واکنش دیپلمات روس به بالا بردن عکس حاج قاسم در سازمان ملل

سفیر سابق روسیه در لبنان، اقدام رئیس‌جمهور ایران در بالا بردن عکس حاج قاسم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ارزشمند دانست و گفت که این اقدام نشان‌دهنده صلابت موضع ایران بود.

به گزارش مشرق، « الکساندر زاسپکین» سفیر سابق روسیه در لبنان به اقدام آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و نشان دادن عکس شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران واکنش نشان داد.

این دیپلمات روس ، تصریح کرد که  اقدام رئیس‌جمهور ایران در بالابردن عکس حاج قاسم در نیویورک نشان دهنده صلابت موضع ایران است.

سفیر سابق روسیه در لبنان، نشان دادن عکس سپهبد قاسم سلیمانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ارزشمند دانست و تاکید کرد: بالا بردن عکس سپهبد سلیمانی نشان‌دهنده صلابت موضع ایران و تلاش آن برای تحقق عدالت از طریق دادگاه بین‌المللی است.

زاسپکین در ادامه گفت: «در سایه سخنرانی رئیس جمهور، ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، باید به سطح بالای تفاهم ایرانی و روسی در مورد مسائل بین المللی و ماهیت مرحله فعلی که با گذار از یک رژیم تک قطبی و انتقال به یک نظام جدید اشاره شود. در مرحله‌ کنونی ایران و روسیه  در خط مقدم کشورهایی قرار دارند که علیه هژمونی و سرکوب برای حقوق ملت‌ها، آزادی، پیشرفت و رفاه مبارزه می‌کنند و این باید در تمام نقاط جهان محقق شود».

سفیر سابق روسیه در لبنان در خصوص برنامه‌های غرب علیه ایران و روسیه گفت: به نظر من در وهله اول، غرب برای ایران و روسیه برنامه‌ریزی می‌کند، زیرا این دو کشور به طور واضح و مستمر هژمونی غرب را رد می کنند و مردم جهان با امید به آن‌ها نگاه می‌کنند زیرا حاکمان غرب، جامعه بین‌الملل را از هر نظر به بن‌بست رسانده‌اند.

این دیپلمات روس افزود: مطلوب این است که یک راه درست جلوی بشریت گذاشته شود  و شمار کشورهایی که برای این امر با یکدیگر متحد می‌شوند، در حال افزایش است. اجلاس اخیر سازمان شانگهای موید این امر است این جریان بین‌الملل رو به تقویت است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    5 21
    نهایتا دیپلماتهای درجه سه روس
    • استاد IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      ی وقت از بغض و کینه نترکید
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    21 5
    انتقام سخت در راه است.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    6 4
    مرگ بر امریکا و روسیه و فرانسه و انگلیس- کثافتهای قرن هستند . اگه بجان هم بیفتند کشورهای جهان سوم آزاد خواهند شد
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      کشورهای جهان سوم باید از جهل آزاد بشند.
  • علی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    حرف حساب را گوش کن حتی از دشمنت ، روس که فعلا دشمن نیست.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    مرگ بر پمپو وترامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس