نخست وزیر لبنان : ترسیم مرزهای دریایی با اسراییل در شرف پایان یافتن است

نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد که ترسیم مرزهای دریایی میان کشورش و رژیم صهیونیستی در شرف پایان یافتن است.

به گزارش مشرق، به نقل از تارنمای لبنانی خبری النشره، میقاتی پس از دیدار با بشاره پطرس راعی رهبر مسیحیان لبنان این مطلب را ابراز داشت.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت: هر چند این توافق راهبردی حائز اهمیت است اما من شخصا به دو دلیل خوشحال هستم. اول آنکه ما از وقوع جنگ در منطقه جلوگیری کردیم و نکته دوم که مهم تر است اینکه ثابت کردیم با وحدت نظر می توانیم به هر آنچه که می خواهیم برسیم.

 وی افزود : در شرایط کنونی وحدت و یکپارچگی بسیار لازم و ضروری است و این وحدت باید در مورد انتخاب رئیس جمهور جدید نیز وجود داشته باشد. ما باید با جدیت تمام در جهت انتخاب رئیس جمهور در شرایط کنونی تلاش کنیم.

میقاتی تاکید کرد : من با طائفه گرایی کاری ندارم و به لبنان و یکپارچگی و تمامیت ارضی آن ایمان دارم. ما باید از سخن گفتن در خصوص مسائلی که باعث ایجاد شکاف و اختلاف می شود، دوری گزینیم. ما باید از مسائلی سخن بگوییم که باعث ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان لبنانی ها می شود نه اینکه آنها را از یکدیگر دور نماید.

از سوی دیگر میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز شب گذشته با تاکید بر اینکه «پرونده ترسیم مرزهای دریایی جنوبی مراحل پایانی خود را می گذراند و به لبنان اجازه دستیابی به حقوق کامل خود را می دهد»، پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

عون همچنین گفت: بر همین اساس لبنان می تواند در تمامی میدان های منطقه ویژه واقع در دریای مدیترانه اقدام به حفاری و استخراج نفت و گاز نماید.

ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و سرزمین های اشغالی موضوعی است که در ۴ سال گذشته بارها در محافل رسانه ای و بین المللی مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است و با جدی شدن مذاکرات، حزب الله لبنان طی چندین مرحله تهدیداتی را مبنی بر لبنانی بودن برخی سکوهای گازی تحت اختیار رژیم صهیونیستی از جمله کاریش، اعلام کرد. تهدیداتی که با ارسال پهپاد بر فراز آنها خیلی زود به مرحله اجرا درآمد.

اما صهیونیست ها در پاسخ تلاش کردند تا تعیین تکلیف پیرامون ارائه سند همکاری تا پایان انتخابات به تعویق بیفتد. البته این اقدام با اجرایی شدن وعده های سید حسن نصرالله ناکام گذاشته شد و سران صهیونیستی را مجبور کرد تا طرح پیشنهادی خود را با پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی لبنان به واسطه مذاکرات اعلام نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس