کد خبر 1425198
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
بن زاید به مسکو می‌ رود

وزارت امورخارجه امارات اعلام کرد که محمد بن زاید حاکم این کشور برای آنچه "کمک به یافتن راه حل بحران اوکراین" خوانده شده، امروز سه‌شنبه عازم مسکو می شود.

به گزارش مشرق، در بیانیه وزارت امورخارجه امارات آمده که این کشور آمادگی کامل دارد تا حامی تلاش‌های هدفمند برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین باشد.

در این بیانیه ادعا شده است: سفر محمد زاید در چارچوب تلاش همیشگی امارات برای مشارکت در برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان، توسعه همکاری ثمربخش و سازنده با کشورهای منطقه‌ و جهان و رایزنی با تمام طرف‌ها در بحران اوکراین برای کمک به دستیابی به راه‌حلی سیاسی و تأثیرگذار است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امارات تلاش دارد تا نتایج مثبتی از کاهش تشدید تنش و راه‌حلی سیاسی برای تحقق صلح و امنیت در جهان به دست آید و مانع از مشکلات در زمینه انسانی در بحران اوکراین شود.

براساس گزارش روزنامه "البیان" چاپ امارات،  قرار است، بن زاید با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و روابط دوستی میان ابوظبی و مسکو را بررسی کند.

همچنین پیش بینی می شود که حاکم امارات در این سفر که به مدت آن اشاره نشده، شماری از مسائل و تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک را با پوتین مورد بحث و بررسی قرار دهد.

آخرین تماس دو رهبر به ماه می گذشته بر می گردد که پوتین در تماس تلفنی، انتخاب محمد بن زاید به عنوان حاکم جدید امارات را تبریک گفته بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 2
    مردک احتمالاً از طرف یانکیستان مأموریت دارد تا با تهدید روس ها به تنزل یا قطع روابط کشورهای امارات و کویت و عربستان و بحرین با روسیه در صورت فروش سوخو 35 به ایران، مانع از این معامله تسلیحاتی شود! حال آن که روسیه مدت ها است با توجه به برآورد هزینه و فایده در این موضوع تصمیم خود مبنی بر فروش این ابرجنگنده به ایران را قطعی کرده است! موضوع جالب در این مورد، همسویی نگرانی اصلاح طلبان داخلی و خارج نشین با این موضع شیوخ جنوب خلیج فارس، صهیونی ها و یانکی ها است!!!
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      3 0
      این روش روی چین که جواب داده ، بعید نیست روی روس ها هم جواب دهد ، روس ها سابقه خوبی ندارند ‌. هر چند روس ها الان تنها هستند و کشور های عربی مثل کویت و بحرین و امارات وزنی ندارند . حالا اگه پای عربستان و مصر هم وسط باشه و این ها هم که گاو آمریکا هستند . ولی مصر مشتری خوبی برای روس ها بوده است .
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 1
    من معتقدم که ممکن است روس ها یک جایی به ما خیانت کنند ، سابقه هم دارند . به همین دلیل الان که فرصت پیش آمده باید نهایت استفاده را بکنیم ، من زیاد موافق خرید فقط جنگنده سوخو 35 نیستم چرا که روس ها بعید است تکنولوژی آن را بفروشند و تعداد خیلی زیاد هم خرید نخواهیم کرد . ما باید یک پلتفروم بخریم ، که مالکیت آن را داشته باشیم و هر تعداد که خواستیم بسازیم و برای ما زیر ساخت ایجاد کند و که البته گزینه ها موجود که روس ها شاید با فروش آن موافقت کنند . سوخو 27 با موتور ای ال 21 و به احتمال زیاد میگ 29 با موتور ار دی 33 است که روس ها با فروش آن مشکلی نداشته باشند .
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      ازکجا کپی کردی؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    نامرد تر از کشورهای عربی هست؟
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 3
      خفه شو چون دنبال صلح هستن
  • CA ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    عرب های صهیونیست دارن تعدادی تخم مرغ در سبد شرق میگذارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس