کد خبر 1423943
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فرمان آماده‌باش صادر کرد

پس از دبه کردن رژیم صهیونیستی در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی با لبنان، وزیر جنگ این رژیم، دستور آماده‌باش نظامیان خود را صادر کرد.

به گزارش مشرق، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی بعد از ظهر امروز پنجشنبه دستور آماده‌باش نظامیان خود را که مستقر در مرزهای لبنان هستند، صادر کرد.

شبکه عبری کان گزارش داد، گانتس به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده است که آماده چند روز جنگ شوند؛ زیرا به ادعای مسئولان صهیونیست، احتمال درگیری جدید با جنبش حزب الله لبنان افزایش یافته است.

این شبکه همچنین خبر داد، پس از بروز اختلاف بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مذاکرات مرزهای دریایی، گانتس دستور داده است که نظامیان حاضر در شمال فلسطین اشغالی، در نهایت آمادگی قرار داشته باشند.

پایگاه خبری «واللا» نیز گزارش داد، تحول دراماتیکی رخ داده و امروز مذاکرات بین لبنان و صهیونیستها، به بن بست رسیده است؛ زیرا رژیم صهیونیستی مدعی است که ملاحظات لبنان درباره پیش‌نویس توافق، «نقض آشکار منطق درونی توافق است و آن را از حالت توازن خارج می‌کند».

رادیو ارتش صهیونیستی در ادامه این تحولات، خبر داد که نیروهای دریایی و دریایی این رژیم در حالت آماده‌باش قرار گرفته است. برخی از منابع اسرائیلی از شدت وحشت و ترس شهرک‌نشینان صهیونیست خبر می‌دهند.

پایگاه خبری آکسیوس صبح امروز به نقل از سه مسئول اسرائیلی گزارش داد، مهمترین تغییر در پیش‌نویس توافق که لبنان خواستار آن است، درباره به رسمیت شناختن خط شناورهای دریایی به عنوان مرزهای بین‌المللی است.

مسئولان صهیونیستی مدعی هستند که این خط، «منفعت امنی اصلی برای اسرائیل است و تثبیت این خط، بنا به دلایل امنیتی، بسیار مهم است».

به گفته این مسئولان، عاموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده تعیین مرزهای دریایی به سران لبنان خبر داده است که «اسرائیل آماده است در مسائل زیادی، امتیاز دهد، ولی خط شناورها که به مرزهای بین‌المللی بدل خواهد شد، در زمره این امتیازات نیست».

در همین ارتباط، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف لبنان امروز  در دیدار با «بشاره پطرس الرعی» اسقف کلیسای مسیحیان مارونی لبنان، توافق ترسیم مرزی را راهبردی خواند و گفت، این توافق که در حال نهایی شدن است در جلوگیری از جنگ منطقه‌ای کمک می‌کند.   

«الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد، اصلاحات مورد نظر بیروت درباره پیش‌نویس توافقنامه ترسیم مرزهای مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی را به «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان تحویل داده است.

بوصعب تأکید کرد، بر اساس پیش‌نویس توافق، لبنان به تمام بلوک‌هایی که در دریا متعلق به خود می‌دانسته دست پیدا کرده و رژیم اسرائیل هیچ حقی در میدان نفتی قانا ندارد.

در هفتم مهرماه، دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» دیدار و پیشنهاد این کشور برای حل و فصل اختلاف مرزی در بستر دریا با رژیم صهیونیستی را ارائه کرد.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    41 3
    تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم
  • نیماص IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    جنگ لبنان اسقاطیل حتمی است
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 1
    آرامکو رو بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس