ایران از تلاش‌ها برای حل وفصل صلح‌آمیز منازعه اوکراین حمایت می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران از هرگونه تلاش برای حل و فصل صلح آمیز منازعه اوکراین حمایت می‌کند و همواره آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به این روند اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین و الحاق این مناطق به روسیه تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه و بر مبنای مواضع اصولی خود، بر ضرورت رعایت کامل اصل تمامیت سرزمینی کشورها به عنوان یک قاعده بنیادین حقوق بین الملل و احترام به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد تاکید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که باید از هرگونه اقدام تحریک آمیز که می‌تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را بهم بزند، پرهیز شود. 

کنعانی افزود: متاسفانه آتش جنگ خانمان‌سوز اوکراین که بر اثر اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا، به وجود آمد، همچنان شعله‌ور است و تلاش‌های صورت گرفته به منظور کاهش تنش و منازعه، به دلیل اقدامات برخی طرف‌های ذینفع که منافع خود را در تداوم بحران و تنش دنبال می کنند، به نتیجه ای نرسیده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاشی که برای حل و فصل صلح آمیز منازعه اوکراین صورت می گیرد، حمایت کرده و همواره آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به این روند اعلام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحیم IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    با پهباد ایرانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس