کد خبر 1424053
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۱
چالش فرزندآوری؛ این بار تغییرات اقلیمی

مردم جهان با تبعات تغییرات اقلیمی از جمله خشکسالی‌ها، سیل‌ها و امواج شدید گرمایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گزارش مشرق از وبگاه ملکه سبز (green queen)، نظرسنجی جدید مؤسسه گلوب‌اسکن حاکی از افزایش نگرانی‌ها در خصوص تغییرات اقلیمی است. این نگرانی‌ها بر برخی تصمیم های افراد تأثیر گذاشته است که تصمیم به بچه‌دارنشدن یکی از آن‌ها است.

یک پژوهش جدید که در ۳۱ کشور از جمله آمریکا، انگلیس، کره جنوبی، مصر، ترکیه، هنگ‌کنگ، هند و تایلند انجام شده است، حاکی از این است که تهدیدهای احتمالی ناشی از گرمایش جهانی بر تصمیم‌گیری‌های اصلی زندگی از جمله تشکیل‌دادن یا تشکیل‌ندادن خانواده تأثیر می‌گذارد.

براساس یافته‌ها، ۶۵ درصد افراد معتقدند تغییر اقلیم یک مشکل «بسیار جدی» است. این بیشترین میزان ثبت‌شده از زمان آغاز نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۰۲ است. ۴۵ درصد افراد نیز اظهار کردند که تهدید ناشی از تغییرات اقلیمی بسیار جدی است؛ این میزان نیز به صورت چشمگیری در مقایسه با سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است.

اکنون، نگرانی‌ها درخصوص تغییر اقلیم، شخصی است و ۳۷ درصد افراد می‌گویند این موضوع به‌شدت بر آن‌ها به‌عنوان اشخاص حقیقی تأثیر گذاشته است. میزان نگرانی ها در سال ۲۰۲۰، ۳۱ درصد بود.

۴۰ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند گفتند که تغییرات اقلیمی دلیل اصلی اجتناب آن‌ها از بچه‌دارشدن است. ۴۴ درصد افرادی که این نظر را داشتند کمتر از ۳۰ سال داشتند. به طور مشخص، کسانی که می‌گویند از تشکیل خانواده اجتناب می‌کنند، این را هم گفتند که شخصاً تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته‌اند. سه نگرانی اقلیمی اصلی شامل گرمای شدید، افزایش قیمت موادغذایی و خشکسالی است.

‌شرکت‌کنندگان برخی از کشورهای مسلمان از جمله اندونزی، نظر کاملاً متفاوتی داشتند و فقط ۱۸ درصد از آن‌ها گفتند که به دلیل تغییر اقلیم از بچه‌دارشدن خودداری می‌کنند، اما در مصر، ترکیه و هند، با وجود جمعیت مسلمان، این تعداد بیشتر و به این قرار بود: در مصر، ۶۱ درصد، ترکیه ۵۴ درصد و در هند ۵۲ درصد.

این یافته‌ها همچنین حاکی از توافق درباره تأثیر بر فقیرترین جمعیت جهان است: ۸۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که فکر می‌کنند تغییرات اقلیمی بیشترین تأثیر را بر افراد فقیر خواهد گذاشت. با این حال، در آمریکا ۷۴ درصد با این موضوع موافق بودند که در مقایسه با سایر کشورها کمتر بود.

کریس کولتر (Chris Coulter)، مدیر اجرایی مؤسسه گلوب اسکن، در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش تأثیرات شخصی تغییرات اقلیمی، این حس را به وضوح در افراد ایجاد می‌کند که آینده در مقایسه با زمان حال خوبی‌های کمتری خواهد داشت و افراد از اینکه فرزندانشان در دنیایی زندگی کنند که تحت تأثیر تغییرات شدید اقلیمی و پیامدهای آن از جمله ناامنی غذایی باشند، می‌ترسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    5 4
    مردم غلط میکنن در ایران زیر لوای شماها فرزندی بدنیا بیاورند
  • محمدهادی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    بله اقا جان من هم یکی از همین افرادی هستم که سالیان ساله شاید از سال ۲۰۰۴ تا الان گرمایش جعانی و تغیرات اقلیمی شده یکی از بزرگترین عامل های تهدید کننده ی زندگی در ذهنم واقعا دانشمندا،علم،صنعت باید یه کار مهمی برای این موضوع انجام بدن.به سیاسیون کثیف جهان که امیدی نیست!مسئله ی جذب کربن از هوا باید بسرعت پیشرفت کته و حجم جذب کربن در روز از تحهیزات ساخته شده برای ان،افزایش بسیار عظیم پیدا کنه،تا بتونه بلکه نسبت های تشکیل دهنده ی جو رو دچباره به حال عادی ینی قبل از جنگ جهانی اول برگردونه،این تنها راه نجات سریع حیات از انقراض ششم هست،که بسرعت داره بسمت ما میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس