کد خبر 1422679
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۹
دستگیری قاتل فراری توسط پلیس آگاهی البرز

اعضای باند خطرناک معروف به «یک دست» که به دلیل سرقت گوشی های تلفن همراه شهروندان، صحنه های دلهره آوری را رقم زده بودند، در حالی به گوشی قاپی در مناطق مختلف مشهد اعتراف کردند که برخی از مال باختگان پرده از چاقوکشی های مخوف آنان برداشتند.

به گزارش مشرق، اعضای باند خطرناک معروف به «یک دست» که به دلیل سرقت گوشی های تلفن همراه شهروندان، صحنه های دلهره آوری را رقم زده بودند، در حالی به گوشی قاپی در مناطق مختلف مشهد اعتراف کردند که برخی از مال باختگان پرده از چاقوکشی های مخوف آنان برداشتند.

ماجرای دستگیری اعضای باند مخوف «یک دست» هنگامی در مشهد آغاز شد که «دزدان هوندا سوار» برای سرقت یک گوشی دیگر به سمت میدان دانش در بولوار معلم حرکت کردند. آنان که در تاریکی شب لباس تیره به تن داشتند زیر نور چراغ خودروها به جست وجوی طعمه ای برای سرقت نشستند. طولی نکشید که چهار چشم پلید به جوانی دوخته شد که مشغول مکالمه تلفنی در حاشیه میدان بود.

باند مخوف «یک دست» متلاشی شد

موتورسواران که فرصت را مناسب دیدند بلافاصله به طرف مرد جوان رفتند. هنوز مرد جوان به حاشیه خیابان نرسیده بود که ناگهان سرنشین موتورسیکلت گوشی را از دست او قاپید و راکب نیز گاز موتورسیکلت را فشرد اما در همین حال مال باخته فریادزنان به تعقیب موتورسواران پرداخت به طوری که رهگذران هم متوجه ماجرا شدند و راه فرار موتورسواران را سد کردند.

«دزدان گوشی قاپ» که سعی داشتند با افزودن بر سرعت موتورسیکلت از لابه لای خودروها بگریزند، ناگهان از هر سو در محاصره مردم قرار گرفتند. در این هنگام بود که کنترل موتورسیکلت از دست راکب خارج شد و آن ها پس از برخورد با خودروی یکی از شهروندان کف آسفالت خیابان افتادند.

دقایقی بعد با گزارش این ماجرا به پلیس ۱۱۰، بی درنگ نیروهای گشت انتظامی که در همان اطراف مشغول انجام وظیفه بودند ، عازم بولوار معلم شدند و در حالی دستبندهای قانون را بر دستان دو گوشی قاپ خشن حلقه زدند که بررسی های مقدماتی نشان داد موتورسیکلت آنان نیز سابقه سرقت دارد.

گزارش روزنامه خراسان حاکی است، با انتقال دو متهم ۱۸ ساله به کلانتری شهرک ناجا، بازجویی های فنی از آنان با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) شروع شد چرا که پرونده های موجود در کلانتری و شگرد آنان در گوشی قاپی ها بیانگر آن بود که «هوندا سواران» سرقت های زیادی را مرتکب شده اند. به همین دلیل گروهی از افسران کارآزموده به سرپرستی سروان سیفی (رئیس دایره تجسس کلانتری) تحقیقات تخصصی را با شیوه پلیسی ادامه دادند و به سرنخ هایی از سرقت های خشن رسیدند که ریشه یابی آن زیر ذره بین بررسی های ویژه قرار گرفت.

در همین حال «امید» (یکی از متهمان) پرده از باند مخوف «یک دست» برداشت و به افسران دایره تجسس گفت: من راکب موتورسیکلت بودم و «امین» هم ترک نشین آن بود که برای گوشی قاپی به میدان دانش آمدیم اما بعد از آن که گوشی جوانی را در حاشیه خیابان سرقت کردیم هنگام فرار از چنگ مردم، موتورسیکلت واژگون شد و قبل از آن که بتوانیم دوباره فرار کنیم ماموران انتظامی از راه رسیدند و ما را به کلانتری هدایت کردند.

این سارق خشن افزود: موتورسیکلت را که سابقه سرقت دارد از یکی از دوستانم به امانت گرفته بودم و تاکنون فقط ۶ فقره گوشی قاپی انجام داده ایم و گوشی های سرقتی را نیز به فردی که یک دست او قطع شده و به «یک دست» معروف است تحویل می دادیم که او هم مبالغی بین ۷۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان به ما می پرداخت.

این جوان ۱۸ ساله که مدعی بود اعتیاد به مواد مخدر و سابقه کیفری ندارد در ادامه اعترافاتش گفت: طی همین چند روز گذشته در مناطق بولوار معلم، رسالت، نبوت (طلاب)، اندیشه (قاسم آباد)، هفت تیر، ویلا و خیابان وحید گوشی قاپی کرده ایم.

بنابر گزارش روزنامه خراسان، در حالی که دو سارق مذکور ادعا می کردند فقط ۶ فقره گوشی قاپی کرده اند ۹ تن دیگر از مال باختگان با حضور در کلانتری شهرک ناجا آنان را شناسایی کردند و پرده از صحنه های دلهره آور و چاقوکشی های وحشتناک باند «یک دست» برداشتند.

یکی از شاکیان پس از شناسایی «دزدان خشن» گفت: شب بیست و چهارم شهریور پسر ۱۲ ساله ام برای خرید از خواربار فروشی محله از منزل مادربزرگش خارج شده بود که ناگهان دو جوان هوندا سوار که یکی از آنان لباس مشکی و دیگری آبی کم رنگ به تن داشت جلوی او را گرفتند و پس از وارد کردن ضربه چاقو به شانه پسرم، گوشی آیفون او را ربوده و متواری شده بودند. بعد از این حادثه پسرم را به بیمارستان بردیم که تحت درمان قرار گرفت و گزارش آن نیز در پلیس ۱۱۰ وجود دارد.

یکی دیگر از شاکیان که تصویر «دزدان هوندا سوار» را شناسایی کرده بود به افسر پرونده گفت: چهارشنبه (شانزدهم شهریور) در پیاده روی بولوار معلم حرکت می کردم که ناگهان سرنشین موتورسیکلت هوندای مشکی گوشی آیفون ۵۴ میلیون تومانی مرا ربود و فرار کردند اما من چهره سبزه و اندام لاغر او را به خاطر سپردم که دو جوان کم سن و سال بودند و اکنون آن ها را در کلانتری شناسایی کردم.

خانم جوانی نیز که در زمینه تولید محتوای فضای مجازی فعالیت دارد به عنوان یکی دیگر از شاکیان «دزدان موتورسوار» گفت: ساعت حدود ۲۰ شب در صندلی عقب تاکسی اینترنتی نشسته بودم و گوشی تلفنم را در دست داشتم. در همین هنگام ناگهان جوان موتورسواری تا کمر داخل خودرو خم شد و گوشی را از دستم قاپید چرا که شیشه خودرو از قبل پایین بود.

با جیغ و فریادهای من دو جوان موتورسوار که یکی از آن ها لباس طوسی رنگ و دیگری پوشش مشکی داشت در حالی از محل گریختند که راننده تاکسی اینترنتی به فریادهای من توجهی نکرد و مدعی شد چون ترافیک است، من نمی توانم آن ها را تعقیب کنم! و ... اما اکنون آن ها را در کلانتری شناسایی کردم و چهره یکی از دزدان را خوب به خاطر دارم.

جوان ۲۹ ساله دیگری نیز که طعمه باند مخوف «یک دست» شده بود درباره ماجرای سرقت گوشی گفت: ساعت حدود ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب بود که یکی از همین دزدان موتورسوار سرش را از شیشه سمت شاگرد درون خودرو کرد و گوشی مرا به همراه شارژر آن چنگ زد و فرار کردند اما من فقط از پشت سر آن ها را شناختم چرا که آن روز ماسک به چهره داشت .

بانوی دیگری که ۳ رقم از پلاک موتورسیکلت «دزدان موتورسوار» را به خاطر داشت و نهم شهریور (روز حادثه) به پلیس گزارش کرده بود نیز در این باره به نیروهای تجسس کلانتری شهرک ناجای مشهد گفت: وقتی از بولوار لادن عبور می کردم در یک لحظه دو جوان موتورسوار وارد پیاده رو شدند و با استفاده از چاقو کیف مرا سرقت کردند که یکی از آنان لباس مشکی به تن داشت و هر دو نفر لاغراندام بودند. من با آن که ترسیده بودم فقط موفق شدم ۳ شماره از پلاک موتورسیکلت آنان را به خاطر بسپارم که اکنون موتورسیکلت و همان دو نفر را در کلانتری دیدم و از آنان شکایت کردم چرا که همه مدارک شناسایی ، کارت های بانکی و دو میلیون تومان وجه نقد نیز درون کیفم بود.

ادامه گزارش حاکی است، با توجه به این که احتمال افزایش سرقت های خشن توسط اعضای این باند خطرناک وجود دارد، آنان با صدور دستوری از سوی قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) روانه زندان شدند تا بررسی های بیشتری از سوی گروه تخصصی افسران دایره تجسس کلانتری شهرک ناجا در این باره صورت گیرد ومال باختگان دیگری نیز که طعمه اعضای این باند شده اند با مراجعه به کلانتری آنان را شناسایی کنند.

شایان ذکر است، تلاش نیروهای انتظامی برای دستگیری دیگر مرد معروف به «یک دست» و دیگر عوامل مرتبط با این باند همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 0
    چند وقته دیگه با رأفت اسلامی ویا وثیقه آزادن. نهایت زندانی شدن این دو جنایتکار دوسال هست. و بعد از دوسال پخته تر با تجربه تر و حرفه ای تر آزاد خواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس