کاهش اعتماد به نظام انتخاباتی و دموکراسی در آمریکا

یک شبکه آمریکایی در گزارشی به نقل از کارشناسان و نتایج نظرسنجی‌ها نوشت، اعتماد مردم آمریکا به نظام انتخاباتی به شدت کاهش یافته و این اعتقاد وجود دارد که دموکراسی در آستانه فروپاشی است.

به گزارش مشرق، شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» روز جمعه در گزارشی با استناد به نظرات کارشناسی و نتایج نظرسنجی‌ها نوشته است، اعتماد مردم آمریکا به نظام انتخاباتی به شدت کاهش یافته و آن‌ها معتقدند که دموکراسی در این کشور در آستانه فروپاشی است.

در این گزارش آمده است، بر اساس نتایج نظرسنجی هفته گذشته دانشگاه «کویینیپیاک» بیش از دو سوم آمریکایی‌ها متعقدند که دموکراسی در کشورشان در آستانه فروپاشی است. در نظرسنجی دیگری که ماه ژانویه (دی ماه ۱۴۰۰) و یک سال بعد از حمله به کنگره انجام شد، فقط ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان به نظام انتخاباتی آمریکا اعتماد کامل داشتند.

«بری باردن» مدیر مرکز تحقیقات انتخاباتی در دانشگاه مدیسون در ویسکانسین به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «بعد از هر انتخابات، به‌خصوص انتخابات ریاست جمهوری، این حس در میان مردمی که نامزدشان باخته است ایجاد می‌شود که انتخابات، منصفانه نبوده است. اما انتخابات ۲۰۲۰ تفاوت داشت».

باردن و دیگر ناظران انتخاباتی می‌گویند، «دونالد ترامپ» و متحدانش در حزب جمهوری‌خواه به طور گسترده ادعاهایی را درباره صحت انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کردند. در واقع در انتخابات ماه آینده کنگره، ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها، یک فرد منکر انتخابات را در برگه رأی خود خواهند داشت. از ۵۴۱ جمهوری‌خواهی که در این انتخابات رقابت می‌کنند، ۱۹۹ نفر هیچ‌گونه مشروعیتی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قائل نیستند.

ای‌بی‌سی نیوز به نقل از کارشناسان آمریکایی می‌نویسد، مسیر پیش رو برای احیای اعتماد به این سیستم، مبهم است و به گفته باردن «این یک مشکل بسیار دشواری است».

در این گزارش آمده است، یک راه‌حل رفع این مشکل این است که ترامپ و متحدانش پیام خود را تغییر دهند. «الی یاکلی» کارشناس ارشد مرکز داده «مورنینگ کانسلت» می‌گوید: «ترامپ به‌عنوان فردی که می‌داند چطور انبوهی از مردم را به سمت تئوری توطئه‌های انتخاباتی خود بکشاند، پایگاه مردمی بسیار بسیار پویایی را تحریک می‌کند».

باردن درباره اهمیت بازیابی اعتماد آمریکایی‌ها به انتخابات می‌گوید، این پیام باید از سوی ترامپ و جمهوری‌خواهان اعلام شوند زیرا سایر منابع از جمله رئیس جمهور کنونی و رسانه‌های جریان اصلی از چنین اعتمادی برخوردار نیستند.

ان‌بی‌سی نیوز می‌افزاید، در این میان، مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست نیز اهمیت بالایی دارد. در حوزه انتخاباتی جنجالی «ماریکوپا» در ایالت آریزونا که در سال ۲۰۲۰ تحت توجهات زیادی قرار گرفت، مقامات انتخاباتی کمپینی به اسم «فقط حقایق» راه انداخته‌اند تا با انتشار اطلاعات نادرست مقابله کنند.

«توماس هیکس» مدیر کمیسیون همیاری انتخاباتی آمریکا، مرکزی ملی که اطلاعات مربوط به مدیریت انتخابات را بررسی می‌کند گفت: «همواره گفته‌ام که مقامات انتخاباتی، خدمتگزاران جامعه هستند. هیچکدام از ما این کار را برای کسب ثروت انجام نمی‌دهیم بلکه این کار را برای عشق به کشور و دموکراسی خود انجام می‌دهیم».

هیکس افزود، با سازمان‌های دیگر در این زمینه همکاری داشته و با شرکت‌های توییتر و فیسبوک نیز در زمینه مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست وارد گفت‌وگو شده است.

با این حال باردن معتقد است که جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست توسط افراد جامعه کار دشواری است. او توضیح داد: «ما متمم اول قانون اساسی ایالات متحده را داریم که از حق مردم برای به زبان آوردن آنچه اعتقاد دارند، محافظت می‌کند، حتی اگر آن‌ها کاملا در اشتباه باشند. اگر آن‌ها معتقدند که به سیستم اعتمادی ندارند، قطعاً اجازه دارند آن را بگویند. بنابراین حل این مشکل بسیار دشوار است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • منتظر ظهور IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    و مکروا و مکرالله ان الله خیر الماکرین خدا شرشان را به خودشان بر میگرداند انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس