سرلشکر باقری

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تهدیدات نوظهور و بعضاً ناشناخته به‌صورت همزمان و با ترکیب اندیشیده توسط دشمنان علیه ما بروز می‌کند و ما باید خود را برای چنین صحنه و تقابلی آماده کنیم.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح که در محل این ستاد برگزار شد، با اشاره به تأکید امام خامنه‌ای بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح، اظهار داشت: طی روزهای گذشته دو مراسم بزرگ در سطح نیروهای مسلح با حضور فرمانده معظم کل قوا برگزار شده است که این توجه و عنایت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نیروهای مسلح، جای تشکر و قدردانی دارد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا بعد از ۲ سال از شیوع ویروس کرونا در دو مراسم تقدیر از پیشکسوتان نیروهای مسلح و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح حضور یافتند، افزود: به‌حمدالله این توفیق حاصل شد تا در هر دو مراسم از فرمایشات و راهنمایی‌های ارزشمند فرمانده معظم کل‌قوا بهره‌مند شویم و امید است که همه ما بتوانیم با اجرای دقیق رهنمودهای ایشان مسیر رشد و تعالی را طی کنیم و در محضر پروردگار، روسفید باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه ضمن تبریک هفته فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: با توجه به شرایط امنیتی که امروز کشور به واسطه توطئه دشمنان با آن مواجه شده است، جا دارد از خدمات و زحمات فرماندهان و کارکنان فراجا به جهت ایجاد نظم و امنیت در سراسر کشور تشکر کنیم و قطعاً این مجاهدت‌ها و تلاش‌ها در پیشگاه پروردگار ثبت و ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به وقایع اخیر و بروز ناامنی‌هایی در کشور، گفت: در روزهای گذشته دشمنان به واسطه یک بهانه کوچک، توطئه و فتنه بزرگی را علیه انقلاب اسلامی رقم زدند تا مسیر پیشرفت کشور را کند و ناهموار کنند؛ اما ملت بزرگ ایران با درک عمیق و بصیرت نافذ به میدان آمد و پشتیانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌گران استکباری اعلام کردند.

سردار باقری اضافه کرد: البته دشمنان با ابهام‌افکنی و دروغ‌پردازی در بستر فضای مجازی، عده‌ای از جوانان و نوجوانان کشور را فریب دادند و این افراد فریب‌خورده ممکن است مسیر آشوبگری را با تهییج عناصر مزدور ادامه دهند که البته مسئولیت و مأموریت فرماندهی انتظامی کل کشور با همکاری سپاه و بسیج این است که با دقت کامل و با رعایت تمامی موازین، امنیت و آرامش کامل را به کشور بازگردانند تا کشور در سایه امنیت مسیر رشد و تعالی خود را طی کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه و عامل پیشرفت هر سازمانی، نیرو و سرمایه انسانی آن سازمان و نهاد است، گفت: از این رو، فرماندهان ما باید تلاش کنند تا نیروی انسانی ضمن بهره‌وری عالی، هر روز بر توانمندی و ارتقای سطح کیفی‌اش افزوده شود.

وی تأکید کرد: فرماندهان نباید نسبت به وضعیت موجود قانع باشند. شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری و مراقبت نسبت به افزایش تخصص و مهارت کارکنان و همچنین استفاده از توانمندی و تخصص افراد و مدیریت مناسب این سرمایه عظیم قطعاً می‌تواند زمینه رشد بیشتر را فراهم کند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز فضای مجازی نسبت به گذشته جلوه بیشتری پیدا کرده است، افزود: اطلاعات کافی از فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و مراقبت نسبت به آسیب‌های این فضا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. به‌طور قطع ارتقای آگاهی در این رابطه در مصون ماندن افراد از آسیب‌های این فضا می‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد؛ لذا تأکید می‌کنم که تمامی فرماندهان ما در سطوح مختلف نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و با مسئولیت‌پذیری کامل در این رابطه حرکت کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: مسئولان و فرماندهان ما باید نسبت به اتفاقاتی که امروز و یا در آینده در فضای مجازی رخ می‌دهد، درک و فهم عمیق داشته باشند و همچنین با احساس مسئولیت و بصیرت کافی خانواده‌ها، کارکنان و دیگر افراد جامعه را نیز نسبت به این فضا آگاه و در این رابطه روشنگرانه عمل کنند.

وی عنوان کرد: طبیعی است که به موازات پیشرفت روش‌ها و پیچیده‌تر شدن امکانات دشمنان برای ایجاد انحراف در جامعه، نیروهای مسلح ما در تمام سطوح نیاز به تعمیق در معنویات، دین‌شناسی و بصیرت سیاسی داشته باشند؛ لذا باید اذعان کرد که امروز با پیشرفت‌هایی که دشمنان در این مسیر داشته‌اند، دیگر روش‌های سنتی گذشته و انجام اقدامات تکراری و کم اثر پاسخگوی این وضعیت نیست و تعلل در این زمینه ممکن است که ما را دچار عقب‌ماندگی کند.

سردار باقری بیان کرد: تأکید می‌کنم علاوه بر مسئولیت اساسی که عزیزان ما در نمایندگی ولی فقیه در سپاه و روحانیت معظم عقیدتی سیاسی سازمان‌های نیروهای مسلح در تمامی سطوح بر عهده دارند، فرماندهان نیز از این مسئولیت مبرا نیستند؛ چرا که فرمانده‌هان، مأموریت‌های خود را با رزمندگانی می‌خواهند انجام دهند که روح، فکر و ذهن‌شان در معرض تهاجمات گوناگون فرهنگی، سیاسی و اعتقادی دشمنان قرار دارد؛ از این رو، باید نسبت به این موضوع کاملاً حساس و مراقب باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: آنچه که بیش از گفتن و تأکید کلامی در این رابطه تأثیرگذار است، رفتار و عمل ماست؛ به واقع نیروها و همکاران و رزمندگان تحت امر ما به رفتار، عمل و نحوه زندگی و سلوک ما بیشتر از گفته‌های ما توجه می‌کنند و تأثیر می‌پذیرند؛ لذا باید تلاش کنیم تا رفتار، منش، عمل و کردارمان راهنمای خوبی برای همکاران و همرزمان ما باشد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا اولاً در میان مجموعه نیروهای مسلح و ثانیاً در میان مردم و نیروهای مسلح، تفرقه، اختلاف و دو دستگی ایجاد کنند؛ این در حالی است که به‌حمدالله در این رابطه روز به روز اخوت و برادری و هماهنگی و هم‌افزایی در میان نیروهای مسلح بیشتر و بهتر شده است؛ اما باید مراقب بود و نباید از هجمه‌های دشمن در این رابطه غفلت کرد.

سرلشکر باقری عنوان کرد: امروز نیروهای مسلح یک ید واحده و یک مجموعه به هم پیوسته هستند که فقط رنگ لباس‌هایشان متفاوت است و همگی در راستای تأمین امنیت که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی و زمینه‌ساز تحقق زیرساخت‌های اقتصادی است، گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به تأکیدات مکرر فرمانده معظم کل قوا گفت: نگاه به پیامدها و اثربخشی اقدامات و کسب نتایج قانع‌کننده در میادین باید مورد توجه فرماندهان نیروهای مسلح باشد؛ چراکه عملکرد مناسب و صحیح موجب حصول اطمینان و اثربخشی و فرآیندسازی در راستای کسب پیشرفت‌های بزرگتر خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هر برنامه‌ریزی خط مشی و طرحی که داریم، باید در ورطه عمل نیز مراحل تکمیلی و روند رو به جلو را طی کند، در طول این فرآیند مورد بازرسی قرار گیرد و در نهایت نیز نتایج رضایت‌بخشی را در پی داشته باشد.

سردار باقری افزود: فرمانده معظم کل قوا بارها بر ضرورت توجه بر تهدیدات ترکیبی تأکید کرده‌اند و به واقع نیز ما امروز با تهدیدات ترکیبی مواجه هستیم؛ تهدیدات نظامی، امنیتی، فرهنگی، تهدیدات نوظهور و بعضاً ناشناخته که به‌صورت همزمان و با ترکیب اندیشیده توسط دشمنان علیه ما بروز می‌کند و ما باید خود را برای چنین صحنه و تقابلی آماده کنیم؛ همچنین فرمانده معظم کل قوا فرمودند بازی جنگی که در این رابطه انجام می‌دهید، باید در جهت مقابله با جنگ ترکیبی باشد؛ که این کارِ فوق‌العاده سنگین و پیچیده بر عهده ما و سایر فرماندهان نیروهای مسلح است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت آینده‌نگری و آینده‌پژوهی در حوزه تهدیدشناسی، گفت: تحقیقات و پژوهش‌های ما باید به گونه‌ای باشد که ما را در برابر تهدیدات آینده مجهز و آماده کند؛ چراکه هزینه‌های غافلگیری و نداشتن طرح و برنامه لازم، قابل توجه و سنگین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 4
    منظورم اینه تو این شغل‌ها دست اینقدر زیاد شده چکار کنیم ولا عقل ناقصمون قد نمیده
  • IQ ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    10 5
    جاستین تردو هم زر میزنه میگه ده هزار پاسدار رو تحریم کردیم نیاند کانادا آخه نفهم بی‌شعور پاسدار میخواد بیاد کانادا چکار کنه تو یک مشت دزد و فاسد و مزدور رو راه دادی کشورت بی شرف
    • US ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      دقیقا
  • احسان معتمدی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    8 0
    سلام اقای باقری . دشمن وظیفه اش دشمنی است و این کاملا طبیعی است امریکا و انگلیس و اسراییل دشمن ایران هستند این را تمام مردم ایران یقین دارند . مطلب مهم این است که کسانیکه در دولت و مجلس و دادگاهها هستند عملکرد انها خوب نیست در هیچ زمینه ای باید به خواسته های توده مردم توجه کرد و من چندتا می شمارم .. 1- حقوق پایین توده مردم و حقوق بالای مسئولین کشور 2- تحصیل فرزندان مسئولین در امریکا و کانادا و اروپا با پول بیت المال 3- اختلاس و دزدی پول ها در بانک ها و شرکت های دولتی و ترویج اخبار ان در تلویزیون و روزنامه های مجازی که موجب نا امیدی مردم از دولت و نفرت فراوان از همه دولتی ها می شود 4 - پارتی بازی مسئولین کشور در همه رده ها از مجلس تا دولتی ها و دادگاهها 5 - اوردن اقوام و دوستان بر میز مدیریت ها بدون داشتن کمترین صلاحیت ها در همه رده ها یعنی از وزیر تا استاندار و معاونین انها و مدیران کل که موجب تضییع حقوق بیت المال و انها نمی توانند خدمت مورد نیاز را ارائه دهند و فقط به چاپلوسی و تملق روی می اورند به جای کار و فعالیت 6 - انتصابات بد در دولت که موجب هدر رفت وقت و سرمایه بیت المال و عقب ماندگی کشور و نارضایتی توده مردم و کارمندان و خانواده های انها می شود 7 - تبلیغ دروغین فرزند اوری که بدون پشتوانه و فشار مالی شدید بر خانواده 8 - وام های بانکی که پول مردم را تماما بالا می کشند با رباخواری چه وام های ازدواج و غیره که سود فراوان غیرقانونی و شرعی از مردم اخذ می کنند به زور اینکار نفرت توده مردم را بر علیه دولت زیاد می کند 9 - تبلیغ دین توسط افراد بی دین این بیشترین ضربه را به مملکت ما می زند 10 - شفافیت حقوق رییس جمهور و وزرا و همه بیت المال بگیران همه و همه 11 - مهار تورم مسکن چه اجاره خانه و چه ساخت مسکن 12 - توجه ویژه به ازدواج جوانان پسر و دختر در دبیرستان و دانشگاه 13 - افزایش حقوق معلمین دبستان و دبیرستان به اندازه بسیار زیاد به اندازه ای که به قضات حقوق بیت المال میدهند تا معلم بی دغدغه بفکر دانش اموزان باشد نه بفکر کرایه کشی بعد ظهر و یا خرید و فروش و دلالی . بیشترین خسارت ما تا الان از اموزش و پرورش به بچه ها زده شده است ساختار پر عیب است باید بوستان سعدی و گلستان و نهج البلاغه و صحیفیه سجادیه در دبستان و دبیرستان به دانش اموزان تعلیم شود
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      3 2
      اینها که شمافرمودیداولاهمه جهان طبق اماربیشترازایران هم هست مثل امارارتشاواختلاس ولی درانقلاب ماکه مجری دستورات پیامبران خداست بایدشفافیت دراموال مسئولین که خواست رهبراست تحقق یابداین هم به شایسه گزینی درپست ها وهم درمبارزه بانجومی بگیری ورانت بسیارموثروحلال مشکلات است
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 1
      جزء رو به کل تعمیم نده
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    6 1
    با زور و کشتن و00000. یا با منطق و توجه به خواست ها درست ان ها. باید 1- از خانواده تمام کشته های نارامی ها شخص رئیس جمهور عذر خواهی کند. 2- همه شهید محسوب شوند. 3- دولت تعهد دهد در زندگی مردم دخالت نکند. 4- عامبین قتل ها زندانی شوند. تا بهانه از ضد انقلاب گرفته شود. اقدامی عقلانی نشانه قدرت است نه ترس و صعف . در هر جنگی گاهی عقب نشینی لازم است
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 3
      خداوکیلی خودت فهمیدی چی گفتی ، عقب نشینی از چی از حکم الهی؟ امروز حجاب فردا عقب نشینی در برابر همجنس بازی بعدهم مثل کشورهای کثیف لیبرال زنا با محارم و پدوفیلی لابد
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      3 0
      کسانی که آموزش دیده وارد میدان شده و کلی به بیت المال ضرر زدند اینها شهید محسوب شوند؟؟؟؟؟ از کجا آوردی؟ لااقل پیشنهاد هم اگر می دهید معقول باشد. اینها رفتارشان مانند کسانی است که تا قبل از انقلاب با مردم متدین می کردند . اگر می خواهند جایی در کشور داشته باشند باید رفتارشان را درست کنند و به قانون اسلام احترام بگذارند.ما برای این نظام ۳۰۰ هزار شهید داده ایم.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 2
    اگرچندسال است رسانه های ذنجيره ای باتيترهای كاذب وفتنه دارآزادهستندبايدراه مقاباه منطقی باآنهاهم وجودداشته باشد.
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 2
    مردم هر جا لازم باشد در صحنه حضور پیدا می‌کنند این مسئولان هستند که باید با رصد دائم وقایع از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند ، آیا مانمیتوانیم در عرصه رسانه وفضای مجازی حمله پیش گیرانه داشته باشیم
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 3
    بابا دیگه دشمن خارجی بقول خودتان درحال فروپاشی هست-بچسبید به دشمنان خودی اقاها واقازاده ها خائنین غارتگران بتن کننده ها مداکره کننده وجنایتکاران ووابستگانتان...
  • سینا IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 5
    توهم توطئه !!1111 بالاخره دشمن میتونه غلطی بکنه یا نمیتونه ؟ چرا به جای متهم کردن اینو اون و تقصیر رو انداختن گردن غیر . واقع بینانه مشکلات و آسیب ها را ریشه یابی و در پی درمان باشیم؟ 43 سال است همه ارکان در دست عده ای بوده که از فیلتر های مختلفی این افراد رد شده اند و ماحصل این مسئولین از ذیل تا صدر همینی که الان قابل مشاهده است . آمار های جهانی در موارد مختلف گویاست . نمیشود گفت که کل دنیا با من دشمنی داره که . اگر هم دشمنی دارند آیا عجیب نیست ؟ این منافات نداره با دین مبین اسلام که بر اساس مهربانی و مودت و گذشت و ایثار و مفاهیم اخلاقی والا عجین شده
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      6 1
      مرگ برزامبیهای فحاش وتریب گراموال عمومی وخصوصی وقاتل کسبه ورهگذروپلیس وکادردرمان همسوباداعش
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 0
      همه چی از جهل مردم هست
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      4 1
      اولاامارتورم ورکودکسری بودجه همه جهان ازایران بیشتراست ضمن اینکه مابامجرمین وداعش سازان وکسانی که بودجه خودرابافحشا ومخدروالکل وداعش سازی وساخت سلاح کستارخیابانی ازمردم جوامع بدبخت لیبرال تا جهان برای اتش وخون استفاده میکنند مبارزه براساس دستورات پیامبران خداانجام میدهیم کسانیکه ازازمایشگاه تولیدمیکروب تا تراریخته درصددنابودی جهانند این توهم توطئه نیست وقتی تبلیغ داعش انتحاری درکتاب گزینه های سخت کلینتون بابودجه انجام میشود این توهم نیست که انواع شبکه های فحشا وازادی ماریجوانا وسلاح قتل خیابانی دررسانه تبلیغ میکننداگرهمه بامغزمعیوب حضرت عالی زندگی میکردند همه درفسادومرگ نابودمیشدند اسلام دین رافت تنها نیست اسلام دین رافت برای محقین رافت است وگرنه افرادخوب وسالم قربانی طمع وحرص الوده ها نابودمیشوند
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 1
      همه دنیا با ما دشمن نیستند . اشتباه نکن فقط آمریکا و اسرائیل و غرب با ما شمن هستند اون هم بخاطر اینکه منافع شأن در ایران از بین رفته و الان هم قدرتشون در دنیا زیر سوال رفته است. دشمن می خواهد با استفاده از مشکلاتی که بیشتر آنها را خودمان بوجود آوردیم به نفع خود استفاده کند و دوباره به ایران دست پیدا کنند.مساله این است . جوانی که امروز می گوید ما حکومت شاهی می خواهیم این نشان می‌دهد که ما توی این چهل سال نتوانستیم به نسل‌های بعد از انقلاب اسلامی تاریخ گذشته منتقل کنیم.ارزشهای اسلامی را به او یاد بدهیم. الآن اکثر مردم فقط به دنبال تامین زندگی روزمره خود هستند و به چیز دیگری فکر نمی کنند . ....
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    7 5
    گردن دشمن ننداز ،خودتون ناکارآمدين ، ببين مملکت به چه روزيه
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 2
      آره دیدیدم که دشمنان ایران سوختن و تهمت میزنن
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      5 1
      مصداق بیارهمین که منطقه ازاتش وخون وغارت نفت مادوراست وافرادسالم درامنیت زندگی میکنند باحاکمیتی که دائما درحال جذب افرادرسالم ومومن وتوبه کرده مصلح است دربرابرجنگ افروزان وفاسدین زمانه پیروزی بزرگی برای جبهه خوبان عالم است
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 5
      ۱۴:۳۷ فقر و ناکارآمدی و تخريب محيط زيست و دزدی و اختلاس و مسئولين دزد و آقازاده و زيرساخت های نابود وفروش خاک مملکتو ..... رو نميبيني ، اينا مصداق نيست، شما ها هم کرديد هم کور نميخاين واقعيت رو ببينين،چي بايد بشه تا شما قبول کنيد کشور به بحران رسيده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 2
    اگه همه چیز مقصر خارجی هاست پس چرا میگین هیچ غلطی نمیکنن؟
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 2
    من نمی‌فهمم آخرش ما قوی هستیم یا نه اگه هستیم چرا همه کار به قول خودتون کشورهای خارجی میکنن تو ایران. اگه نیستیم چرا اینقدر ادعا دارین
  • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 1
    فکر معیشت وفرهنگ سازی مردم باشید.فضای قتلگاه مجازی رو کنترل کنید. فکر سالی یک میلیون مسکن وشغل باشین مسائل و تهدیدات امنیتی خود به خود کاهش،پیدا می کنن.
  • علی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    فرافکنی نکنید مشکلات بسیار است
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    این دشمنان قسم خورده داخلی وخارجی فقط حرف زورو اسلحه را میشناسندوبس وفقط همین راهرابایدبهقدرت جلو ببریم واز هیچ چیزی واهمه نداشته باشیم که به راستی خدابا مومنان است
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    قدرت نرم کشور را بالا ببرید و راهش جهاد تبیین است
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 3
    همچنین به فکر تامین معیشت کارکنان نیروهای مسلح باش و میشه با جنگ ترکیبی دشمن مقابله کرد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    دشمنان خارجی که وظیفه شان دشمنی وغارت هست وبخوبی وبموقع دشمنیشان راانجام میدهد
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 0
    باید پذیرفت که مملکت ما هنوز کاملا جمهوری اسلامی نیست مملکتی که بانک هایش سودو ربا تبلیغ و جابجا میکنند نمیتواند کاملا اسلامی باشد برفرض نبود بی عدالتی گرانی بیکاری و این اواخر تعطیلی های در اثر کرونا و واکسن اجباری دست کم مردم جمهوری اسلامی ربوی نمی خواهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس