اسرائیل

رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی از طرح همیشگی پرونده اتمی این رژیم از سوی کشورهای عربی در آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز خشم کرد.

به گزارش مشرق،رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی گروه کشورهای عربی عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی را به هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی به "دلایل سیاسی" متهم کرد و با ابراز خشم گفت: این کشورها هرساله مساله «توانمندیهای هسته ای اسرائیل» را در جدول کاری آژانس قرار می دهد اما این اقدام سیاسیِ بی فایده، در تعارض با روحیه مثبت فراگیر در منطقه ما است".

وی مدعی شد که "این اقدامات محکوم به شکست است."

رئیس کمیته انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در عین حال گفت که این رژیم آماده است تا تکنولوژی هسته ای را در اختیار کشورهای عربی سازشگر قرار دهد.

موشیه ادری گفت که تل آویو آماده است تا تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی، تکنولوژی هسته ای را در اختیار کشورهای عربی سازشگر قرار دهد.

این مقام صهیونیست در شصت و ششمین کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید مدعی شد که توافق سازش موسوم به "توافق ابراهیم" که با مغرب، امارات و بحرین امضا شد، راهی برای گفت وگوی مستقیم و هدفمند در داخل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

وی افزود که دادن تکنولوژی هسته ای به این کشورها تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام خواهد شد و این امر مسالمت آمیز بودن این برنامه را نشان می دهد که آژانس بین المللی تشویق به آن می کند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی دارای کلاهک های متعدد هسته ای است که تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی بوده و بزرگترین مانع تحقق خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای به شمار می رود. این رژیم که حاضر به امضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای نیست، زرادخانه هایی مملو از کلاهک های هسته ای دارد که مرتب بر تعداد آن اضافه می شود. این رژیم با چنین فعالیت های خطرناکی، بدون تردید بزرگترین تهدید برای امنیت خاورمیانه و یک تهدید جدید برای امنیت جهان است.

«کاظم غریب آبادی»، سفیر و نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین پیش از این با ایراد سخنانی در نشست فصلی اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرده بود که "این طنز تلخ تاریخی است که آژانس از برنامه سلاح هسته ای رژیم اسرائیل در منطقه بی ثبات خاورمیانه غافل است. متأسفانه، این رژیم با کوچک شمردن اهمیت این معاهده، خودداری از پیوستن به آن و امتناع از قرار دادن تمامی تأسیسات و فعالیت های هسته ای خود تحت رژیم جامع پادمان آژانس، جامعه جهانی را نادیده می گیرد."

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    14 1
    سلام. مزدوران صهیونیستی اسراییل نمی توانند کشورهای تشکیل دهند چون خودشان آواره هستند‌
  • سعید DE ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    14 0
    در این آخرین روز های حیات رژیم جعلی اسرائیل ، این نیز بگذرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس