیری از ترافیک شهری اظهار تعجب کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مردود بودن سیاسی‌کاری در این رویداد، توضیح می‌دهد که مردم قطر انتقادات وارده از فرانسه را به شکل بدی تحلیل می کنند؛ حتی یکی از مدیران بانکی دوحه می‌گوید که حس ‌می‌کند به او توهین شده و احتمال می‌دهد ۹۰ درصد قطری ها همین احساس را داشته باشند.

این نویسنده در بخش دیگری از یادداشت خود تاکید می‌کند که اعتراضات کنونی فرانسه درخصوص میزبانی جام جهانی در قطر، از زمان احیای روابط بین دو کشور، قطری‌ها را بیشتر غافل‌گیر کرده است. منبع قطری معتقد است که او و هم‌نظرانش نمی‌گوید قطر کشور ایده‌آلی است و شرایط کار کارگران خارجی یک مشکل واقعی است، اما کشورهایی نظیر فرانسه هم تمرکزی بیش از حد درباره برگزاری مسابقات جام جهانی نسبت به دوحه دارند و این به اسلام‌هراسی در این کشور بازمی‌گردد.

بر اساس توافق امضا شده بین ترکیه و قطر،  آنکارا سه هزار پلیس ضدشورش و یکصد پلیس عملیات ویژه را به دوحه منتقل خواهد کرد؛ علاوه بر این تعداد نیروی امنیتی، ۵۰ کارشناس کشف و خنثی‌سازی بمب و ۸۰ سگ پلیس نیز در کنار شورش آموزش‌دیده فعال خواهند بود تا امنیت مسابقات این رویداد جهانی را تامین کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    مرگ بر اروپای فاشیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس