کد خبر 1424881
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
بررسی دلایل شکست شاگردان شمسایی در فینال/ تقی‌پور: ژاپن از بی‌تجرگی بازیکنان ایران استفاده کرد

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون ورزقان گفت: ژاپنی‌ها آنالیز خوبی از ایران داشتند و توانستند از بی‌تجرگی بازیکنان ما استفاده کنند.

به گزارش مشرق، اسماعیل تقی‌پور در مورد شکست و ناکامی تیم ملی فوتسال مقابل ژاپن در فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی خسته نباشید می‌گویم. آنها تمام زحمت و تلاش خود را در این مسابقات انجام دادند. به نقل از کارشناسان تیم ملی پوست‌اندازی کرده و با نسلی جوان وارد رقابت‌های جام ملت‌ها شد و تا فینال به خوبی بالا آمدند و آنچه در خور نام فوتسال ایران بود انجام دادند.

وی افزود:‌ ژاپن تیم ملی را به خوبی آنالیز کرده بود و می‌دانستند در بازی چه می‌خواهند. آنها بازیکنان ما مثل اولادقباد، طیبی و... را به خوبی تحت نظر گرفته بودند و حربه دوم آنها با زدن توپ به بیرون از زمین و دفاع کردن در زمین خود بود و به خوبی توانستند تا پایان بازی از این تاکتیک استفاده کنند و از بی‌تجربگی بازیکنان جوان ما به خوبی استفاده کردند. 

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون عنوان کرد: ژاپن با آنالیزی که از ما داشت توانستند بازی را تا پایان به خوبی اداره کنند. تیم ملی با بازیکنان جدید در اولین تورنمنت رسمی خود علمکرد نسبتاً خوبی تا رسیدن به فینال داشتند. در این تورنمنت سه تیم ازبکستان، ژاپن و ایران مدعی بودند اما این ژاپنی‌ها بودند که اقتصادی عمل کردند و موفق شدند که قهرمان آسیا شوند. ناگفته نماند تیم امسال ژاپن در حد و اندازه فوتسال ایران نبود. اگر بازیکنان ما کمی تجربه داشتند و از فرصت‌ها بهتر استفاده می‌کردند قطعاً ما پیروز میدان بودیم. ژاپنی‌ها با آنالیزی که از بازیکنان ما داشتند به خوبی می‌دانستند که باید چه بازیکنانی را کنترل کنند. 

بیشتر بخوانید:

ادامه تبعات باخت فوتسال ایران به ژاپن

تقی‌پور گفت: شمسایی مربی بزرگی است و باید وی را حمایت کنیم تا ان‌شاءالله در جام جهانی هم موفق شود. شکست در فینال هر مسابقه‌ای یک امر طبیعی است. قبل از کرونا تیم مس سونگون در بازی‌های آسیا حضور داشت  و ما در فینال این مسابقات ۲ بر یک اتفاقاً مغلوب یکی از تیم‌های ژاپنی شدیم. بعد از این شکست حرف‌های زیادی برعلیه من و بازیکنان و کادر فنی زده شد و هزاران حرف و حدیث برای ما به وجود آوردند. حضور در فینال همیشه سخت بوده و ما باید نگاه منصفانه داشته باشیم. تیم ملی  مربوط به خودمان است و همه باید آن را حمایت کنیم و دست در دست هم دهیم تا این تیم بتواند در جهان بدرخشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که لیگی موفق داشته باشیم قطعاً تیم ملی موفقی هم خواهیم داشت. ایران مهد فوتسال آسیا است.  یکی از دلایل اصلی که ما بازی را در فینال واگذار کردیم نبود بازی‌های تدارکاتی مناسب با  تیم‌های  مطرح دنیا بوده است. تیم‌های شرق آسیا در حد و اندازه فوتسال ایران نیست. به جای بازی تدارکاتی با این تیم‌ها، کمیته فوتسال باید به فکر بازی با تیم‌های مطرح و بزرگ دنیا باشد.

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون گفت: دلیل دوم شکست تیم ما بی‌تجربگی بازیکنان جوان بود. بعضی از این بازیکنان شاید برای اولین‌بار بود که در یک تورنمنت رسمی شرکت می‌کردند. کادر فنی تیم ملی و بازیکنان تا آخرین لحظه به خوبی جنگیدند اما شانس و عملکرد خوب دروازه‌بان ژاپن مانع شکست آنها در فینال شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس