کد خبر 1422475
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
دهک‌بندی‌ها تغییر می‌کند

دولت در صدد است با توزیع کالابرگ، اقشار و طبقات بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهد و یارانه کنونی را برای افراد بیشتری از جامعه واریز کند. ممکن است دهک‌ها جامعه تغییر کنند.

به گزارش مشرق، علیرضا شهبازی با حضور در برنامه صبح و گفتگوی رادیو با اشاره به اینکه بر اساس بودجه ۱۴۰۱ دولت موظف به توزیع کالابرگ برای تهیه کالاهای اساسی بین مردم شده است، گفت: متاسفانه به دلیل اشکالات موجود فعلا این اتفاق رخ نداده است، اما مجلس با جدیت به دنبال اجرای این مهم است و با توجه به اوضاع معیشتی مردم و فشارهای اقتصادی موجود ممکن است تغییراتی در دهک‌های تعیین شده بوجود بیاید.
او درباره نحوه دهک بندی جدید افزود: تلاش دولت ابتدا تثبیت میزان تورم در جامعه و پس از آن کاهش هزینه‌های خانوار با جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تورم است و بر اساس میزان درآمد اقشار مختلف جامعه اقدام به دهک بندی جدید خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در صدد است با توزیع کالابرگ، اقشار و طبقات بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهد و یارانه کنونی را برای افراد بیشتری از جامعه واریز کند.

وی گفت: دولت کالابرگ را برای کالاهای اساسی مانند گوشت و اقلام مورد نیاز مردم در نظر گرفته و امیدواریم هر چه زودتر به این تکلیف قانونی خود در بودجه ۱۴۰۱ عمل کند.

علیرضا شهبازی افزود: دولت هم موظف به ارائه راهکارهای مناسب برای اجرای این قانون است و مجلس هم تا حصول نتیجه نهایی آن را پیگری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 40
  • غیر قابل انتشار: 1
  • موسوی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    29 3
    با سلام عدالت فقط با واگذاری یارانه به همه مردم محقق میشود،اخه شما کی وبا چه خسارتی میخواهید بفهمید که قرار دادن یک بازنشسته که فقط یک حقوق بازنشستگی دارد حالا هرچقدر هم باشد ،در دهک ده که افرادی با درامدهای ملیاردی درسال قرار دارند صحیح نیست ،اخه یک نفر در دهک ده قرار دارد که درامد یکسالش به اندازه کل درامد عمر یک نفر امثال من بازنشسته هست،خودرو او به قیمت کل سرمایه ودارایی من بیشتر است.واقعا افتضاحتر از این دهک بندی متصور نیست.من مسکن ندارم ،خودرو ندارم ،چون یک حقوق بازنشستگی دارم که کفاف زندگی معمولی نمیدهد از یارانه محرومم.بخدا یا اشتباه می کنید یا به عمد نارضایتی ایجاد می کنید.یارانه حق همه است همه ایرانیها،برای انهایی که مهم است خب لازمه ،برای انهایی که اهمیتی ندارد ونیازی ندارند هم یکنوع ایجاد حس همبستگی ملی است.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    13 0
    دروغه
  • عبدالله IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    9 0
    سلام علیکم. کالابرگ چند اشکال اساسی دارد: فقط شامل اجناس خاص میشود و همانها تکرار میشوند و زیاد مي‌آیند؛ بعضیهاش هم به مزاج همه نمی‌سازد. بدتر اینکه فروشگاه زنجیره‌ای فقط در شهرهای متوسط و بزرگ هست؛ حال آنکه اکثر قریب به اتفاق مستضعفین در روستاها و نقاط شهری کوچک ساکنند؛ در شهرهای بزرگ هم همۀ مشمولین نزدیک فروشگاه کذائی نیستند؛ صرف نمیکند برای چند قلم کالا متحمل هزینه شوند. حق بسیاری از بیماران و افراد مسن نیز ضایع میشود. لذا باز داستان کوپن‌فروشی شروع میشود و در نتیجه، کالابرگ همان یارانۀ نقدی با اعمال شاقه است. مائیم و قانونگذاری سواره که از پیاده خبر نداره. و السلام
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    12 1
    عدالت علی را هم زیر سوال بردین
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    18 1
    ما را یه خیر شما امیدی نیست شر مرسان
  • حسن IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    16 1
    اخه این چه دهکبندی که من بدبخت تحت پوشش کمیته را دهک چهارم به بالا نوشته .خاک تو سرت فقط یه لیست از مسولین کمیته و بهزیستی میگرفتین و بعدش دهکبندی میکردین .خدایی یه بچه ده ساله هم جای شما نشسته بود این کار را انجام میداد .پس معلومه همه چی هردمبیل تصمیم گرفته شده .
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    14 1
    قیمت همه چیزرا ۱۰برابرکردین انوقت با اضافه کردن ۲۵۰تومان به یارانه مردم رادراین طوفان گرانیها به امان خدا رها کردید قیمتها رابه قبل برگردانید خانه ماشین لوازم خانگی خوراک پوشاک و....وحشتناک شده
  • سلام ودرودخدابه شهدا IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    6 7
    باسلام بنده بازنشسته هستم وجزودهک ده جامعه.همه چیزبرعکس شده به آن که بایدیارانه بدهندنمیدهندالان چندماهی که نوصدتومان واریزکردندوحساب رومسدودکردندچندبارازطریق سایت اعتراض کردم اهمیت نمیدن.شماکه میدانیدمن حقوق بگیردولت هستم چرایارانه منوقطع کردیدحتمآپیش خودشان فکرکردندکاخ سعدآبادبنام منی واقعآباعث تاسفی که اهمیت نمیدن شایدهم نظری دیگری دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس