زلنسکی برای تقویت سیستم دفاع هوایی اوکراین به فرانسه رو آورد

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه درباره تقویت سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین و نیاز به واکنش سخت‌گیرانه اروپایی به تجاوز روسیه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دوشنبه شب در پیام توییتری نوشت: در تماس تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، ما در مورد تقویت دفاع هوایی خود، نیاز به واکنش سخت اروپایی و بین المللی و همچنین افزایش فشار بر فدراسیون روسیه گفتگو کردیم، فرانسه در کنار اوکراین است.

زلنسکی همچنین به دنبال تماسی که با اولاف شولتز صدراعظم آلمان داشت اعلام کرد که برلین یک جلسه فوری گروه هفت برای رسیدگی به آخرین حملات روسیه به چندین زیرساخت حیاتی و اهداف غیرنظامی در سراسر اوکراین برگزار می کند.

در روز دوشنبه حملاتی در چندین شهر در سراسر اوکراین از جمله حملات نادر به کی یف و منطقه غربی لویو گزارش شد.

به دنبال ادامه درگیری ها کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که برلین اولین سری از چهار سامانه دفاع هوایی IRIS-T SLM را ظرف چند روز به اوکراین تحویل می دهد.

لامبرشت افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید برای محافظت از امنیت مشترک کشورهای عضو در برابر اقدامات بالقوه روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اقدامات بیشتری انجام دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس