اعضای دولت جدید کویت در یک اقدام بی سابقه استعفا دادند

اعضای دولت جدید کویت که چهارشنبه منصوب شدند، دیروز (پنجشنبه) در یک اقدام بی سابقه در تاریخ این کشور و به طور دسته جمعی استعفای خود را تقدیم شیخ احمد نواف نخست وزیر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه کویتی القبس،   عمار العجمی  وزیر کار و برق در دولت جدید پس از صدور دستور تشکیل دولت گفت که کار در پست وزارت " مایه افتخار " است اما نیازمند یک تیم هماهنگ و همگون است که صادقانه تلاش کرده و به قانون اساسی احترام بگذارد.

القبس به نقل از یک منبع دولتی که نامش را ذکر نکرد، نوشت : استعفای دسته جمعی اعضای دولت جدید پس از آن شکل گرفت که اعلام تشکیل هیات جدید دولت با موجی از مخالفت های مردمی و نمایندگان پارلمان همراه شد.

از سوی دیگر روزنامه " الانباء " کویت نیز به نقل از منابعی که نام شان را ذکر نکرد، نوشت : دولت جدید سوگند قانون اساسی یاد نکرد و دستور تشکیل آن در روزنامه های رسمی انتشار نیافت. البته مخالفت اعضا با پیوستن به هیات جدید دولت را نمی توان " استعفا " نام نهاد بلکه در واقع آنها از پذیرش پست های خود عذر خواستند.

منابع مزبور تاکید کردند: دولت پیشبرد امور هم اکنون مسئولیت اداره امور فوری کشور را برعهده دارد.

شیخ نواف احمد الصباح امیر کویت چهارشنبه شیخ احمد نواف احمد را عهده دار تشکیل دولت جدید کرد. هیات دولت جدید شامل ۱۵ وزارت خانه می شود و وزارت امور زنان و کودکان نیز به آن افزوده شده که " هدی عبدالمحسن الشایجی " عهده دار آن شده است.

امیر کویت چهارشنبه برای دومین بار فرزندش شیخ احمد نواف را به نخست وزیری برگزید و او را مسئول معرفی اعضای دولت جدید کرد. این در حالی است که امیر کویت سه روز قبل از آن با استعفای دولت موافقت کرده بود و آن را عهده دار پیشبرد امور کشور کرد تا آنکه مجلس امت (پارلمان) جدید در روز سه شنبه ۱۹ مهر تشکیل شود.

دولت کویت پس از اعلام نتایج پارلمان بر اساس قانون اساسی این کشور استعفا داد زیرا بنابر قانون اساسی کویت دولت جدید پس از انتخابات پارلمانی باید شکل گرفته و در پارلمان جدید سوگند قانون اساسی یاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    کاش همه یاد بگیرن توانش ندارن خداحافظ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس