شکست ناباورانه شاگردان شمسایی مقابل ژاپن/ ایران نایب قهرمان فوتسال آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران با شکست ۳ بر ۲ مقابل ژاپن نایب قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد.

به گزارش مشرق، دو تیم ملی فوتسال ایران و ژاپن در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه سعد عبدالله کویت به مصاف هم رفتند که شاگردان وحید شمسایی با قبول شکست ۳ بر ۲ ژاپن برای دومین بار به مقام نایب‌قهرمانی فوتسال آسیا رسیدند.

گل‌های ایران را در این دیدار سعید احمد عباسی و غلیرضا جوان به ثمر رساند و شیمیزو، اولویرا و سعید احدعباسی(گل به خودی) برای سامورایی‌ها گلزنی کردند.

فیلم/ فینال جام ملتهای آسیا؛ خلاصه فوتسال ایران ۲ - ژاپن ۳

نیمه نخست

تیم ملی ایران مثل سایر بازی‌ها این دیدار را نیز هجومی آغاز کرد و نخستین حمله جدی توسط طیبی در دقیقه سوم رقم خورد که ضربه کاپیتان ایران از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه بازی آرام دنبال شد و دو تیم سعی در ایجاد موقعیت داشتند.

در دقیقه ۶ ضربه احمد عباسی را دروازه‌بان ژاپن برگشت داد.

در دقیقه ۸ این دیدار اولیویرا، کاپیتان تیم ملی فوتسال ژاپن توپ را به تیر دروازه ایران زد و موفق به گلزنی نشد.

در دقیقه ۹ باز هم کاپیتان ژاپن با شوتی محکم دروازه ایران را تهدید کرد که واکنش بسیار زیبای مومنی سبب شد تا دروازه ایران باز نشود.

یک دقیقه بعد یوشیکاوا با گرفتن فرصتی مناسب از طیبی و متوقف کردن او اولین اخطاری این دیدار لقب گرفت. طیبی پشت توپ قرار گرفت و ضربه او را کروموتو، دروازه‌بان حریف برگشت داد.

در فاصله ۹ دقیقه تا پایان بازی در نیمه اول، کوگوره، سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت داد. سالار آقاپور در دقیقه ۱۳ می‌توانست دروازه ژاپن را باز کند اما واکنش کروموتو توپ را دفع کرد. ثانیه‌هایی بعد جوان با خطا روی بازیکن ژاپن با کارت زرد داور جریمه شد.

در دقیقه ۱۴ باز هم واکنش دیدنی مومنی ملتع از باز شدن دروازه ایران شد. ناگاساکا از ژاپن هم با کارت زرد داور جریمه شد.

بالاخره در دقیقه ۱۵ قفل دروازه‌ها شکست و سعید احمد عباسی گل نخست این دیدار را به ثمر برساند اما یک دقیقه بعد و روی اشتباه درخشانی، شمیزو توانست خیلی زود گل تساوی‌بخش ژاپنی‌ها را وارد دروازه ژاپن کند.

یک دقیقه بعد کروموتو ضربه زیبای طیبی را دفع کرد تا مانع از به ثمر رسیدن گل دوم ایران شود. در ۳ دقیقه پایانی فشار شاگردان شمسایی برای زدن گل دوم افزایش یافت. ایران باز هم فرصت پیش افتادن داشت که درخشش دروازه‌بان ژاپن مانع از به ثمر رسیدن گل دوم در نیمه نخست شد و بازی با تساوی یک بر یک در این نیمه خاتمه یافت.

نیمه دوم

بازی با حملات ایران و فرصت‌سازی‌های احمد عباسی و اولادقباد همراه بود اما درخشش دروازه‌بان حریف سبب شد تا ایران به گل نرسد.

دقایقی بازی آرام دنبال شد و خر جدی رودروازه‌ها ایجاد نشد. در دقیقه ۶ این نیمه ضربه کریمی را دروازه‌بان ژاپن برگشت داد و همین بازیکن ثانیه‌هایی بعد موفق نشد دروازه بدون دروازه‌بان ژاپن را باز کند.

یک دقیقه بعد رفیعی‌پور با کارت زرد داور جریمه شد. روی همین ضربه ایستگاهی، آرتور اولیورا از روی ضربه ایستگاهی دروازه مومنی را باز کرد تا برای نخستین بار در طول این جام، ایران از حریف خود عقب بیافتد.

کروموتو باز هم در دقیقه ۹ نیمه دوم مانع از گلزنی ایران شد و پوت محکم آقاپور را برگشت داد. در دقیقه ۱۰ نیز اولیویرا از داور کارت گرفت و در ادامه باز هم ضربه آقاپور تبدیل به گل نشد.

ضربه محکم طیبی در دقیقه ۱۲ نیمه دوم هم تبدیل به گل نشد. بر خلاف جریان بازی ژاپن می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند که مومنی دروازه ایران را نجات داد. در فاصله ۶ دقیقه تا پایان بازی احمد عباسی با کارت زرد داور جریمه شد.

تیم ملی فوتسال ایران در ۴ دقیقه مانده به پایان بازی وقت استراحت گرفت و بعد از آن رو به بازی پاورپلی آورد. در ثانیه‌های پایانی پاس اشتباه احمد عباسی وارد دروازه خالی ایران شد تا سومین گل ژاپنی‌ها به ثمر برسد. در ادامه علیرضا جوان یکی از گل‌های خورده ایران را جبران کرد.

در ادامه درخشش دروازه‌بان ژاپن و تیر دروازه مانع از گلزنی شاگردان شمسایی شد تا تیم ملی فوتسال ایران با شکست برابر ژاپن به نایب قهرمانی فوتسال آسیا برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 0
    اشتباه پشت اشتباه
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      4 3
      اتفاقا خیلی ضعیف بودند . حرفی برای گفتن نداشتیم .
  • علی تبریزی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    13 0
    ژاپن خوب نبودمابدبودیم
    • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 3
      ازبکستان از هر دو تیم بهتر بود به نظر من..
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    9 0
    بدترین بازی تیم ملی. امیدواریم جام جهانی بهتر بازی کنیم
  • امین IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 6
    مبارزه تا سر حد مرگ... آفرین بر بازی های زیبایتان... مبارزه کردید و دوم شدید... احسنت بر فرزندان بی ادعای ایران زمین...
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 0
    متاسفم برای بازی تا هماهنگ و از پیش باخته تمام توپ ها یا مستقیم وسط سینه و دست دروازبان بود اگر هم زاویه داشت قطعا در چهار چوب نبود. به جای استفاده از حرکات ترکیبی و بازی روی تیر دوم فقط به زدن ضربات مستقیم وسط دست دروازبان پرداختیم ابدا هماهنگی تیمی خوبی نداشتیم و خیلی ساده بازی کردیم.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 5
    قیافه اون وحید شمسایی دیدن داره
    • حميد TR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      5 4
      بازي با ويتنام قيافشو ميديدي هر گلي كه ميزد با چه غروري ميخنديد و تو مانيتور بالاسرش نگاه ميكرد ببينه دوربين كت شلوارشو قشنگ نشون ميده يا نه…خيلي غرور تو قيافش بود كانلا جوگير خودش بود تا بازي…ظرفيتشو بايد ببره بالاتر همينطور علم مربيگريشو..هر بازيكن خوبي مربي خوبي نميشه ..البته اين غرور رو به تيم هم تزريق كرده بود جاي انگيزه..بازيكنام اشتباه زياد داشتن
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 2
    ناباورانه نبود. ژاپن خیلی زیرکانه و با تفکر خودش راذبه فینال رساند و نقاط قدرت و ضعف ایران را بخوبی انالیز و استفاده کرد.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 5
    اونوقت شما به شمسایی می گین مربی؟ مربا هم نبود.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 1
    باختند ولی بارنده سرافراز بودند
  • بازیکن سابق لیگ برتر IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 0
    حق ازبکستان واقعا خورده شد کاملآ قوی تر از ایران جلوی ژاپن بازی کرد و تایلند رو هم با 8 گل در هم کوبید اصولا همان بازی نیمه نمایی برابر تایلند اشتباهات مرگبار خط دفاعی کاملا مشخص بود مشکل فقط آماتوری بودن مهاجمان تایلند بود که چند تک به تک رو نتونستن گل کنن تیم در قلب دفاع مشکل داره و در فاز حمله هم نیاز به چند بازیکن دریبل زن و اصلاحآ بازی در بیار خلاق نیاز داریم این تیم بیش از حد فیزیکی هست و تشنه چند بازیکن خلاق و دریبل زن
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      واقعا شانس آوردیم نیمه نهایی به ازبکستان نخوردیم وگرنه احتمالا اصلا به فینال هم نمی رسیدیم!..ژاپن خیلی سخت تر از ایران بالا آمد و با همان برد ازبکستان عملا قهرمان شده بود جالبه کویتی ها سنگ تمام گذاشتن برای ایران که راحت بیاد تا فینال!..
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    بازی تیم ملی در حد یک تیم حرفه ای نبود. فقط برای شکست دادن تیم های ضعیف تا متوسط مناسب بود. کار تیمی مون ضعیف بود که منجر به موقعیت های گل حتمی نمی شد. شمسایی هم نشون داد که توانایی هدایت تیم در شرایط سخت را نداره. دقیقا بعد از اینکه داشتم به دوستم می گفتم احمدعباسی برای پاورپلی مناسب نیست، یک گل بچه گانه به خودمون زد!
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 1
    حوادثی در حال رخ دادن هست، دروازه های خوشبختی به روی کشور و مردم پشت سر هم باز خواهد شد! اندکی صبر. موعود نزدیک است.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 2
    اولا قهرمان بشن که چی بشه اینهمه سال قهرمان شدن‌چی بهشون دادید چرا فکر می کنید وظیفشونه هرسال قهرمان بشن؟ بعدم بقیه تیمها هم دارن کار میکنن دلیل نمیشه هروقت شما قهرمان نشدید تیم دیگه قهرمان شد بگید ما اشتباه کردیم وگرنه قهرمان نمیشدن. سوم اینکه بعضیا فقط رفیق روز برد هستند و وقتی تیم میبازه برای اینکه خودشونو خالی کنند چرت و پرت میگن
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 1
    دیگه تمومه رفت زیر ژاپن دیگه قهرمانی بی قهرمان سال بعد ژاپن قهرمان ما دیگه باید فکر کنیم چه جوری برسیم به فینال ببازیم
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      1 0
      از ژاپن غول نسازید! این تیم بازی اول به عربستان باخته بود فوتسال هم ورزشی نیست که وقتی 1-0 می بریم بگیم دنبال برد اقتصادی بودیم چون هر لحظه ممکنه در دقیقه آخر با یک اشتباه گل بخوری...مگر اینکه ضعیف باشی و زورت نرسه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    ایران خیلی ساده بازی می کرد نه خبری از اون بازیهای تکنیکی و سرعتی قدیم بود نه بازیهای ترکیبی و تاکتیکی تیم های بزرگ شاید فقط یک یا دو بازیکن تیم تیم اگر ده سال پیش بود می تونستن تیم ملی بیان!
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    باور کنید اگر نیمه نهایی به جای تایلند به ازبکستان می خوردیم رنگ فینال رو نیم دیدیم فقط فیلم بازی ازبک با تایلند و ژاپن رو ببینید 8 تا به تایلند زد 8 تا هم نزد!!..ما جلوی همین تایلند پنج گل زدیم شاید سه گل مسلم رو هم نخوردیم با اشتباهات فردی
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 0
    از ژاپنی که بازی اول به عربستان باخته بود و ازبکستان رو هم با بخت و اقبال برده بود باخیتم با خوردن سه گل!!..این تیم باید متحول بشه وگرنه دوره بعدی جام ملت ها که انتخابی جام جهانی هست کلا ممکنه حذف بشیم برابر ازبکستان عربستان و ژاپن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس