باقری: تضییع حقوق ایرانیان در هیچ نقطه از جهان را برنمی‌تابیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در جمع ایرانیان مقیم مجارستان گفت: تضییع حقوق ایرانیان در هیچ نقطه از جهان را برنمی‌تابیم و از همه ظرفیت‌ها برای استیفای حقوق آنها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سفر رسمی به مجارستان، با جمعی از ایرانیان مقیم این کشور دیدار کرد.

باقری در این نشست ضمن تاکید بر نقش و جایگاه ایرانیان خارج از کشور در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، از جامعه ایرانیان به عنوان سرمایه ارزشمند و تاثیرگذار در بیان واقعیت‌های پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: یکی از اهداف و مسؤولیت‌های دستگاه سیاست خارجی حمایت از حقوق ایرانیان و ایجاد تسهیلات برای ارتباط پیوسته و پایدار آنها با سرزمین مادری است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در ادامه، هوشیاری ایرانیان خارج از کشور را عامل کلیدی در ناکارآمدی بسیاری از رویاهای تعبیرنشدنی بدخواهان ایران اسلامی قلمداد کرد و در این میان نقش نخبگان به‌ویژه دانشجویان را بسیار مهم توصیف و عنوان کرد: ایرانیان خارج کشور امتداد اقتدار و اعتلای ایران اسلامی در گستره گیتی هستند.

باقری با اشاره به نقش شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، یکی از مسوؤلیت‌های وزارت امور خارجه را پیگیری و رسیدگی سریع به مشکلات  ایرانیان و افزایش حمایت‌های کنسولی از آنها بیان کرد و اظهار داشت: دولت، تضییع حقوق ایرانیان در هیچ نقطه از جهان را برنمی‌تابد و از همه ظرفیت‌ها برای استیفای حقوقشان استفاده کرده و همه ابزارهای حقوقی و سیاسی را برای تامین حقوقشان به کار خواهد گرفت.

علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه که به منظور رایزنی‌های سیاسی دوجانبه با مقامات مجارستانی به بوداپست سفر کرده، با تعدادی از اساتید دانشگاه و ایران شناسان دانشگاه بوداپست دیدار و تبادل نظر نمود.

در این دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با تقدیر از تلاش ایران شناسان مجارستانی در بسط و گسترش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در این کشور، تصریح کرد: تمدن غنی و فرهنگ فاخر ایران اسلامی، گنجینه ارزشمند بشری است که سرمایه بزرگی برای انسان محور کردن روابط جهانی بر پایه چندجانبه گرایی است.

باقری با اشاره به ناکارآمدی الگوهای قدرت محور برای ایجاد نظام باثبات و پایدار بین‌المللی و تاکید بر انسان محوری در تمدن ایران اسلامی، اظهار داشت: انسان، اخلاق، پیشرفت و معنویت بن‌مایه‌های تمدن ایران اسلامی هستند که زبان مشترک و قابل درک همه ملت ها است و نیاز به ترجمه برای هیچ قوم و ملتی ندارد.

در ابتدای این دیدار ایران شناسان مجارستانی ضمن بیان ویژگی‌های تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانی، گزارشی از فعالیت های خود در زمینه بسط و ترویج این گنجینه ارزشمند بشری در مجارستان ارائه کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس