رمزگشایی از شایعه‌سازی ضدانقلاب درباره رهبر انقلاب

تلاش برای زیر سؤال بردن سلامتی رهبر انقلاب اسلامی، دو نکته را روشن می‌کند؛ نخست، نقش‌آفرینی شخص ولایت فقیه در صیانت از انقلاب و دوم، محبوبیت و احترامی که نزد مردم دارند.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی تحلیلگر سیاسی طی یادداشتی نوشت: شایعه سازی و شایعه پراکنی درباره سلامتی رهبری انقلاب سابقه ای طولانی دارد،‌ نخستین بار در دوران امام راحل این حربه بکارگیری شد و بخصوص دو رادیوی عراق و رژیم صهیونیستی هرازچندگاهی این موضوع را داغ می کردند.

این ترفند در دوران زعامت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) نیز ادامه پیدا کرد، نه الآن که ایشان ۸۳ ساله هستند، بلکه از سالها پیش!

اولین باری که بنده بخاطر می آورم، مربوط به حدود ۱۶ سال قبل است، یعنی زمانی که ایشان حدوداً ۶۸ ساله بودند! «مایکل لدین»، از اعضای مؤثر مؤسسه «امریکن اینتر پرایز» که برخی او را مسئول طرح براندازی جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کردند، در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۰۷ مصادف با ۲۰ دی ماه سال ۱۳۸۵ این شایعه را ساخته و پرداخته کرد و سپس برخی شبکه‌های خبری مانند فاکس نیوز که زیر نظر پنتاگون عمل می‌کند و برخی خبرگزاری‌های غربی دیگر، آن را دنبال کردند.

با توجه به گسترش این شایعه در آن زمان، ما در خبرگزاری فارس تصمیم گرفتیم برای اولین بار درباره سلامتی حضرت آقا گزارش خبری تهیه کنیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت و آن شایعه هم خنثی شد.

فردی تجزیه طلب به نام محمد مجید اهوازی نیز از سال ۲۰۱۴ بارها تلاش کرده است به این شایعه دامن بزند.

در هفته های اخیر و هم‌زمان با اغتشاشات نیز این ترفند یک‌بار دیگر از سوی روزنامه ظاهراً معتبر نیویورک تایمز و مؤسسه امریکن اینترپرایز تکرار گردید و مورد بهره‌برداری شبکه های مثلاً حرفه ای بی بی سی و ایران اینترنشنال و... قرار گرفت!

البته نیویورک تایمز دو سال پیش هم با زیرپا گذاشتن اصول شناخته شده و حرفه ای در انتشار خبر، وارد این ماجرا شد و اعتبار خود را هزینه کرد.

حال این پرسش قابل طرح است که این موضوع چه کارکردهایی دارد که حتی چنین مجموعه های باسابقه و ظاهراً با اعتبار بالا حاضرند اینگونه به اعتبار خود چوب حراج بزنند؟

قبل از پاسخ به این پرسش، به نظر می رسد این حجم وسیع تمرکز روی رهبر انقلاب و تلاش برای زیر سؤال بردن سلامتی معظم له، دو نکته بسیار مهم را روشن می سازد، نخست، نقش آفرینی نهاد و شخص ولایت فقیه در صیانت از انقلاب و پیشبرد آن و مقابله با توطئه ها و برنامه ریزی های دشمن، و دوم، محبوبیت و احترامی که حضرت آیت الله خامنه ای نزد مردم دارند که اگر غیر از این بود، این همه تکاپو علیه ایشان لازم نبود.

شایعاتی که گاه به گاه در مورد عدم سلامتی یا حتی درگذشت رهبر معظم انقلاب تولید می کنند دو هدف اساسی را دنبال می کند؛ اول، روحیه دادن به مخالفان نظام و امیدوار کردن آنها به برداشته شدن بزرگترین و مستحکم ترین سد و مانع آنها برای نیل به اهداف شومشان و دوم، خالی کردن دل نیروهای دلبسته انقلاب و رهبری استوار آن در داخل و خارج کشور.

البته این شایعه به تازگی کارکرد دیگری هم پیدا کرده و آن زمینه سازی برای پرداختن به موضوع جانشینی و مشغول کردن اذهان به مباحث انحرافی است.

در مقابل این تلاش های مذبوحانه که بی اعتباری و کذب آنها به سرعت هم معلوم شده و می شود، دو نکته را یادآور می شوم؛

نکته اول از زبان خود رهبر حکیم انقلاب:

«دشمنان نظام اسلامی شایعات مختلفی درباره فوت و بیماری درست می کنند تا شاید چند روزی روحیه ملت ایران را تضعیف کنند اما آن ها نمی‌دانند که در ایران با یک شخص روبه رو نیستند بلکه با ملتی روبه رو هستند که در پاسخ به توطئه ها و حیله های دشمن... به خیابان ها می آیند و با فریادهای پرشور، قدرت و هوشیاری و استقامت خود را در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران نشان خواهد داد».

و نکته دوم؛ هرچند به زبان عامیانه، عمر دست خداست اما نزدیکان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، وضعیت ایشان را به لحاظ بنیه بدنی و خصوصیات جسمی،سالم، قوی و بسیار شبیه مرحوم پدرشان آیت الله سید جواد خامنه ای می دانند.

آیت الله سید جواد خامنه ای در سال ۱۳۶۵ که وضعیت بهداشت و پیشرفت های پزشکی در این حد نبود و شاخص «امید به زندگی» تقریبا۶۰ سال بود، در سن ۹۱سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد؛ حال آنکه این شاخص در حال حاضر حدود ۷۷ سال و بالاتر از متوسط جهانی است!

ضمن اینکه اکثر قریب به اتفاق مراجع معظم تقلید فعلی نیز (که عمرشان دراز باد) به‌دلایل مختلف از جمله سبک زندگی، در سن بالای ۹۵ سالگی به‌سر می برند، لذا دشمنان حالا حالا ها این امید واهی را از سرشان بیرون کنند و بدانند بسیاری از آنها خوراک مار ومور خواهند شد در حالی‌که آیت‌الله خامنه ای (مدظله‌العالی) همچنان پرچمدار و سکاندار انقلاب اسلامی است و ان‌شاالله آن‌را به صاحب اصلی این انقلاب تحویل خواهند داد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 70
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    59 7
    ازاین خبرادرباره ی بشاراسد وسیدحسن نصرالله هم برای قدرت بخشیدن به جنگ خیابانی میکردند
    • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      یعنی چی؟
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    79 28
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    79 27
    درود بر امام خامنه اي
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      57 24
      برای سلامتی و طول عمرشون تا قیامت صلوات
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    40 11
    دقیقا یادمه اواسط دهه هشتاد غلیرضا نوری زاده تو یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه داشت و همین شایعه رو تکرار میکرد. حدود ۱۶ سال پیش!
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    48 29
    خدایا به عظمت و احترام خودت قسمت میدم از عمر خودم و پدر و مادرم و از عمر بچه هایم کم کن به عمر رهبرمون اضافه کن
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    55 16
    خدایا از عمر من که بنده گناهکار و بی فایده ای هستم کم کن و به عمر با عزت و سلامتی رهبر انقلاب بیفزا به حق حضرت زهرا سلام الله علیها
  • رضایی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    41 9
    از زمانی که به واسطه ی وجود نعمت رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیه الله خامته ای عزیز، هر روز نماز شکر می خوانم، بحمدالله حتی یک روز هم این نماز را ترک نکرده ام. خداوند ما را قدردان وجود این رهبر یگانه قرار دهد.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    38 5
    کوری چشم دشمنان و بدخواهانشوم و سلامتی و عمر با عزت حضرت اقا صلواااااااات. الهم صلی علی محمد و ال محمد عجل فرجهم و فرجنا
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    24 6
    محبوبیت
  • محمدرضا برزگران IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    35 5
    لبیک یا خامنه ای،، خداوند حفظ کند مظلوم ترین رهبر فعلی جهان را ان شاءالله
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    33 0
    ماشاالله ولا حول و لا قوه الا بالله
  • علی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    29 3
    جانم فدای رهبر عزیزم . انشاالله همیشه سلامت باشند
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    33 3
    اصل ولایت فقیه خاری در چشم دشمنان اسلام و ایران انقلابی هست
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    32 2
    فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین
  • پزشک IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    28 3
    خدا سلامتی بهشون اعطا کنه
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    25 5
    جانم فدای رهبر
  • علی افصحی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    11 2
    با این که این شایعات شاید کارکرد تضعیف کننده در برخی خواص را داشته باشد اما کارکرد تحکیمی و تقویتی مهمی نیز دارد و آن این که امت اسلامی و انقلابیون را برای هر شرایطی آماده کرده و می تواند هشیاری تصمیم گیران و تصمیم سازان انقلابی را بالا ببرد. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. ضمن این که این موضوع برای مؤمنین انقلابی تازگی ندارد علاوه بر شایعات در باره سلامتی امام خمینی در دوران جنگ، ماجرای شایعه فوت پیامبر در اثناء جنگ احد خود تجربه گرانقدری است که الله تبارک و تعالی به برخی خواص نهیب می زند افان مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم! اگر پیامبر فوت کندیا شهید شود شما به دوران جاهلیت رجعت می کنید! بنابراین این شایعات به ویژه شایعه اخیر و خباثت خبری رسانه ای و پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری استکبار جهانی، به همراه هجوم وحشیانه به تاسسات شهری توسط اراذل اجاره ای و نیز همدلی اصلاح طلبان فاسد با آشوب طلبان، رزمآیش جدی برای انقلابیون بود تا خود را برای هر شرایطی آماده کنند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • حسین IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    16 3
    جانم فدای رهبرم ان شاءالله تا ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    19 2
    در این فتنه ها تنها راه نجات این است که پشت سر رهبر معظم حرکت کنیم نه تندتر و نه کندتر. امام رحمت الله علیه با آن بینش الهی تأکید می کردند که تا پشتیبان ولایت فقیه باشید آسیبی نمی بینید.
    • محمود IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      احسنت به این فکر و ایده معلوم هست شیر پاک خوردی و در دامن مادر با معرفت و با تقوایی بزرگ شدی درود بر چنین مادرانی
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 1
    این شایعه ها چندین ساله هست. ولی اسمش روششه شااااااایعه.
  • مادر ایرانی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 1
    درد وبلای حضرت آقا بخوره تو سر بدخواهانش ودشمنانش بحق فاطمه زهرا بحق فاطمه زهرا بحق فاطمه زهرا علیهاالسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس