برخی خرده فروشان موادمخدر ۱۱ بار دستگیر شده‌اند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تمام خرده فروشان مواد مخدر توسط پلیس شناسایی شدند، گفت: تعداد زیادی از این افراد از ۲ تا ۱۱ بار دستگیر شده اند.

به گزارش مشرق، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا شامگاه دوشنبه در برنامه تهران ۲۰ گفت: مأموریت مبارزه با مواد مخدر یکی از مأموریت‌های همیشگی انتظامی کل کشور است. کشفیات مواد مخدر در ۳ سال گذشته بیش از ۳ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین سالانه هزار تن انواع مواد مخدر در کشور کشف می‌شود، افزود: کشف مواد مخدر کار آسانی نیست، از یک گرم تا یک تن مواد مخدر در کشف کشف می‌شوند.

۷۵ درصد موادمخدر کشور در مرزها و شرق کشور کشف می‌شوند

کریمی بیان کرد: حدود ۷۵ درصد از مواد مخدر در مرز، شرق و شهرهای حاشیه‌ای کشف شده است، یعنی مواد مخدر به عمق کشور وارد نشده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در ۳ سال گذشته بیش از ۶۱۱ هزار نفر معتاد متجاهر را از خیابان‌ها و پاتق‌ها جمع آوری کردند.

وی با بیان اینکه خانه‌های پلاک قرمز بازها پلمب شده اند اما بلافاصله فک پلمب می‌شوند، گفت: قانون نقص و ایراد دارد که این اتفاق رخ می‌دهد اما خوشبختانه لایحه اصلاح این قانون به جریان افتاده است.

پیش نویس قانون مبارزه با مواد مخدر در کمیسیون طرح و لوایح دولت است

کریمی با بیان اینکه پیش‌نویس قانون جدید آماده شده است، بیان کرد: پیش‌نویس این قانون به کمیسیون طرح و لوایح دولت ارسال شده است و امیدواریم که این طرح زودتر به مجلس ارسال شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تمام خرده فروشان مواد مخدر توسط پلیس شناسایی شدند، گفت: تعداد زیادی از این افراد از ۲ تا ۱۱ بار دستگیر شده اند؛ ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر گفته است افرادی که تکرار جرم دارند و با زندان رفتن متنبه شدند باید در شرایط سخت (اردوگاه‌ها) نگهداری شوند.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها برای قرص‌هایی که ریشه مواد مخدر دارند مانند استامینفن کدیین استفاده از این قرص و یا به همراه داشتنش حبس ابد دارد، ما در این زمینه به مسافران اطلاع رسانی می‌کنیم تا در کشورهای دیگر برایشان مشکلی پیش نیاید.

کریمی با اشاره به مشکلاتی که در فضای مجازی در حوزه مواد مخدر وجود دارد، تصریح کرد: به راحتی نمی‌توان فضای مجازی را کنترل کرد؛ پلیس چندین باند را در فضای مجازی را شناسایی و منهدم کرده است که این افراد آموزش استعمال مواد مخدر را در فضای مجازی می‌دادند.

ضربه ۷ هزار میلیارد تومانی پلیس به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از سال ۱۳۹۸ طرح پاکسازی محیط پیرامونی مراکز آموزشی را اجرا کردیم؛ بیش از ۱۱ تن و ۷۶۲ کیلوگرم انواع موادمخدر در اطراف مدارس در ۳ سال کشف شد.

وی عنوان کرد: ۵۲ هزار و ۸۰۰ نفر معتاد و خرده فروش توسط پلیس در اطراف مدارس شناسایی و دستگیر شدند.

کریمی در پایان با اشاره به ضربه زدن به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۹ و ۱۴ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۰ و ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان ضربه زده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    4 0
    پلیس میگیره قاضی آزاد میکنه !
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    3 0
    پس یعنی شما عملا دارید آب تو هاون می‌کوبید
  • محمد IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    پلیس بدبخت یعنی این.....بگیر ول کن بگیر ول کن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس