کد خبر 1425295
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

وبسایت دبیران برند ایران، برترین اساتید فیزیک ایران را در سال جاری معرفی نمود .به نقل از خبرنگاران حوزه آموزش ایران، برترین دبیران و اساتید فیزیک ایران در سال جاری عبارتند از:

  1. استاد مهدی باباخانی 2-استاد رضا خالو 3-استاد عربشاهی 4-استاد فرید شهریاری 5- استاد مهدی یحیوی

بهترین دبیران فیزیک ایران معرفی شدند

کدام استاد برای آموزش فیزیک بهتر است؟

اکثر مشاوران و کارشناسان آموزشی معتقدند که بهتر است، نخست نمونه تدریس اساتید را ببینید و هر استادی که روش تدریسش با ذائقه شما هماهنگتر بود را برای تدریس انتخاب نمایید.جهت مشاهده نمونه تدریس اساتید برتر فیزیک ایران میتوانید از سایت فیلم و جزوه، نمونه جزوات و نمونه تدریس اساتید برتر ایران را ملاحظه نمایید

اهمیت فیزیک در دوره دبیرستان چیست؟

فیزیک یکی از درس‌های بسیار مهم دوره متوسطه دوم است که احتمالا بسیاری از دانش آموزان هم با آن مشکل دارند. بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران نقش زیادی در موفقیت کسانی داشته‌اند که از درب کنکور عبور کرده‌اند. این درس در زمان کنکور نقش زیادی در قبولی دارد، با این حال بسیاری آمادگی کافی برای روبه‌رو شدن با سوالات آن را ندارند. برخی از آن‌ها می‌گویند مسائل درس فیزیک زیادی پیچیده و نامفهوم است و یادگرفتن آن‌ها به هوش و استعداد بالایی نیاز دارد که از عهده‌شان خارج است.

گفتنی است که اگر معلم خوش ذوق و علاقمند به تدریس باشد، یادگیری سخت‌ترین مسئله‌های این درس برای یک کنکوری مثل آب خوردن ساده می‌شود. در اینجا ما قصد داریم شما را با ویژگی‌های بهترین معلم فیزیک کنکور آشنا کنیم.

بهترین دبیران فیزیک ایران معرفی شدند

ویژگیهای بهترین اساتید فیزیک کنکور ایران

برای اینکه بدانید دبیران و معلمان فیزیک چطور در کارشان موفق هستند و چطور دانش‌آموزان این دبیران می‌توانند به راحتی سخت‌ترین سوالات فیزیک را جواب دهند، خوب است ویژگی‌های این معلم‌ها را بدانید. به طور کلی مشخصات چنین دبیرانی عبارت است از:

لذت بردن از آموزش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران لذت بردن از شغلشان است. معلمی که به شغلش علاقه داشته باشد، با انرژی و پرشور در سر کلاس مدرسه یا کلاس‌های خصوصی کنکور حاضر می‌شود. وقتی معلم با لذت تدریس می‌کند، دانش‌آموز هم با شوق و اشتیاق بیشتری برای یادگیری آماده می‌شود.

دبیران و استادانی که به شغلشان هیچ علاقه‌ای ندارند و فقط با هدف کسب پول بیشتر در سر کلاس حاضر می‌شوند، در رفتارشان کاملا مشخص است و دانش‌آموزان خیلی زود این موضوع را متوجه می‌شوند. این معلم‌ها حوصله زیادی برای تدریس ندارند و فقط می‌خواهند همه چیز را تمام کنند. در واقع دبیر فیزیک بی‌علاقه بیشتر از دانش‌آموز به دنبال وقت‌کشی است و مدام در سر کلاس به ساعتش نگاه می‌کند. اما دبیری که به شغلش عشق می‌ورزد، اصلا گذشت زمان را متوجه نمی‌شود.

تلاش برای یادگیری همه دانش‌آموزان

وقتی از دبیر فیزیک خوب صحبت می‌شود، منظور کسی است که از اطلاعات دادن به دانش‌آموزان لذت ببرد. در عین حال وقتی دانش‌آموز قادر می‌شود سخت‌ترین مسائل را حل کند، این معلم احساس رضایت بیشتری دارد. چنین معلمی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا محصل به ساده‌ترین شکل ممکن، فرمول‌ها و مسائل فیزیک را یاد بگیرد.

در کلاس دانش‌آموزان از نظر ضریب هوشی، میزان علاقه به درس فیزیک و تمرکز روی درس با هم در یک رده قرار نمی‌گیرند. بهترین اساتید فیزیک ایران کسانی هستند که به این موضوع توجه دارند و فقط برای باهوش‌ترین و بااستعدادترین یا علاقه‌مندترین دانش‌آموزان تدریس نمی‌کنند. آن‌ها حواسشان به همه هست و به نحوی تدریس می‌کنند که برای همه قابل درک باشد.

یادگیری برخی از محصل‌ها دیرتر اتفاق می‌افتد و در نتیجه دبیر فیزیک باید مدت زمان بیشتری برای او صرف کند. توضیح چندین مرتبه مسئله یا فرمول با چنین دانش‌آموزانی ضرورت دارد که تنها برخی از دبیران به آن توجه دارند.

بهترین دبیران فیزیک ایران معرفی شدند

وقت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری

آن‌تایم بودن و وقت شناسی معلم فیزیک خوب یعنی به موقع وارد کلاس درس شود و با تمام شدن ساعت تدریس، کلاس را ترک کند. معلمی که باید دانش آموزان مدت زمان زیادی منتظر آمدنش بمانند و خیلی زود هم کلاس را تعطیل می‌کند، شاید از نظر برخی دانش آموزان، او دبیر رویایی‌شان باشد، اما در نهایت به ضررشان تمام می‌شود.

از بین بردن زمانی که باید برای آموزش و تدریس صرف شود و تنبلی استاد باعث کاهش انگیزه در دانش‌آموزان می‌شود. چنین معلمی خودش انگیزه کافی برای تدریس ندارد، پس چطور می‌خواهد دانش‌آموزان را برای حضور در کنکور آماده کند؟

احترام گذاشتن به دانش‌آموزان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران داشتن رفتار توأم با احترام است که نسبت به دانش‌آموزان دارند. اگر معلم به هر دلیلی دانش‌آموز را تحقیر کند، در واقع قدرت یادگیری در او را کشته است. معلمی که می‌خواهد دانش‌آموزانش به درس فیزیک علاقه‌مند شوند، باید در ابتدا به آن‌ها احترام بگذارد.

ایجاد حس اعتمادبه‌نفس در محصل میزان انرژی او را برای یادگیری افزایش می‌دهد. از سوی دیگر نسبت به کلاس و درس فیزیک علاقه پیدا می‌کند. بی‌حرمتی به دانش‌آموز باعث متنفر شدن او از درس می‌شود و در نتیجه هیچ علاقه‌ای برای حضور در کلاس ندارد.

 تسلط دبیر فیزیک روی درس

کار پشت صحنه معلم فیزیک درک دانش‌آموز را تعیین می‌کند. معلم باید قبل از ورود به کلاس برای آنچه قرار است در زمان تدریس بگوید، آمادگی کافی داشته باشد. مطالعه کردن در مورد مفاهیم، اصطلاحات و چیزی فراتر از کتاب، بر روی کیفیت تدریس تاثیر دارد.

در کنکور فیزیک سوالات و مسائل مفهومی مطرح می‌شود که بسیاری از کنکوری‌ها با اینکه کتاب را خوانده‌اند، نمی‌توانند روی آن مسلط باشند. دلیل آن، نداشتن قدرت تحلیل و دریافت مفهوم سوالات پیچیده است. وقتی بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران روی همه چیز مسلط باشند و بدون اینکه دانش‌آموز سوالی در آن مورد کند، به صورت داوطلب همه نکات، جزئیات و موارد خارج از کتاب را توضیح دهند، قطعا بر روی افزایش درک او تاثیر می‌گذارند.

بهترین دبیران فیزیک ایران معرفی شدند

اگر استاد فیزیک خودش را به نمونه سوالات کنکور یا کتاب درسی محدود کند، نمی‌تواند به بهبود وضعیت درسی دانش‌آموز و آماده کردن او برای روز کنکور کمک زیادی کند. داشتن آمادگی کافی برای پاسخگویی به هر نوع سوالی هم از دیگر مشخصات برترین دبیران است. برای داشتن چنین ویژگی، معلم باید همیشه با مطالعه قبلی وارد کلاس شود.

دادن تمرینات سخت به دانش‌آموز

اگر به دنبال بهترین استان فیزیک کنکور ایران هستید، معلمی را پیدا کنید که در کنار تدریس جامع و کامل، تمرینات سخت و مشکل را هم به دانش‌آموز بدهد. چنین معلمی قطعا می‌تواند در بهبود روند یادگیری او تاثیر داشته باشد. در واقع بخش مهمی از پروسه تدریس فیزیک به حل مسئله مربوط می‌شود که باید توسط دانش‌آموزان صورت بگیرد.

اگر معلم فقط در زمان امتحان سوالات سخت را روی برگه می‌ریزد و به دانش‌آموز می‌دهد، نشانه‌ای از حرفه‌ای بودن او نیست. امتحان سخت و پیچیده فقط دانش‌آموز را استرسی و مضطرب می‌کند. اگر دبیر سخت‌ترین و مشکل‌ترین مسائل فیزیک را برای تمرینات خانگی به محصل بدهد و در جلسه بعد راه‌حل‌ها را با کمک هم تحلیل کنند، بدون ایجاد استرس، باعث یادگیری او می‌شود.

فیزیک درس مهمی است که یادگیری آن توانایی تست زدن در کنکور می‌تواند سرنوشت یک نفر را تغییر دهد. اگر بخواهید در کنکور رتبه بهتری بگیرید و در دانشگاه‌های معتبر درس بخوانید، باید برای انتخاب بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران به مشخصاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، دقت داشته باشید.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس