رابرت مالی: نمی‌توانیم رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: نمی‌توانیم رفتار رئیس جمهور بعدی آمریکا را کنترل کنیم.

به گزارش مشرق، این مقام ارشد دولت بایدن در گفتگو با رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) درباره مذاکرات رفع تحریم ها با ایران ادعا کرد: توافقی روی میز بود و همه شرکت‌کنندگان دیگر در ماه مارس با آن موافق بودند. سپس در تابستان، دوباره در اوت؛ و هر بار ایران برخی درخواست‌ها و خواسته های جدید که اغلب اوقات غیرواقعی یا بی‌ربط به گفتگوهای هسته‌ای بوده، چیزی که به آن ربطی نداشته را مطرح کرده است.

 رابرت مالی در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در گفتگو با رادیو ملی آمریکا در زمان حضور در نیویورک برای هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل  مبنی بر اینکه ایران به دنبال تضمین از سوی آمریکا برای عدم خروج دوباره از توافق است، ادعا کرد: از آغاز گفت‌وگوی غیرمستقیم حوالی مارس ۲۰۲۱ گفته‌ ایم نمی‌توانیم کاری را که رئیس‌جمهور بعدی انجام می دهد، کنترل کنیم. توافق این بود. پس اگر این چیزی است که ایران روی آن اصرار دارد، گفت ‌وگو فایده ندارد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  همچنین با مداخله در امور داخلی ایران ادعا کرد: آنچه ایالات متحده می‌خواهد دولتی در ایران است که به حقوق اساسی مردم خود احترام می‌گذارد.  
این مقام دولت بایدن در ادامه دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی ایران مدعی شد: این سیاست، تغییر رژیم نیست. سیاست حمایت از مردمی است که اعتراض مسالمت ‌جویانه می‌کنند، زیرا می‌خواهند بتوانند روسری نپوشند یا بتوانند به شکل عادی زندگی کنند اما با سیستم ظالمی مواجه می‌شوند و می‌شنویم که مقامات ایران، آمریکا، اسرائیل و دیگران را مقصر می‌دانند. نباید آنقدر به دور نگاه کنند باید به نزدیکتر در خانه نگاه کنند.
رابرت مالی مدعی شد: هیچ کس به خاطر ایالات متحده تظاهرات نمی کند. هیچ کس در ایران به خاطر ایالات متحده از دولت خود عصبانی نیست. آنها به خاطر سیاست های دولت خود عصبانی هستند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه ادعاهایش افزود که  ما تحریم‌های خود را کاهش دادیم تا جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران فراهم شود و این احتمالا نخستین بار است که می‌شنویم ایران از کاهش تحریم‌ها شکایت می‌کند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در بخش دیگری از این مصاحبه درباره آزادی باقر نمازی که در اقدامی انساندوستانه از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شد، گفت: او مردی سالخورده است که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.
این مقام دولت بایدن افزود: ما در حال گفت و گوی غیرمستقیم ا با ایران برای تامین آزادی سایر شهروندان عماد شرقی، سیامک نمازی پسر باقر نمازی، و مراد طاهباز هستیم اما برای آزادی  باقر نمازی چیزی مبادله نشد.  
وی در ادامه ادعاهایش افزود: ما در حال بررسی کارهایی هستیم که می‌توانیم در بخش بشردوستانه انجام دهیم، اقدامات متقابل برای این که اطمینان یابیم شهروندان ما در اسرع وقت در خانه خود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    ما در حال انجام اقداماتی هستیم که اطمینان یابیم این مرکز فساد جهانی یعنی اسراییل به زودی طی فرایندی از نقشه محو می شود.
  • DE ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 1
    رابرت مالی مدعی شد: «هیچ کس به خاطر ایالات متحده تظاهرات نمی کند.» این آقا ظاهرا پریشانی روحی دارد. هیئت ایرانی با این چنین موجوداتی چگونه توافقنامه تهیه کند؟
  • حسین IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    خدا کنه شما یانکی ها بخواهید توافق کنید وگرنه همین تضمین هم راه داره،مثلا ایران کل سانتریفیوژ ها و ذخیره اورانیوم خود رو در داخل کشور و تحت نظارت اژانس پلمب میکنه و در صورت بد عهدی دوباره امریکا ایران هم غنی سازی ۹۳ درصد رو شروع میکنه و هیچ کشوری هم حق اعتراض نداره ،اره داداش با بچه طرف نیستی کار نشد نداره.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 3
    آفرین به مالی .حامی مردم ایران.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      1 0
      بپاخخخخخخ
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      1 1
      افرین به نوکر خوبی مثل تو
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    با سلام نظر رابرت مالی در خصوص عدم امکان کنترل ریاست جمهوری آینده امریکا و در نتیجه امکان ارائه تضمین سلبا منتفی است با حقوق بین الملل و اصل مسئولیت پذیری دولت ها در تعارض است. این دیدگاه آسیب جدی به حیثیت آمریکا وارد می کند و تعامل با آن کشور را بدلیل بی ثباتی سیاسی غیر ممکن می سازد. این اتفاق یک پدیده تهدید آمیز برای جهان و بشریت است و دوره خوشبینی به حقوق و سازمان های بین المللی را با تردید جدی مواجه می سازد‌. نظام سلطه همه را خسته کرده است و این وضع غیر قابل تحمل است. این کشور با این رفتاربمثابه شر مطلق است.
  • عافیت MZ ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    بنام خدا. اگر سیستم حکومتی شما نمی تواند تعهدی راجع به توافقات ،بدلیل حق وتوی رئیس جمهور بعدی بدهید،بهتر این است که ما داراییهایمان را از دست نداده و منتظر یک تغییر در سیستم حکومتی شما باشیم.هر موقع به مسئولیت پذیری رسیدید، زنگ بزنید .
  • ب IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 1
    رئیس جمهورامریکا خودشونمیتونه کنترل کنه،تاچه برسه به اقدام رئیس جمهورآینده.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    جناب رابرت مالی : اینکه شما یانکی ها نمیتوانید رفتار رئیس جمهور یاغی اینده تان را کنترل کنید به خودتان مربوط است. شما یانکی های حقه باز و کلاهبردار و بی آبرو یکبار از برجام خارج شدید و بطور ناجوانمردانه توافق چندجانبه را نقض کردید بنابراین برای اینکه دوباره دست به چنین اقدامی نزنید بایستی تعهد بدهید این حداقل جریمه کشوری است که به تعهدات خودش اصلا پایبند نیست و برای امضای خودش پای تعهدات رسمی کوچکترین ارزشی قائل نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس