41 میلیون نفر در جهان عرب در معرض ناامنی غذایی هستند

مدیر صندوق بین المللی پول می‌گوید که ۴۱ میلیون نفر در جهان عرب در معرض ناامنی غذایی هستند.

به گزارش مشرق به نقل از الشرق، «کریستالینا جورجیوا» مدیرکل صندوق بین المللی پول امروز دوشنبه گفت که ۴۸ کشور در برابر بحران جهانی غذا آسیب‌پذیر هستند و نیمی از آنها در معرض خطر هستند.

جورجیوا در سمیناری در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، درباره همکاری‌های بین المللی برای مقابله با ناامنی غذایی گفت که ۴۱ میلیون نفر در جهان عرب در معرض ناامنی غذایی هستند.

وی افزود که صندوق بین المللی پول به تلاش خود برای مبارزه با محدودیت‌ها در تجارت مواد غذایی ادامه می‌دهد تا شرایط ناامنی غذایی را در جهان کاهش دهد.

کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، در مقاله‌ای در ۳۰ سپتامبر اعلام کرد که با ایجاد یک پنجره جدید برای مقابله با شوک غذایی، موافقت کرده است آن هم با توجه به دو ابزار صندوق برای تامین مالی اضطراری که شامل  تسهیلات اعتباری سریع و ابزار تامین مالی سریع است و این نجره برای مدتی باز خواهد ماند.

وی توضیح داد که پنجره جدید تامین مالی به کشورهایی که با نیازهای فوری برای تامین مالی تراز پرداخت‌ها مواجه هستند و از ناامنی شدید غذایی یا شوک شدید در واردات مواد غذایی یا صادرات غلات رنج می‌برند، امکان دسترسی به منابع بیشتر را در سایه تامین مالی اضطراری فراهم می‌کند.

محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان، روز یکشنبه در توییتر اعلام کرد که با کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، در مورد زمینه‌های همکاری بین  عربستان سعودی و صندوق، از جمله تأسیس دفتر منطقه‌ای صندوق بین المللی پول در ریاض گفت‌وگو کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس