تبیین ابعاد فتنه اخیر از زبان نماینده ولی فقیه در سپاه/باید بین فتنه گر و فتنه زده تفکیک قائل شد

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: خدا شاهد است که ما نسبت به جوانانی که در همین فتنه اخیر فریب خوردند، علاقمندیم چون اینها را بچه‌های خود می‌دانیم و باید تلاش کنیم این جوانان را از دست دشمن خارج کنیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی امروز در جمع ائمه جمعه، نخبگان و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نعمت العظمای خداوند نعمت بعثت و دین است، اظهار داشت: سنگ تمام این نعمت‌ها، نعمت ولایت و نعمت انقلاب اسلامی است که تولد جدید اسلام ناب بود و چون انقلاب اسلام را زنده کرد و اسلام هم به تصریح قرآن زنده کننده انسان‌هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: یکی از کارکردهای دین حیات آفرینی است اما نه حیاتی از جنس دیگر بلکه حیاتی از جنس حیات طیبه الهی که زوال و مرگ ندارد و انقلاب این حیات را زنده کرد، لذا انقلاب حق حیات به گردن ما دارد. 

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم به خاطر امتی بی نظیر، با بصیرت و با استقامت که در نه در برابر عملیات سخت دشمن بلکه در برابر فتنه‌های خاموش کننده هم خوب می‌فهمد و هم به موقع عمل می‌کند.

وی خطاب به نخبگان و علمای آذربایجان‌شرقی گفت: ما امروز باید برای دو نعمت بیشتر شکر کنیم؛ یکی نعمت ولایت و نه فقط ولایت بلکه نعمت شخص ولی فقیه؛ ولی فقیهی که با حکمت، شجاعت و درایت انقلاب را زیبا به جلو می‌برد و از گردنه‌ها عبور می‌دهد. 

وی ادامه داد: نعمت بعدی امت است که این دو نعمت وقتی پیوند داشته باشند هیچ دشمنی نمی‌تواند اقدامی بکند. 

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به این‌که بارها این تحلیل را از زبان دشمن نقل کرده‌ام و بعد از این فتنه یک بار دیگر هم می‌گویم، عنوان کرد: دشمنان در شناخت ما بسیار کار می‌کنند،  الان کرسی شیعه شناسی در رژیم صهیونیستی وجود دارد که شاید در خیلی از کشورهای اسلامی وجود نداشته باشد. آنها هم تاریخ، هم اعتقادات و هم روش گذشته ما را تجربه کردند و به سه جمله رسیدند.

وی با اشاره به این سه جمله  ابرازداشت: جمله اول این است که مسلمانان هرچه زیاد شوند اگر ولایت بالای سر نداشته باشند برای استکبار خطر ندارند، می‌گویند امت بی ولایت خطر ندارد و تصریح هم می‌گویند و نمونه‌های فراوانی برای آن دارند.رهبر انقلاب در سال ۱۳۵۳ فرمودند که امت بی ولایت حیات ندارد و دشمن امروزی می‌گوید خطر ندارد و کدامش درست است؟ هردوی آن درست است. اگر از نظر خودمان نگاه کنیم امت بی ولایت حیات ندارد و وقتی امتی حیات نداشت برای دشمن خطر ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: امت بی ولایت دست و پا دارد اما نمی‌بیند و حرکت کند پس امت بی ولایت خطر ندارد و امام بی امت هم اقتدار ندارد و این تحلیل دشمن است چون امام همیشه برای دشمن خطر دارد چه در کاخ باشد و چه در زندان اما این خطر به فعلیت تبدیل نمی‌شود چون اقتدار ندارد. ۲۵۰ سال امام معصوم داشتیم اما نظام ولایی نداشتیم. جمله سوم مربوط به امروز و این ۱۳۴۳ سال ماست؛ امت متصل به امامت شکست ندارد و این خیلی مهم است که وقتی این دو به هم متصل شوند شکست ندارند و در همه این فتنه‌ها از سال ۱۳۵۷ تا اخیر می‌خواهند این نقطه اتصال را بزنند.

وی ادامه داد: تمام کاری که می‌خواهند انجام دهند این است که امت را از ولایت جدا کنند تا امت آسیب پذیر شود. به همین دلیل شاکر این دو نعمت ولایت و امت هستیم. چرا ما همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینیم و داشته‌هایمان را نمی‌بینیم؟ 

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه برنامه دشمن این است که ما ضعف‌هایش را نبینیم و پیروزی و بزرگی خودمان را هم نبینیم، تصریح کرد: ما باید اول نعمت‌هایی که داریم را ببینیم و دوم اینکه منعم را هم ببینیم، مهمتر از نعمت هم این است که ما حق نعمت را در جایی که خدا خواسته ادا کنیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از فلسفه‌های دشواری ها و فتنه‌ها این است که انسان‌ها جوهره خود را نشان دهند، عنوان کرد: غربال شدن انسان‌ها و امتحان دادن آنها یکی از دلایل جنگ، حادثه و قحطی است و این موضوع هم در قرآن آمده است که با این حوادث مشخص می‌شود پشت این قیافه‌های مومنانه چه چیزی است، سنت امتحان هم تعطیلی بردار نیست تا مداوم مشخص شود که چه کسانی صادق هستند. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه جهاد شاخص مومنان است، تاکید کرد: باید جهاد و صحنه گذشت پیش بیاید تا صادقین در وعده مشخص شوند، فلذا باید اصل جهاد را در جامعه دینی تبیین کنیم چون زندگی مومنانه بدون جهاد معنا ندارد و با جهاد دین زنده می‌مانند و مومنان واقعی جدا می‌شوند. 

وی در خصوص مصداق‌های جهاد در زندگی مومنان ابراز داشت: گاهی دشمن تهاجم سخت می‌کند تا سرزمین بگیرد و جان بگیرد که آنجا شکل جهاد مشخص است اما جهاد در برابر فتنه غیر از جهاد در برابر عملیات سخت است چون فتنه خصوصیاتی دارد؛ فتنه چراغ خاموش، غیرملموس، بدون درد است که عملی منافقانه است و با چهره‌ای ایمانی و باطنی پلید می آید. دوم اینکه فتنه ریشه را می‌زند نه شاخ و برگ را فلذا قرآن فرمود که خطرش بزرگتر و اشدتر است. سوم در فتنه پیاده نظام و مجریان خود جامعه مومنین است، خود مسلمانان گاهی تحت تاثیر دشمن مجریان فتنه می‌شوند. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن تاکید کرد: خدا شاهد است که ما نسبت به جوانانی که در همین فتنه اخیر فریب خوردند، علاقمندیم چون اینها را بچه‌های خود می‌دانیم و باید تلاش کنیم این جوانان را از دست دشمن خارج کنیم، وقتی هم که با اغلب اینها حرف می‌زنیم عمدتا گرفتار غفلت و هیجان هستند که اینجا باید طبیبانه و با ادبیات خوب به سراغشان برویم. 


وی خاطرنشان کرد: من از شما می‌خواهم به این جوانان محبت کنید و پای حرفشان بنشینید و به آن جوانان هم می‌گویم به خدا استکبار دوستدار شما نیست، جریان نفاق به شما محبت ندارد، به خدا تجزیه طلبان به شما علاقه ندارد و صدا و حرکتشان برای خیرخواه شما نیست. دشمنان هم باید بدانند این نظام به قدری عقبه الهی و مردمی دارد که اگر جراحت هم بردارد اما راه خودش را پیش می‌رود. 

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی باید بین فتنه گر و فتنه زده تفکیک قائل شد، گفت: برخی می‌گویند در برابر کسانیکه به کلانتری حمله می‌کنند و از سلاح سرد و گرم استفاده می‌کنند، کاری نکنیم! نخیر این یعنی اجازه بدهیم فتنه گر هرچه می‌خواهد انجام دهد. ما باید بین فتنه گر و فتنه زده تفکیک قائل شویم و تبیین این موضوع را انجام دهیم چون دشمن می‌خواهد نوجوانان و بانوان ما را جذب کند و به میدان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به مرحله‌ای رسیده که خود رژیم صهیونیستی منتظر پایان حکومتش است و دولت‌های عربی هم فهمیده‌اند که تکیه به استکبار فایده‌ای ندارد و حتی آمریکا جرات زدن پهباد ما را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    7 5
    مرگ برزامبی های فحاش تخریب گراموال عمومی وخصوصی وقاتل پلیس ایران واروپا وکادردرمان ورهگذروکسبه
    • FR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 0
      تیتر : " پاسخ علی کریمی به ادعای مریم رجوی: امثال تو خفه شید خیلی بهتره." کامنت های خیلی با حال در سایت ایرانیان انگلیس هست. کاش میشد اونها رو عینا درج میکردید. مردم بدونند قجر نه تنها در ایران که در خارج هم منفوره و همه جمهوری اسلامی رو به اونها ترجیح میدن.
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 1
      اون کسبه را خوب آمدی بقال!!!
  • هوشنگ IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 1
    خخخخخ همه کشورها در راه تامین امنیت کشور و مردمشون هم قربانی می دهند هم رنج می کشند شما تنها نیستین دروغ هم نگو همه کشورها برای امنیت هزینه پرداخت می کنند
    • ali IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      براي تبین یک سازمان و اهداف، شما نباید بیایید بگویید که ما خوب هستیم بلکه شما بايد عملکرد آن سازمان را مستند کنید. ‌ اینگونه سخنگویی جذابیت ندازد..
  • اکبر DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 1
    به نظر من باید دقیق تفاوت های بین فتنه گر، فتنه زده، خواص بی بصیرت، ساکتین فتنه مشخص بشه.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    توهم فتنه و دشمن از سرتون خارج نمیشه
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    تا دلاوران سپاه وبسیج هستند در این مملکت همه مشکلات قابل حل هستند
  • BE ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    ارائه تبیین برای مغزهایی که پوسیدن و نمیفهمن
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    احسنت
  • حامد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    ما باید سپاه جنگ نرم تاسیس کنیم! ما باید سپاه جنگ نرم تاسیس کنیم! ما باید سپاه جنگ نرم تاسیس کنیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس