تاکید وزیر کشور بر بکارگیری ظرفیت‌ها در امدادرسانی به زلزله‌زگان

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی، آخرین وضعیت زلزله زدگان شهرستان خوی را جویا شد و بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها در امدادرسانی به مردم آسیب دیده تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در پی وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری در شهرستان خوی و وارد آمدن خسارت به ۱۲ روستا در تماس با محمد صادق معتمدیان بر هماهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌های استانی برای امداد رسانی فوری به زلزله دیدگان تاکید کرد.

وزیر کشور همچنین درباره نیازهای اولیه برای اسکان اضطراری هموطنانی که منازل آنها در این زمین لرزه دچار تخریب شده است، تبادل نظر کرد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی هم روز چهارشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان زمین لرزه خوی در گفت وگوی خبری افزود: ۱۲ روستای این شهرستان به طور جدی درگیر بحران زلزله هستند و بر اثر اعزام ارزیاب‌ها، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، حدود ۴۵۰ واحد خسارت بین ۲۰ تا ۵۰ درصد داشته است، اظهار کرد: همچنین خسارت به زیرساخت‌های برق و آب در این شهرستان وارد شده ولی مشکل خاصی نداریم و آب و برق هم در همه مناطق شهر و روستایی وصل است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مراجعه ۵۲۸ نفر تاکنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان خوی و شهرستان‌های همجوار ادامه داد: ۱۳۵ نفر از این تعداد بستری شده و مابقی خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

معتمدیان اضافه کرد: از این تعداد (بستری‌ها)، چهار نفر عمل جراحی داشته و مابقی وضعیت عمومی‌شان خوب بوده و تحت درمان و مداوا قرار دارند.

وی با اشاره به آماده باش همه نهادها در قالب مدیریت بحران در این شهرستان افزود: اورژانس، هلال احمر، پلیس، بنیاد مسکن و دهیاران پای کار بوده و اکیپ‌های هلال احمر و بنیاد مسکن در حال ارزیابی در خوی و شهرها و روستاهای اطراف هستند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد. کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    اینترنت بین المللی را وصل کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس